Ei haluis vielä lapsia hoitoon,mies eri mieltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edna Birch
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Edna Birch

Aktiivinen jäsen
09.05.2005
9 760
0
36
Aiemmin täällä hehkutellu että kun meillä ei ees riidellä, niin nyt taitaa olla megaluokan kina edessä. :ashamed:

Mulla alkaa koulu huomenna, ja miehellä työt viikon päästä. Päätös kouluunpaluusta syntyi kun luulimme miehen työttömyden jatkuvan ja halusimme että edes toinen tekee jotain tulevaisuuden eteen. Viime viikolla kävikin ihan uskomaton onnenpotku ja mies sai työpaikan.

Halusin/haluan pitää lapset kotihoidossa vielä kevään/kesän, ja viedä hoitoon syksyllä kun kuopuskin osaa jo kävellä ja on omatoimisempi (nyt siis 9kk, mikä lie "yleinen" hoitoonvienti-ikä). Tämä tarkoittaisi sitä että jäisin itse kotiin kotihoidontuelle, joka myönnettäköön, on opintotukea suurempi, ja palaisin koulunpenkille syksyllä.
Mies kuitenkin on sitä mieltä että koulua kannattaisi jatkaa nyt. Logiikkaa tämän mielipiteen takana en tiedä, mutta omasta mielestäni vielä puolen vuoden lykkäys ei hetkauta suuntaan eikä toiseen.

Mitä mieltä te olette, hoitoon vai jään kotiin? Tarttis hyviä argumentteja.. :whistle:

Jos sinun on mahdollista jatkaa koulua vasta syksyllä... Sinuna jäisin kotiin hoitamaan lapsia. Lasten pienenä oloaika on kuitenkin loppujen lopuksi niin lyhyt. Koulussa ehtii kyllä sitten vielä olla ja töissäkin...

Sinun tapauksessasi jäisin kotiin vielä syksyyn asti. Miehes varmaan ajattelee, että voit sitten puoli vuotta aikaisemmin hakea vakitöitä, jos aloitat nyt opiskelut? Paljon kyllä riippuu lapsestakin voiko 9 kk viedä hoitoon kokopäiväisesti, tai siis että raaskiiko.. Jos vauva on "reipas" ja vaikka sisaruksia tulossa samaan hoitopaikkaan, voisin ehkä harkita..

Joo mä jäisin kanssa kotiin...puol vuotta sinne tai tänne ei merkkaa juur mittään. Niin siis tarkoitan koulun kannalta, mut lapsen kannalta se merkaa kyllä paljon! No, ei mulla mitään argumentteja ole..tää on tämmönen fiilis-juttu. Mieskö siis tulee tolkkuihinsa vain järkevillä argumenteilla??? :whistle:

Yritin vedota siihen että kun en raaskis vielä viedä hoitoon, juurikin kun on tuo kiivain kehtiysvaihe kävelynoppimisineen ym. menossa. Mies tokaisi vain että ei se sen helpompaa ole syksylläkään, se hoitoonvienti.

Kaksi alle 3v on siis meillä ja luultavasti siis samaan hoitopaikkaan pääsisivät. Kumpikin ovat todella reippaita ja sosiaalisia, mutta silti..

Meillä tavallaan sama tilanne. Siis että minun koulu alkaisi 2viikon päästä, kun äitiys/vanhempainloma loppuu. En raaski 9kk lasta hoitoon viedä, kun joutuisi olemaan joka päivä 10h hoidossa. Näin ollen jatkan kotihoitovapaalla ainakin syksyyn asti. Mies on matkatyössä, eikä juuri koskaan kotona, eli saa nähdä raaskinko vielä syksylläkään, mutta nyt mennään näin.

meillä lapset oli 4kk kotihoidossa vaikka molemmat olimme töissä, siis siitä syystä ettei hoitopaikkoja van ollut.. Lapsemme olivat myös vanhempia, tuon ikäistä en voisi viedä hoitoon, vaikka hoitajana tiedänkin heidän siellä ihan ok pärjäävän, mutta riitääkö se ok?!? ei alle 1v:n paikka ole hoidossa, jos on pieninkin mahdollisuus olla kotona.

Mutta juu, itse jäisin kotiin vielä.. (ja ei se 9kk enää nykyään ole yleinen hoitoon viemis ikä, kyllä aika useat pyrkivät venyttämään sen sinne yli 1v, lähemmät 1½v.. )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä lapset oli 4kk kotihoidossa vaikka molemmat olimme töissä, siis siitä syystä ettei hoitopaikkoja van ollut.. Lapsemme olivat myös vanhempia, tuon ikäistä en voisi viedä hoitoon, vaikka hoitajana tiedänkin heidän siellä ihan ok pärjäävän, mutta riitääkö se ok?!? ei alle 1v:n paikka ole hoidossa, jos on pieninkin mahdollisuus olla kotona.

Mutta juu, itse jäisin kotiin vielä.. (ja ei se 9kk enää nykyään ole yleinen hoitoon viemis ikä, kyllä aika useat pyrkivät venyttämään sen sinne yli 1v, lähemmät 1½v.. )

siis tarkennettakoon, olin (nuoremmasta ) hoitovapaalla huhtikuusta elokuuhun, lapset pääsi hoitoon julukuun alusta.
Kaksi alle 3v:tä meilläkin. (ainakin täällä vaikea saada kahdelle pientenryhmään menijälle paikkojakaan.. ja 4kk aikasemmin ku pitäs hakea.. oeltteko siis jo hakeneet/saaneet paikat? )

Meillä hoitopäivien pituus vaihtelisi 3h-7h välillä, että ihan täysiä päiviä eivät olisi, mutta en vain ole varma oikein mistään itsekään. Toisaalta opintojen jatkaminen houkuttaisi, mutta lasten kanssa olo vielä enemmän, juuri tuon kuopuksen takia.

Listaa paperille + ja -,laske myös kumpi oikeasti kannattaa,hoitomaksut yms.

Mulla tuli syksyllä ihan yhtäkkiä eteen saman päätöksen teko ja lähdin töihin,päivän varoajalla,saimme lapsille mukavan pph:n,päivät eivät ole liian pitkiä yms.
Meidän lapset olivat vähän isompia kyllä kuopus 1v 7kk silloin ja isosisko 3v7kk.Vaikka nautin jokaikisestä hetkestä kotona,niin on tämäkin järjestely ollut toimiva,meille sopiva.

Jää ihmeessä kotiin kun haluatkin..! Se koulu ei minnekään häviä mutta lapsesi on vain kerran pieni, niitä hetkiä et saa koskaan takaisin mutta opinnot ovat ihan samanlaiset aloititpa ne sitten ensi syksynä tai vaikka vasta vuoden päästä!

nimim. opinnot keskeyttänyt äitiysloman vuoksi, keväällä valmistuva :wave:

Jäisin vielä kotiin. 9kk ikäinen on niin pieni ja oppii koko ajan valtavasti uutta. Ajattelisin, että lapselle nämä uudet asiat ovat muutenkin tarpeeksi ihmeellisiä ja ehkä levottomuuttakin herättäviä, että antaisin vauvan harjoitella niitä rauhassa kotona.

Minä jäisin kotiin. Ei ole hääviä laittaa noin pientä hoitoon jos se kerää sieltä kaikki pöpöt itseensä. Tuon ikäinen tarvitsee vielä äitiä ennemmän kuin hoitotätiä.

Jäisin kotiin.
Mun oli tarkotus mennä jo viime syksynä pojan ollessa 1v5kk, mut ajattelin että oli vieläkin liian pieni, halusin odottaa että oppii jo vähän ilmasemaan itseensä eli puhumaan jne.

Ensi syksynä meen vasta.

Vein molemmat lapset hoitoon 9kk ja hyvillään ovat nyt isoina olleet!
<<<<<<Käyvät joskus kuikkaamassa hoitajaa ja hyvin kaikki meni!
Koulu on jotenkin tärkeä ja kun sen saa alta pois kaikki on voittoa!
Minä olin paljon loistavampi kotona kun sai hiukan tuulettua koulussa!

Laskin tuossa että 7? on taloudellista eroa kotiinjäännin ja opiskelun puolelta, eli sen puolesta ihan sama. Mahdollisia hoitomaksuja en vielä ottanut huomioon kun en niitä tiedä, mutta nekin kallistavat vaakakuppia kotiinjäännin puolelle. Itse kyllä voisin vielä jäädä kotiin ihmettelemään tuota tyttölasta sekä tuota isompaa, mutta vain täksi kevääksi/kesäksi. Tärkeän tästä päätöksestä tekee sekin että enempää lapsia meille ei enää tule, joten siinäkin mielessä tämä vauva-aika on kultaakin kalliimpaa.
Yritin tuossa keskustelua aiheesta virittää mutta ei tuo puhu eikä pukahda. |O

Yhteistyössä