Ei haluta, mikä neuvoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kysyvä tieltä eksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kysyvä tieltä eksy

Vieras
En tiedä sopisiko tämä kysymys paremmin erotiikka-puolelle, ehkä ei. Sieltä ei kuitenkaan saa varmaankaan asiallisia vastauksia (toivottavasti täältä saisi!).

Olen 28-vuotias nainen ja seurustellut tässä suhteessa noin 6 vuotta. Viimeiset 3-4 vuotta on seksihalut puuttuneet minulta lähes tyysti. Muuten meillä menee todella hyvin. Pusutellaan ja halaillaan usein, mutta kun seksiin pitäisi ryhtyä, niin kieltäydyn. Sillon kun hommiin ryhdytään, niin seksi on ihan hyvää, mutta voi olla 2-3 viikkoakin, etten halua seksiä. Ennen minulla on ollut haluja kovastikin.

Voisikohan tämä olla hormonaalista? Olen kuullut, että naisten hormonit menevät niin, että yli 3-kymppiset ovat halukkaita. Olenkin tässä odottanut, että täyttäisin 30. Jos ne halut sieltä tulisi takaisin :)

Vai voisiko se johtua siitä, ettei mieheni ole kovin seksikkään näköinen (on tikkulaiha)? Sille ei kyllä taida voida mitään.

En voi olla kuin kateellinen niille pariskunnille, jotka ovat olleet 20 vuotta yhdessä ja seksi vielä maistuu, vaikka ihmiset olisivat rupsahtaneetkin. Vai onko sellassia edes olemassa?

Mies sanoo, ettei haluttomuuteni haittaa, mutta minua se kyllä häiritsee.

seksi on sellainen asia, että sitä joko haluaa tai sitten ei.
Jos ei halua, niin se muuttuu pakoksi, joten sitä ei voi kovinkaan pitkään tehdä ainoastaan toisen mieliksi.
En usko että sille voi mitään. Kun se pääsee siihen pisteeseen, että sen voi jo ihan ääneen myöntää, niin ei se pakottamalla palaa.
Elämä menee painollaan, kaikkiin asioihin ei ole konsteja.
Voit vain tarkkailla milloin haluaa, ja jos se on jokin tietty tilanne niin koettaa hankkiutua aina siihen. Mutta jos se vaatii sen 2-3 viikkoa väliä niin sitten vaatii.

Alkuperäinen kirjoittaja myös haluton:
Ole onnellinen ettei miestä haluttomuus haittaa. Minä olen myös haluton ja mies jaksaa kyllä siitä nalkuttaa... Ikää minulla on 27 vuotta,

Mistä luulet, mistä haluttomuutesi johtuu? Itse olen melkoisesti sitä mieltä, että osa syy on myös miehessä. Mies peseytyy vain harvoin ja eikä huolehdi ulkonäöstään. Vähemmästäkin ne halut tyssää.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kysyvä tieltä eksy:
Alkuperäinen kirjoittaja myös haluton:
Ole onnellinen ettei miestä haluttomuus haittaa. Minä olen myös haluton ja mies jaksaa kyllä siitä nalkuttaa... Ikää minulla on 27 vuotta,

Mistä luulet, mistä haluttomuutesi johtuu? Itse olen melkoisesti sitä mieltä, että osa syy on myös miehessä. Mies peseytyy vain harvoin ja eikä huolehdi ulkonäöstään. Vähemmästäkin ne halut tyssää.

Jos miehen kroppa ei miellytä, hän on laiha taikka haisee, niin kannattaa vaihtaa miestä.
Koska silloin kemianne eivät ole kohdallaan. Jos rakastaa miestä, hän voi olla läski taikka laiha eikä se haittaa.
Joko sinulla on mennyt hermot miehen välinpitämättömyyteen hygieniasta ja terveydestä, tai hän on itsepäinen taikka lapselline, taikka olet menttänyt luottamuksen häneen, silloin ei enää halua seksiäkään.
Nuorena sitä oleilee vaikka minkälaisten sittisontiaisten kanssa kun ei paremmasta tiedä.
Jos toisen hengitys häiritsee kahden metrin säteellä niin ei kannata olla parisuhteessa.

Jos jatkat samaa rataa tästä eteenpäinkin, niin on olemassa se riski, että jossakin vaiheessa alat haluamaan intohimoa ja saatat ajautua pettämään tai saatat hullaantua ja haluta toista miestä kovasti.

Voit tietysti yrittää etsiä miehestäsi mielikuvilla uusia puolia (esim. älä kiinnitä huomiota hänen laihuuteen, vaan keskity niihin kohtiin, joista pidät esim. kädet, silmät jne. Jos et edes halua yrittää, niin minusta olisi rehellisempää sanoa miehelle, mistä haluamattomuutesi johtuu (= et koe häntä seksikkääksi enää), vaikka se loukkaisikin häntä, sillä pahinta on se, että teeskentelet, että kaikki on hyvin vaikkei olekaan. Silloin mies voi itse päättää, haluaako hän jatkaa tai haluaako hän yrittää tehdä asialle jotain (esim. lihoa vähän ja treenata kuntosalilla). Toisaalta ole rehellinen äläkä syytä miehen laihuutta, jos se ei ole todellinen, syvällä oleva syy.

Haluamattomuus voi johtua myös hormonaalisesta ehkäisystä, piilossa olevasta masennuksesta, kyllästymisestä omaan itseensä jne. On turha odottaa, että sinulle mahdollisesti tulisi naisten "neljänkympin villitys", koska nimenomaan se tarkoittaa monessa suhteessa eroa. Aika moni tuttu on eronnut pitkästä suhteesta, jossa osasyynä on ollut huono seksi. Mielestäni huonon seksin osapuolia on kuitenkin aina kaksi.

auts__: en käytä hormonaalista ehkäisyä, enkä koe olevani kyllästynyt itseenikään :) Masennuksesta en sitten tiedä.

Onkohan kukaan teistä koskaan käynyt seksuaaliterapeutilla? Voisikohan sellaisesta olla hyötyä? Tai sitten ihan parisuhdeterapeutilla. Haluttomuuden takia en poikki halua laittaa, sillä muuten suhteemme on hyvä, enkä usko että miestä vaihtamalla se paranesi.

Vaikka et käyttäisi hormonaalista ehkäisyä,kannattaisi käydä ensin tavallisella tk-lääkärillä ja selvittää estrogeenitasosi.Se saattaa vähetä sinunkin ikäisilläsi syystä tai toisesta,ja vaikuttaa varmasti seksihalukkuuteen.Et kertonut onko teillä lapsia,sekin voi vaikuttaa.Ihan hyvin voi mennä omalle lääkärille,sitä ei kannata ujostella kertoa,voi selvitä jo yhdellä käynnillä ja verikokeella.Seksuaaliterapeutille voi mennä joka tapauksessa.

Voihan parisuhteessa seksuaalinen vetovoima kertakaikkiaan lopahtaa,mutta kannattaa kuitenkin selvittää onko siihen fyysistä syytä.Keskustele kuitenkin asiasta miehesi kanssa,puhuminen auttaa moneen asiaan.Mutta jos ette voi keskustella siitä,SILLOIN on parisuhteessa vika.

Aurinkoista kevättä:)

Yhteistyössä