Ei hyvää päivää mä oon luullut syöväni ihan "normaalin rajoissa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Just joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Just joo

Vieras
Mutta tänään iski karu totuus vasten kasvoja. Oon miettiny että hitto kun en laihdu vaikka kuinka syön kuin niuvvanniemeläinen, mutta mähän oon syöny varmaan reippaasti yli 2000 kcal päivässä! Ihmekös tuo jos maha ei pienene!

Tänään sitte laskin varsin kalorit laskurilla ja päätin jo aamulla että yli 1500 kcal ei saa tulla. No nälkä on ollu koko hemmetin päivän, eihän tässä saa syyä juuri mittään! Miten sitä jaksaa useamman viikon kituuttaa tällasilla määrillä, nou nou... tosin liikun aika paljon joten saisin varmaan nostaa kalorimäärää parilla sadalla...? *toiveikkaana*

täälläkin laskeskellaan kaloreita. ja mulla tulee päivässä noin 1200 kaloria, ja kyllä siihen nopeasti tottuu. mun liikunta ei ole tosin kovin suurta ,siis että joka päivä tekis usein jotain ihan liikuntaa, muuta kuin arki liikuntaa.

Juoksen pari kertaa viikossa puol tuntii/kerta + lisäksi kerran pari kävelylenkki tai crossarilla, nyt tosin jätän aerobiset vähemmälle kun rupean käymään salilla 2-3 kertaa viikossa. Mitat on 167/63, tarkotus tiputtaa muutama kilo.

Syönyt olen:
- aamulla kaks näkkäriä maksamakkaralla ja kananmuna + pari porkkanaa
- päivällä prk ananasta, 100 % ruisleipä (molemmat puolet) kevytlevitteellä, juustolla ja välissä broilerin fileepihvistä puolikas
- iltapäivällä broilerin fileepihvi (kokonainen), näkkäri, rasvatonta maitoa ja kirsikkatomaatteja kourallinen
- illalla mustikka-vadelmasoppaa (itse tehtyä) ja näkkäri kevytlevitteellä
Ja vielä aion syödä kipon raejuustoa ja kananmunan.

Joo, rehut puuttuu tältä päivää, myönnetään...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Haluaisin tietää, että mitä syötte päivän aikana. Saisi uusia vinkkejä :)

Mä olen syönyt tänään pienen annoksen kanakeittoa (ei kerma), kaksi hapankorppua, lasillisen sokeritonta mehukeittoa ja 2 riviä lontoonrae-suklaata. Kevytlimua ja maitokahvia lisäksi, ei sokeria kahviin. Paljonkohan noi tekee?

Mulla parisuhteessa pahoja ongelmia ja väkisin on noikin saanut syödä, ruokahalu ihan hukassa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Tuu kuule kalorilaskuriin :) Ite oon syöny ton n.1500kcal päivässä ja ei oo nälkää tarvinnu kärsiä :)

Siellä mä olen kans =)

Mä oon tainnu tottua liian suuriin ruokamääriin, vatsa huutaa sapuskaa jo melkein heti kun oon syönyt...että mahalaukun pienentymistä odotellessa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juoksen pari kertaa viikossa puol tuntii/kerta + lisäksi kerran pari kävelylenkki tai crossarilla, nyt tosin jätän aerobiset vähemmälle kun rupean käymään salilla 2-3 kertaa viikossa. Mitat on 167/63, tarkotus tiputtaa muutama kilo.

Syönyt olen:
- aamulla kaks näkkäriä maksamakkaralla ja kananmuna + pari porkkanaa
- päivällä prk ananasta, 100 % ruisleipä (molemmat puolet) kevytlevitteellä, juustolla ja välissä broilerin fileepihvistä puolikas
- iltapäivällä broilerin fileepihvi (kokonainen), näkkäri, rasvatonta maitoa ja kirsikkatomaatteja kourallinen
- illalla mustikka-vadelmasoppaa (itse tehtyä) ja näkkäri kevytlevitteellä
Ja vielä aion syödä kipon raejuustoa ja kananmunan.

Joo, rehut puuttuu tältä päivää, myönnetään...
Kuolisin nälkään tällä määrällä ja laadulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ruokavalio kuulostaa siltä, ettei ole ihme että on nälkä.

Laskurin mukaan just oikeessa suhteessa rasvat, proteiinit ja hiilarit. Missä mättää?

No syö nyt salaattia niin voit onnistuakin.

Maksamakkarakin on järkyn lihottavaa. Jätä se pois ja ota kunnon salaatit esille.

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Kuolisin nälkään tällä määrällä ja laadulla.

Näin on. Karppaajalle porkkanan gi on suoraan saatanasta ja rasvaa, läskiä, voita ja kermaa pitää lisätä ainakin kaksi kiloa, jos meinaa elää terveellisesti!

Höh, no niin mäkin kuolen. Ennen sentään sai syödä kunnolla.

Syö kunnon lämpimät ruoat. Ite söisin mieluummin ruisleipää kuin jotain näkkäriä, joka ei vie nälkää juuri lainkaan. Mun mielestä siis, varmaan joku nyt tämän kumoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Laskurin mukaan just oikeessa suhteessa rasvat, proteiinit ja hiilarit. Missä mättää?

Maksamakkarakin on järkyn lihottavaa. Jätä se pois ja ota kunnon salaatit esille.

No eikö sillä salaatin puputtamisella tuu nälkä? Vai saaks sitä syödä niin paljon ettei tuu? =)

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Höh, no niin mäkin kuolen. Ennen sentään sai syödä kunnolla.

Syö kunnon lämpimät ruoat. Ite söisin mieluummin ruisleipää kuin jotain näkkäriä, joka ei vie nälkää juuri lainkaan. Mun mielestä siis, varmaan joku nyt tämän kumoaa.

No tarkoitus oli syödä tota broiskua riisin kera, mut ois menny kalorit yli tosta vaan. Joo näkkärin vois harkita vaihtaa leipään...

No eikö sillä salaatin puputtamisella tuu nälkä? Vai saaks sitä syödä niin paljon ettei tuu? =)

Syö sitä niin paljon kuin haluat. Vihersalaattia/kurkkua/tomaattia/paprikaa... Saat syödä vaikka pari lautasellista niin vastaa vain paria näkkäriä ja taatusti pitää paremmin nälän kuin se näkkäri.

Lisää siihen sitä proteiinia esim. kanaa niin saat vahvemman ruuan. Ja vaikka ruisleipä kumppaniksi, niin kyllä nälkä pysyy loitolla!

Syö sitä niin paljon kuin haluat. Vihersalaattia/kurkkua/tomaattia/paprikaa... Saat syödä vaikka pari lautasellista niin vastaa vain paria näkkäriä ja taatusti pitää paremmin nälän kuin se näkkäri.

Lisää siihen sitä proteiinia esim. kanaa niin saat vahvemman ruuan. Ja vaikka ruisleipä kumppaniksi, niin kyllä nälkä pysyy loitolla!

Kuulostaa hyvältä. Miten näitä salaatteja jaksaa aina värkätä, hirmu määriä...ei kai auta kun tehdä iso satsi kerralla.

Kuulostaa hyvältä. Miten näitä salaatteja jaksaa aina värkätä, hirmu määriä...ei kai auta kun tehdä iso satsi kerralla.

No osta kaali ja vihersalaatteja esim. pari eri laatua, tomaattia yms. viherruokaa ja pilko sitä mukaan suoraan lautaselle. Viehän sulla se broilerinfileekin aikaa kun sitä laittelet..

Yksi vaihtoehto on laittaa iso satsi kerralla ja syödä se päivän parin aikana. kauempaa se ei sitten säily, joten antaa virikettä syödäkin kaikki mitä laittaa.

Kuten joku muukin totesi, voin peesata; kuolisin nälkään tuolla ruokavaliolla. Yritin etsiskellä kalorilaskuria netistä ja löysinkin, mutta vaikea arvioida ruokieni määriä, en ole koskaan punninnut.. täytyykin mielenkiinnosta tehdä punnitsemiskokeilua joskus viikon ajan ja laskea omat kalorit. Ikinä en ole niitä laskenut, mutta saan syödä kunnon ruokaa niin paljon kuin haluan ja paino pikemminkin putoaa herkästi. Joinain päivinä saatan tempaista kolmekin lautasellista ruokaisaa salaattia - suurin osa kun on rehuja, niin ei varmasti kalorit kovin ylös pomppaa, mutta nälkä kyllä pysyy poissa. En osaa kirjoittaa mitään tarkkoja vinkkejä, korkeintaan esimerkkejä omasta ruokavaliosta jos teen kalorin tutkimus testin lähiaikoina :)

Yhteistyössä