Ei halua lapsia tarhaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
Minua niin ahdistaa lasten hoitoonvieminen. Olen varmaan ihan tyhmä, kun tänne laitan tällaisen purkauksen, mutta on taas niin P-olo. Lasteni olisi tarkoitus mennä tarhaan, kun ovat 3v. ja 5v. eli vuoden päästä. Tosin minulla ei ole edes työpaikkaa, mutta uskon kyllä saavani sellaisen.

Minua on vaan alusta asti ahdistanut ero lapsista, siis kun heidät sain. En oikeen pysty olemaan erossa heistä ja minusta on niin raadollista, että pienet lapset joutuvat olemaan monena päivänä viikossa monta tuntia tarhassa. :( Mutta minkäs teet, ei kukaan tässä yhteiskunnassa hyväksy kotiäitejä yli tuon 3v.n eikä varmaan miehenikään hyväksyisi.

Anteeksi purkaukseni!

kyl ton ikäiset on jo varmasti "kypsiä" tarhaan ja tekee heille varmasti hyvääkin, kaipaavat toisten lasten seuraa ja ohjattuja juttuj,. Mut sen sijaan toi sun oma "oireilu" ei ehkä ole ihan normaalia? Emmä tiedä, mut mun mielestä on jotenkin outoa, että lapista erossa olemine ahdistaa noinkin voimakkaasti. Ei pahalla.

Kyllä siihen tottuu,että lapset on hoidossa. Itse aloitin työt tän vuoden alussa ja ensalkuun tuntui pahalta viedä lapset hoitoon. Ajattele positiivisesti, että lapset saa siellä uusia kavereita yms mukavaa. Hyvää työn alkua, sitten kun sen aloitat.

Mä en ole kanssa halunnut muksuja tarhaan, ennenkun ovat osanneet kunnolla puhua. Osaavat kertoa mitä ovat tehneet ymym... Esikoinen olikin 4v ja keskimmäinen vajaa 3v kun menivät mun opiskelun vuoksi tarhaan. Oli hyvä ikä =) Kuopus on nyt 3v2kk ja vuoden verran on kysellyt koska pääsee päiväkotiin. isommat kertoneet mitä siellä ovat tehneet ja kuopus on ihan innoissaan "isona tyttönä" menossa :heart: Nyt elokuussa toive sitten täyttyy ja toivon, että viihtyy :flower:
Hankalampa se on usein äidille kuin lapsille. Niin se oli isompienkin kohdalla mulle..

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
kyl ton ikäiset on jo varmasti "kypsiä" tarhaan ja tekee heille varmasti hyvääkin, kaipaavat toisten lasten seuraa ja ohjattuja juttuj,. Mut sen sijaan toi sun oma "oireilu" ei ehkä ole ihan normaalia? Emmä tiedä, mut mun mielestä on jotenkin outoa, että lapista erossa olemine ahdistaa noinkin voimakkaasti. Ei pahalla.

Mua ahdistaa aina uudet tilanteet, olen aina ollut vähän herkkis. Ja siis olen itse pienenä ollut kotihoidossa, tää voi johtua siitäkin. Ei ole kokemusta päiväkodista itellä.

Mutta kyllä mä huomaan selvästi, että muiden äitien on helpompaa jättää lapsiaan mihin vaan, kuin mulla on, mikä on sinänsä hassua, koska mulla on maailman reippaimmat lapset, ei siis siitä johdu.

Nooh, sun teksti nyt vaikuttaa jo vähän skitsolta, pakkohan niiden on pian kouluunkin mennä. Siis jos ahdistaa ja on niin raadollista jne.... Ei ehkä ihan terve asenne?

Muilta osin kotihoito on ihan hyvä vaihtoehto eikä sua kukaan pakota töihin.

Mä olen sen verran täystyöllistetty päivisin töissä, ettei mulla ainakaan ole aikaa miettä ja pohtia miten lapset siellä pärjää.

Ehkäpä olet ollut liikaa lasten kanssa kun et osaa päästää heistä irti?

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:

Osittain oon samaa mieltä. Noin paha ahdistus ei välttämättä oo ok... Vai onko se vaan nyt pinnalla, kun yrität päättää asiasta?
Tuon ikäiset voi ollakin kypsiä päiväkotiin, mutta ei lapsi sitä pakolla tarvitse.
Mä en omiani ole hoitoon vienyt enkä vie. Syynä ei ahdistus, vaan kokemus, periaate ja meidän kummankin vanhemman toive.

Ehkä tää on nyt vaan pinnalla tää olo. Ja olenhan minä nyt niistä erossakin ollut, kun opiskelen tässä ohella ja ihan siis nauttinut niistä eropäivistä.

Mutta jos siis ketään muuta ei asia ahdista noin niin kuin yleensäkin, niin kai mun on pakko olla sitten jotenkin yliherkkis.

Mä vein lapset tarhaan heidän ollessa 2,5v ja 4v. Menivät siis yhtäaikaa ja sisarusryhmään. Mä kans murehdin ja mietin ja jahkailin asiaa, mutta kaikki meni TOSI hyvin!!! Lapset sai kavereita, oppivat paljon uusia asioita yms. Kyllä ton ikäset jo ihan itsekin yleensä tykkäävät mennä, kunhan susta ei se murehtiminen näy kovasti päällepäin :)

Mä taas olisin valmis maksamaan aika paljonkin siitä, että saisin viedä lapset just nyt heti päiväkotiin, ja hakea vaikka viikon päästä. Prkl :kieh:

Jooh, asiaan; Tottakai hoidon aloitus askarruttaa. 3 v ja 5 v on onneksi jo sen verran isoja, että ymmärtävät yskän ja varmasti viihtyvät ikäistensä seurassa. Eiköhän kaikki mene oikein hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä taas olisin valmis maksamaan aika paljonkin siitä, että saisin viedä lapset just nyt heti päiväkotiin, ja hakea vaikka viikon päästä. Prkl :kieh:

Jooh, asiaan; Tottakai hoidon aloitus askarruttaa. 3 v ja 5 v on onneksi jo sen verran isoja, että ymmärtävät yskän ja varmasti viihtyvät ikäistensä seurassa. Eiköhän kaikki mene oikein hyvin :)

Tulisi mullekin tuo tunne, heh.