Ei apua...

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Perehdyn tässä kanakoiran koulutukseen :o Kokemusta on vaan noutavasta, ei seisovasta otuksesta.

No, tuo pulina kanakoiraforumilla on aika... asiantuntevaa. Ja minä en edes erota PYYTÄ RIEKOSTA.

Enkä voi asiaankuuluvasti kouluttaa koirasta metsästävää, ellen käytä asetta ja paukuttele sillä. En ole koskaan edes koskenut minkään valtakunnan aseeseen. Paitsi vesipyssyyn.

Että mehtään mänöö nyt tämä kanakoirailu!! Olisin "isäpuolelle" puuhannut lintukoiraa tässä samalla, mutta jää puuhaamatta. Keskitymme johonkin muuhun :saint:

Noh, metsäkoiran oleellisimpia ominaisuuksia on se, ettei se pelkää laukausta. Sun ei tarvi haulikko selässä kulkea, vaan paukauksia voi lähteä muistakin kuin pyssyistä. Aloita pienemmästä äänestä ja isonna sitä sitten. Vaikkapa paukkuserpentiinistä :D Oikeasti.
Liiku koiran kanssa luonnossa, ja anna luonnon hoitaa tehtävänsä. Siis kun koira näkee linnun, niin aluks ei edes sais ampua. Koira oppii itse aika pitkälti, noi on niille vaistonvaraisia juttuja.
Pääasia on, että koira tottelee metsässä! Ja sitä tottelevaisuutta voit opettaa missä ja miten vain, kuten muillekin koirille.
Kyllä se siitä :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:48 PetoRakastiSinua kirjoitti:
Noh, metsäkoiran oleellisimpia ominaisuuksia on se, ettei se pelkää laukausta. Sun ei tarvi haulikko selässä kulkea, vaan paukauksia voi lähteä muistakin kuin pyssyistä. Aloita pienemmästä äänestä ja isonna sitä sitten. Vaikkapa paukkuserpentiinistä :D Oikeasti.
Liiku koiran kanssa luonnossa, ja anna luonnon hoitaa tehtävänsä. Siis kun koira näkee linnun, niin aluks ei edes sais ampua. Koira oppii itse aika pitkälti, noi on niille vaistonvaraisia juttuja.
Pääasia on, että koira tottelee metsässä! Ja sitä tottelevaisuutta voit opettaa missä ja miten vain, kuten muillekin koirille.
Kyllä se siitä :D

No ihan totta. Mä ehkä vähän dramatisoin :D Kyllä me seisominen, ylösajo yms. osataan opetella. Mutta mietin vaan, että onko tosta oikeasti sitten hyötyä, jos ei koskaan päästäkään pyssyn avulla treenaamaan... No, kaipa tuo isäpuoli lähtee opastamaan, mutta aikansa on rajallista.

Ja mun pitäisi opetella nyt yhtä ja toista metsästyslaista yms. Koska saa paukutella? Missä saa paukutella? Siis alkuun nyt harjoitella ilman mitään lintuja.
Ja ehkä vois opetella tunnistamaan niitä metsäkanoja :whistle:

Ja mistä ihmeestä niitä riekonsiipiäkin saa seisottavaksi?

Pitäiskö luovuttaa suosiolla :xmas:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:56 PetoRakastiSinua kirjoitti:
Ampumaradalla kuulee paukuttelua, ja metästäjiltä saa linnunsiipiä =)
Saako kysyä miten sä olet tohon hommaan sotkeutunu :D

Ja metsästäjänopas opettaa linnut hyvin!

Niin just. Ja mulla ole hajuakaan missä on ampumaratoja, tai metsästäjiä :laugh:

Ja me otimme kanakoiran :D Irlanninsetterin. http://eevineiti.suntuubi.com

Perheenjäseneksi ja tokoiluun, ehkä näyttelyihinkin. Mutta mua nyt kiinnostaa tuo metsähomma, en tiedä ihan tarkkaan että miksi... Oon semmonen metsässäsamoilija, ja meinasin kyllä opettaa tuon Eevin ajamaan lintuja ylös, ja seisomaan ne nätisti.

Yhteistyössä