Ehkäsyn lopettaminen, ovulaatio ja raskautuminen

27.08.2014
229
6
18
HEI!
Tämmösiä alotuksia varmaankin on jo ollut mutta en kuitenkaan löytänyt itselleni sitä vastausta, tuntuu et monet yrittävät jo toista jotka painivat tämän asian kanssa.

Olen 27v nainen, ei aikaisempia raskauksia. Nyt ollaan päätetty vihdoin alkaa yrittämään :) Voi, vauvakuume on ollut jo päällä varman muutaman vuoden!

Lopetin ehkäsyn heinäkuun alussa. Olen käyttänyt e-pillereitä runsaiden kuukautisten takia n. 10v, nyt 3kk ennen ehkäsyn jättämistä pois käytin ehkäsyrengasta.
tyhjennysvuodon jälkeen on tullut luomumenkat. Nyt mennään kp. 7/26-28
Käytin ovulaatiotestejä koko elokuun kuukautisiin asti mutta en ovuloinut kertaakaan, onko tämä normaalia? Pitäisikö nyt tämän kuukauden aikana jo ovulaatiotesteissä näkyä jotain? Laskurin mukaan voisin alkaa testailemaan 3.9 mutta ajattelin jo aloittaa 1.9. Tilasin netistä testejä mutta kävin vielä ostamassa apteekista (parempia?) muutaman, ihan varmuuden vuoksi.

Kuinka kauan te olette yrittäneet ennenkuin on tärpännyt ja mikä olisi realistinen aika edes innostua? Onko niin että kun ovulaatiotesti näyttää plussaa niin pitäisi ainakin muutaman päivän ajan sitten peitto heilua? :)
Niin ja tietenkin, pitääkö paikkansa että yhdynnän jälkeen olisi hyvä pitää jalat ylhäällä ja koittaa makoilla mahdollisimman pitkään että varmasti pääsee hitaammatkin uimarit eteenpäin? :D

Vauvakuume on ollut jo pitkään ja nyt se olis niin todellista, että saisi tulla <3

Kiitos!

Viimeksi muokattu:
Hei Eläinystävä kannattaa tosiaan seurata tuota ovulointia tikuttamalla, koska jos et esim useankaan kuukauden aikana tikuilla löydä ovista niin minä soittaisin ainakin ajan lääkärille. Joillakin naisilla voi olla ovulointiongelmia/ovuloimattomuutta ja siihen on lääkitystä, joten turhan kauaa ei kannata laakereillaan maata vaan käydä tutkituttamassa asia lääkärillä jos epäilee näin olevan.
Minä itse olen marssinut yksityiselle lapsettomuuslääkärille aikoinaan kun melkein pariin vuoteen ei onnistumista luomuna tullut. Lääkäri kartoitti koko mun kierron ultrauksin ja verikokein. Samalla miehen simppanäyte tutkittiin myös.
Toivotaan toki, että sun kroppa heräilisi itsekseen pillerikooman jälkeen ja saisit kiinni ovulaatiosta :)

Munasolu on hedelmöittymiskykyinen 12-24h tunnin ajan irtoamisestaan, joten ainakin ehdottomasti kun ovistesti näyttää plussaa niin kannatta parina päivänä puuhailla makkarissa.

Tuo jalat ylös on kikka, jonka toimivuudesta ei varmasti ole juurikaan tieteellistä todistetta, mutta jos se omaa mieltä helpottaa niin siitä vaan :)

Tuosta tärppäyksestä tuskin kukaan osaa antaa mitään arviota. Se on aivan täysin yksilöllistä, jokaisen elimistö toimii omilla nyansseillaan pitkän ehkäisypillerikauden jälkeen.

Oikein paljon tsemppiä yritykseen :)

Nyt oon oviatestejä käyttänyt ja ei vielä ainakaan ole näkynyt. Päätin että jos tän jälkeen ei meinaa tulla viivoja näkyviin niin voisin ottaa ajan lääkäriin, sehän eka testi on vissiin aika simppeli verikoe. Joskus gyne ainaki sanonu ettei päällisin puolin näy ongelmia tuolla sisällä :)

Tosiaan, olen kuullut, että e-pillerit voivat saada varsinkin noin pitkän käytön jälkeen elimistön ja kuukautiskierron suhteellisen pitkäksikin aikaa täysin sekaisin. E-pillerithän estävät luultavastikin koko ovulaation tapahtumisen, jolloin ei ole mikään ihme, jos ovulointi ei ala toimia oikein heti ehkäisyn lopetettua. Onnea itsellesi ja toivottavasti tulet pian raskaaksi =)

Mitä voin tehdä? Olen toivonut jo pitemmän aikaa lasta (on kauhea vauvakuume), mutta mieheni ei ole ollenkaan innostunut asiasta. Hän ei halua vielä lapsia..(jos tulen raskaaksi, hän toivoo, että tekisin abortin, mikä ei mielestäni tule kysymykseenkään). Harrastimme eilen kaksi kertaa suojaamatonta seksiä, joka keskeytettiin hyvissä ajoin ennen siemensyöksyä. Minusta tuntuu, että ovuloin juuri äskettäin... Voinko olla raskaana? Monet puhuvat että touhutipoissa on siittiöitä ja toiset taas ovat sitä mieltä, että ei todellakaan ole. Mieheni (22) mielestä olen liian äidillinen jo nyt (olen 19v). Petyn joka ikinen kerta, kun kuukautiseni alkavat, enkä ole raskaana :(..Voitteko vähän valaista ajatuksiani ? Kiitos paljon jo etukäteen :)

Moi Nuoriaikuinennainen. Tosi ikävältä kuulostaa tuo sun tilanne. Ymmärrän täysin sun vauvakuumeen, sitä ei ole helppo noin vain hillitä. Mun mielestä kuitenkaan lasta ei missään nimessä tulisi yrittää, jos miehen näkemys asiaan on tuo mitä mainitsit. Miksi ette käytä ehkäisyä jos mies ei halua lasta? Miehesi ottaa aikamoisen riskin, abortti kun ei todellakaan ole ehkäisykeino.

Oletteko oikein kunnolla jutelleet asiasta? Voisit oikein istua alas ja keskustella miehen kanssa tulevaisuudensuunnitelmista ja että minkälaisella aikataululla hän mahdollisesti olisi valmis lapsen saamiseen ja sen tuomaan elämänmuutoksen. Näin ainakin tietäisit missä mennään ja voisit itse arvioida oletko valmis odottamaan että hänkin on valmis. Yhteisen taipaleen jatkaminen pariskuntana vaatii keskinäistä luottamusta ja yhteiset haaveet ja toiveet olisi hyvä jakaa. Mieti miten ihanaa olisi kuumeilla miehen kanssa yhdessä... :heart:

Toivon sinulle malttia vauvakuumeesi kanssa :) ja toivon myös että miehesi pian haluaa samaa kuin sinäkin, omaa pientä vauvaa ja perhettä :heart:

Kiitos niiskuilija. Otin tänään asian kevyesti esiin ja se meni hyvin. Saimme puhuttua kaikki asiat selviksi...ainoa vaan, että mieheni ei todellakaan halua lasta alle 30v. =(... Kyllä kaytämme kondomia, mutta on tullut vähän huonoksi tavaksi harrastaa seksiä ilman sitä kuukautisten aikoihin ja vähän niiden jälkeen, sillä ilman kondomia se tuntuu niin paljon paremmalta. Tiedän, että on erittäin iso riski tulla raskaaksi... Loppujen lopuksi, jos nyt yllättäen olenkin raskaana, tiedän että mieheni hyväksyy asian kuitenkin aika nopeasti. Emme ainakaan tule eroamaan, se on satavarma, ja olemme puhuneet siitä, että jos se yllätysraskaus tulisi, hän kyllä tietty hyväksyisi ja olisi kaikessa mukana ja parisuhteemme olisi tietenkin hyvällä mallilla ja entisellään, mutta lisänä olisi se pienokainen =)

Minä tiesin, etten halua lasta alle30v. Mieheni odotti. Olisin ymmärtänyt oikein hyvin, jos ei olisi odottanut. Asialla ei leikitty, koska päätös on todella suuri. Kun oli odotettu vuosia ja täytin 30, oli todella ihanaa ja voimaannuttavaa hankkia mut paksuks yhteisymmärryksessä.

Jofa + maha 23vkoa

Jofa Ihanaa, että miehesi odotti sitä, että olisit itse valmis =) . Rakastan miestäni valtavasti ja kunnioitan hänen mielipitetiään paljon. En itse jaksaisi odottaa hirveän kauan, sillä vauvakuume on niin voimakas. En malttaisi odottaa viittä vuotta pidempää, tuskin edes sitäkään. Haluaisin niin kovasti lapsen alle 25v, sillä tuntuu, että olen liian vanha 30v äidiksi. Omasta mielestäni olisi parempi saada nuorena lapset. En osaa selittää tätä..toivottavasti, joku ymmästäisi minua =( . Toivon niin, että pääsisimme yhteisymmärrykseen ja antaisimme kumpikin hiukan periksi toiveissaan.. Toivottavasti mieheni mielipide muuttuu edes hiukan vuosien varrella :heart: ..

Yhteistyössä