Ei enää seksiä ellei kortsut jää laatikkoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haluanpa vaan sanoa että SEKSI ei todellakaan ole mun mielestä niin tärkeä osa parisuhdetta. itse olen miehelleni sanonut että ei seksi oikeen kiinnosta lainkaan, ja että hankkikoon sitten joku toinen jos sitä useammin haluaa. minäkin haluan lapsen mutta ei miehen mielestä ole nyt oikea aika.... noh, eipä olla seksiä harrastettu kuukauteen. ei se mun ongelma ole, jos ei kelpaa niin voi aina pakata laukun ja lähteä... aina ollaan eletty niin kun hän haluaa, mutta nyt on p*erkele minun vuoro. tai sit ei olla ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en ymmärrä miksi annat sille ikinä, jos et siitä saa mitään.

Niin, no mä en kauheen montaa kertaa jaksa näihin samoihin kysmyksiin vastata, ei millään pahalla :) Mutta yleensä siis saan seksistä omalla tavallani mielihyvää. Varmasti säkin nautit siitä kun voit tuottaa toiselle mielihyvää? Kyse ei sunkaan kohdalla ole puhtaasti vaan siitä saamisesta vaan myös antamisen ilosta?

Mutta nyt, kuten on varmaan tullut jo moneen otteeseen selväksi, olen vihanen ja pettynyt. Enkä todellakaan tässä mielentilassa halua tuottaa toiselle hyvää mieltä. Olkoon sitten että olen lapsellinen. Koko jutun pointti oli se, että mies petti sanansa joten pistän hänet hyvin konkreettisella tavalla ymmärtämään miltä musta tuntuu. Aina ei sanominen meni niin hyvin perille kun käytännön opetus ;) Ja edelleen, voi olla lapsellista käytöstä mun osalta, mutta en sulata sitä, et mies voi umpimähkään muuttaa mieltään ja perua lupauksensa. Enhän mäkään niin tee (paitsi nyt).

Tämä nyt ihan varsinaisesti tähän liity, mutta ihmettelen vaan useita sanomisia täällä, kovin ymmärtämättömiltä moni teistä vaikuttaa. Jos mulla olisi vaikka joku fyysinen vika, tai olisin syvästi masentunut tai ihan mitä tahansa, johan teistä jokainen olisi täällä sanomassa kuinka miehen pitää ymmärtää ja jaksaa ja todella ihana mies kun jaksaa mun haluttomuutta. Mutta nyt, kun sanoin et periaatteessa olen vapaaehtoisesti saamatta, niin kaikki hyökkää mun kimppuun ja ihmettelee miten mun mies sietää mua ja meidän suhde ei ole terve. Mä en yleensä ole millään näistä nettikommenteista mutta kieltämättä tuo vähän loukkasi. Mun orgasmittomuus, ei ole meille ongelma, eikä se myöskään ollut tän aloituksen tarkoitus, mutta silti mua arvosteltiin sen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en ymmärrä miksi annat sille ikinä, jos et siitä saa mitään.

Niin, no mä en kauheen montaa kertaa jaksa näihin samoihin kysmyksiin vastata, ei millään pahalla :) Mutta yleensä siis saan seksistä omalla tavallani mielihyvää. Varmasti säkin nautit siitä kun voit tuottaa toiselle mielihyvää? Kyse ei sunkaan kohdalla ole puhtaasti vaan siitä saamisesta vaan myös antamisen ilosta?

Mutta nyt, kuten on varmaan tullut jo moneen otteeseen selväksi, olen vihanen ja pettynyt. Enkä todellakaan tässä mielentilassa halua tuottaa toiselle hyvää mieltä. Olkoon sitten että olen lapsellinen. Koko jutun pointti oli se, että mies petti sanansa joten pistän hänet hyvin konkreettisella tavalla ymmärtämään miltä musta tuntuu. Aina ei sanominen meni niin hyvin perille kun käytännön opetus ;) Ja edelleen, voi olla lapsellista käytöstä mun osalta, mutta en sulata sitä, et mies voi umpimähkään muuttaa mieltään ja perua lupauksensa. Enhän mäkään niin tee (paitsi nyt).

Tämä nyt ihan varsinaisesti tähän liity, mutta ihmettelen vaan useita sanomisia täällä, kovin ymmärtämättömiltä moni teistä vaikuttaa. Jos mulla olisi vaikka joku fyysinen vika, tai olisin syvästi masentunut tai ihan mitä tahansa, johan teistä jokainen olisi täällä sanomassa kuinka miehen pitää ymmärtää ja jaksaa ja todella ihana mies kun jaksaa mun haluttomuutta. Mutta nyt, kun sanoin et periaatteessa olen vapaaehtoisesti saamatta, niin kaikki hyökkää mun kimppuun ja ihmettelee miten mun mies sietää mua ja meidän suhde ei ole terve. Mä en yleensä ole millään näistä nettikommenteista mutta kieltämättä tuo vähän loukkasi. Mun orgasmittomuus, ei ole meille ongelma, eikä se myöskään ollut tän aloituksen tarkoitus, mutta silti mua arvosteltiin sen takia.

No, mä ajattelen, että kun sä olet ollut todella, todella hyvä vaimo sun miehelle ja laittanut sen tarpeet omiesi edelle tähän asti, niin ois vaan oikeus ja kohtuus, että nyt saisit sen haluamasi lapsen. Tarkotus ei ollut loukata, vaan toi oli tommonen ensireaktio joka nyt tuli.
Anteeksi että loukkasin ja olin pälli.

Mun päähäni vaan ei koskaan mene se että kiristetään toista osapuolta seksillä ja mun mielestä parisuhteeseen kuuluu seksi.Ja mitä enemmän miestäsi painostat lapsenhankintaan,sen varmempaa on ettei sitä lasta tule.
MIkset voi toistaiseksi tyytyä siihen mitä sinulla on,anna ajan kulua ja ota se lapsenhankinta esille myöhemmin,mies voi muuttaa mielensä uudestaan ja haluta sitä lasta jossakin vaiheessa.
Mitä vähemmän painostat,sen parempi lopputulos syntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mun päähäni vaan ei koskaan mene se että kiristetään toista osapuolta seksillä ja mun mielestä parisuhteeseen kuuluu seksi.Ja mitä enemmän miestäsi painostat lapsenhankintaan,sen varmempaa on ettei sitä lasta tule.
MIkset voi toistaiseksi tyytyä siihen mitä sinulla on,anna ajan kulua ja ota se lapsenhankinta esille myöhemmin,mies voi muuttaa mielensä uudestaan ja haluta sitä lasta jossakin vaiheessa.

Niin mut jos tosta on jo etukäteen yhdessä sovittu? ap on noudattanut sopimusta tähän asti ja tehnyt tavallaan oman osansa sopimuksesta.

No, mä ajattelen, että kun sä olet ollut todella, todella hyvä vaimo sun miehelle ja laittanut sen tarpeet omiesi edelle tähän asti, niin ois vaan oikeus ja kohtuus, että nyt saisit sen haluamasi lapsen. Tarkotus ei ollut loukata, vaan toi oli tommonen ensireaktio joka nyt tuli.
Anteeksi että loukkasin ja olin pälli.

Toi viimeinen mun juttu nyt ei varsinaisesti liittynyt tuohon sun kommenttiin, kirjoitin ne vaan samaan viestiin :) Jotenkin vaan niin loukkaa tuo, että mies tietää että mä kuitenkin pidän aina sanani ja teen jotain mikä on mulle melkein yhdentekevää, teen sitä vain mieheni takia koska halua tuottaa hänelle hyvän olon, niin sitten hän ei voi pitää omaa lupaustaan. Etenkin kun ei kuulemma ole mitään sitä vauvaa vastaan, pelottaa vaan taloudellinen tilanne. No, eiköhän mun kiukku laannu joskus, ei kukaan jaksa ikuisesti olla vihanen. Ja täällä tulleiden kommenttien perusteella, taas arvostan miestä enemmän.

Niin mut jos tosta on jo etukäteen yhdessä sovittu? ap on noudattanut sopimusta tähän asti ja tehnyt tavallaan oman osansa sopimuksesta.
No ensinnäkin mun mielestä ihmiselämästä ei voi tehdä sopimusta,pelkästään jo sen takia että mitä jos sitä vauvaa ei vaan yrityksistä ja sopimuksista huolimatta kuulu.KUmpaa sillon rangaistaan siitä ettei sopimuksen ehdot täyty.
Eikä parisuhteessa tehdä sopimusta seksistäkään mun mielestä.
KUkaan ei voi vaatia toista lupaamaan moisia asioita kun kukaan ei tiedä mitä maailma tuo tullessaan vuoden,kahden päästä.
IHmismieli on siitä kummallinen että se voi olosuhteiden myötä muuttua.

Juuri näin mä sen asian ajattelen. Mutta todennäköisesti tässä käy kuten clivia ehdotti. En mä eroamassa ole vaikka kuinka lisää lapsia ei tulisi. Mutta nyt, tällä hetkellä, tilanne on tämä. En aio pitää omaa lupaustani ja harrastaa seksiä, en ennen kuin pettymys laantuu. Joku otti sen tappelun haastamisena tai vittuiluna tai minä tahansa, mutta ihan tosissani kysyin. Mitä mä sitten tänään teen? Seksiä ei ole pakko harrastaa jos ei tee mieli, ok, mun ei tee tänään mieli. Mutta sitten olen taas lapsellinen pihtaava akka, jos en anna, eikä niin toimita terveessä parisuhteessa. Eli tein mä niin tai näin, teen väärin.

No ensinnäkin mun mielestä ihmiselämästä ei voi tehdä sopimusta,pelkästään jo sen takia että mitä jos sitä vauvaa ei vaan yrityksistä ja sopimuksista huolimatta kuulu.KUmpaa sillon rangaistaan siitä ettei sopimuksen ehdot täyty.
Eikä parisuhteessa tehdä sopimusta seksistäkään mun mielestä.
KUkaan ei voi vaatia toista lupaamaan moisia asioita kun kukaan ei tiedä mitä maailma tuo tullessaan vuoden,kahden päästä.
IHmismieli on siitä kummallinen että se voi olosuhteiden myötä muuttua.

Ehkä toi sopimus pitäisi laittaa lainausmerkkeihin? Mä ymmärrän et useimmilla (normaaleilla) ihmisillä on seksihaluja ja et seksi kuuluu parisuhteeseen, sitä täydentävänä osana. Mulla ei ole koskaan, ei siis koskaan, seksihaluja. Joten, jos seksiä harrastettaisi vaan sillon kun munkin tekee mieli, sitä ei olisi koskaan. Siksi ollaan mieheni kanssa sovittu, et seksiä on aina (no tietysti jos mä kieltäydyn niin eihän se väkisin ota ;) ) kun mieheni sitä haluaa. Vain, koska mä en sitä tarvi, ei tarkoita et miehenikin joutuisi olemaan ilman. Mä oon pitänyt sanani.

Me yritettiin vauvaa jo jonkin aikaa sitten, mutta ei tärpännyt. Sitten tuli tietty elämäntilanne ja mieheni pyynnöstä lykättiin projektia. Sovittiin, mieheni lupasi, et yritys alkaa uudelleen kun tilanne on ohi. Nyt se on ohi ja mieheni sanoo ei. Eli petti lupauksensa. Kyse ei ole meidän ensimmäisestä lapsesta enkä tule edes helposti raskaaksi. Sekin ehkä lisää tätä mun pettymystä kun tiedän, et ei se edes hetkessä tule. Ja olen jo joutunut odottamaan.

Hyvä että asiat on teillä keskenään ok, meilläkin on sopimus et lasta yrittetään, sitte ku se syntyis aikasintaan mun koulun loppumisen aikoihin, et kyl noi sopimukset on ihan vaan parisuhteen suunnittelua

tietysti voidaan puhua kaupankäynnistä tai mistä tahansa mutta mustakin on kohtuus että puhutaan siitä mistä kumpikin haluaa ja vakisuhteessa suunnitellaan tulevaisuutta.ihmiset haluaa eri asioita ja kenties eri määrän lapsia.sitten pitää miettiä miten suuri halu on kummallakin saada haluamansa.ihan tosi,ihmiset ei oo vaan samanlaisia ja on suuri juttu jos isoimmat arvot ja asenteet täsmää,muusta voi neuvotella ja sopia,eikö?parisuhde menee tai mun mielestä pitäis mennä näin:aina ei voi saada mitä tahtoo,joskus voi saada enemmänkin,onnellinenkin voi olla,tosin sitä ei kukaan luvannut,joskus on annettava periksi,joskus minun tarpeeni tulisi olla niin tärkeitä että toinen tulisi vastaan.on pakko vaan molempien sopeutua,muuten saa olla aina vaihtamassa puolisoa.mulle on tärkeitä lapset,seksi ja kahdenkeskinen aika miehen kanssa josta väliin haaveilen.ne ei vain sulje pois toisiaan.ja jos tää on jotenkin aiheen vierestä niin haluun vain sanoa että asiat ei ole yksinkertaisia mutta useimmin ratkaistavissa.usein huomaan käyvän niin että kun itse ei viitsi enää pitää kiinni omasta halustaan,toinen tahtookin tulla vastaan ja pehmentää omaa kantaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä lakkaisin kanssa antamasta. Molempien pidettävä kiinni sopimuksesta ja ap on jo pitänyt ja aikoo ilmeisesti jatkossakin pitää mutta nyt mies luistaa omasta osuudestaan.

Mistäköhän sopimuksesta minä lienen luistanut?