Ei ammattia ja työkkärin toimintatapa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "menossa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enkä tajua miten se on väärin, ettei halua mitään pätkätyötä joka loppuu 2viikon päästä ja taas hirveä paperisota et saa tuet pyörimään työttömänä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja puhelinmyyjä;27993049:
Taas puhelinmyyjän ammattia väheksytään täällä... huoh... ihan hyvä työ se on, jos on asenne kunnossa. Ja siitä tienaa myös hyvin, jos vain saa tuotteita kaupaksi.

Joopajoo. Tunnen minäkin noita myyntitykkejä, jotka saavat ihan kadehdittavan palkan vain parin tunnin päivittäisellä työllä. Sellainen ei kuitenkaan onnistu kaikilta, eikä puhelinmyynti muutenkaan. Ei siinä riitä mikään että on "asenne kunnossa" tai että jaksaa soitella. Eivät kaikki todellakaan ole siinä työssä hyviä - eikä kaikkien puhelinääni edes siihen sovellu. Ne tuntemani myyntitykit ovat nimittäin paitsi olleet hyviä puhelinmyyjiä, myös heidän äänensä on ollut hyvä, ja osaavat käyttää sitä.

Sairauspäivärahaa saa/kannattaa hakea omaan sairauteen, jos tuo koulutustuki siitä syystä keskeytyy. Lasten sairastuessa sitä ei mun mielestä keskeytetä, jos on lääkärintodistus. Poissaolopäiviltä tuota kulukorvausta ei tietenkään saa, koska se on tarkoitettu koulumatkojen ja -aterioiden kuluihin, joita ei sairauspäivinä tapahdu.

ja muuten jos opiskelee amamttiopistoss anuorten kouluutksessa ruoka ona ILMAINEN, muleki yritetiin työkkärissä väittää toista, mutta onneksi oti selvää asiasta.

Vitut nykyään kannata lähteä töihin jos ei saa palkkaa millä ei pärjää taloudellisesti. Nämä talkoohenget on nähty ja vaikka kuinka teet töitä siitä ei mitään hyödy. Ole työttömänä ennemmin ja tehköön ne innokkaat jotka haluaa niitä matalapalkka hommia. Ei oo terveen ihmisen hommaa olla nälkäpalkalla duunissa.

[QUOTE="vieras";27996232]Vitut nykyään kannata lähteä töihin jos ei saa palkkaa millä ei pärjää taloudellisesti. Nämä talkoohenget on nähty ja vaikka kuinka teet töitä siitä ei mitään hyödy. Ole työttömänä ennemmin ja tehköön ne innokkaat jotka haluaa niitä matalapalkka hommia. Ei oo terveen ihmisen hommaa olla nälkäpalkalla duunissa.[/QUOTE]

Tämä on kyllä harvinaisen totta.

[QUOTE="menossa";27992418]Pitääkö minun ottaa vastaan kaikenmaailman puhelimyyjän työt tai siivoojan kahden viikon pätkätyöt, kun minulla ei valmiiksi ole ammattia? Alkaako työkäri kouluttaa minua uudestaan johonkin? Tarkoitan että laittavatko hakemaan kouluihin (minulla on lapsia 4kpl) Vai jonnekkin kursseille? Jännittää, kun tuo aika tulee, että pitää työkkäriin mennä.
Minulla ei ole taloudellisesti mahdollista pelkästään koulunpenkillä istua, koska en voi hakea opintolainaa. oppisopimus on sitten asia erikseen. Toki otan vastaan työn jossa elätän perheeni, jos se kestää kauemmin kun puoli vuotta.
Miten ne siellä minua sitten kohtelee kun ei ole minulla ammattia pohjalla?[/QUOTE]

Siis tottahan ne sulle siivousta lykkää kun kerran sulla on siitä kokemusta. Oppisopimus ei tipu sulle taivaasta/työkkäristä, sun täytyy itse löytää se paikka. Muutenkaan hirveän monessa työpaikassa ei pärjää ilman koulutusta ja niihin missä pärjää on jonoa. Että kyllä se on oikeasti nöyränä aloitettava ihan sieltä pohjalta ja tehtävä ihan mitä vaan jos kouluun ei ole varaa mennä.

Yhteistyössä