Ei ihme että oikea puolue on vaikea valita ;) eli mikä puolue sopii kenellekin:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
kokoomus - suurpääomalle ja muille poroporvareille

EK:n poliittinen siipi, juuri sen verran ehostettuna että jos joku sanoisi tämän ääneen, ne tuhisisivat, leikkisivät loukkaantunutta ja lähettäisivät jonkun ekonomin näköisen nappulan radioon antamaan lausuntoja.

keskusta - maanviljelijöille ja metsänkasvattajille kehäkolmosen tuolla puolen

Eduskunnan pahin kotiinpäinvetäjä, olisi valmis tukemaan vaikka riisinviljelyä Rovaniemellä. Pitää arvomaailmansa lestadiolaisille sopivana. Miten ihmeessä nämä ovat onnistuneet saamaan kansanedustajan Helsingin vaalipiiristä?

sdp - hyvin pärjääville duunareille eli keskiluokalle

... ollut joskus, nyt on enää vaikea tietää kenelle porukan johdossa oleva pellekatras on rakkauden puolueensa tarkoittanut. Joku on mennyt pahasti pieleen, koska periaatteessa demarit voisi olla ruotsalaisten sosdemien tapainen yleispalkansaajapuolue yli 30% kannatuksella. Käsi ylös, kuka haluaa nähdä Mikael Jungnerin sisä-, ulko-, teollisuus- tai valtiovarainministerinä?

vasemmistoliitto - heikommin ansaitseville työläisille eli alemmalle keskiluokalle

... ja niille älykkönä itseään pitäville, joiden mielestä reaalisosialismia kannattaisi vielä kokeilla kerran tai pari. Siis ainakin siinä tapauksessa, että he ovat politbyroossa.

vihreät - vihreät kaupunkilaisille ympäristöhörhöille

... ja kaikille muille, joilla on jalat tukevasti ilmassa ja joille raha tulee veroista, sähkö töpselistä ja työpaikat taivaasta.

kristilliset - siveälle ja nöyrälle kirkkokansalle

Hihhulipuolue, jonka toiminta on helposti ennustettavaa paitsi silloin kun ne keksivät jotain tavallistakin typerämpää.

rkp - ruotsinkielisille sekä muulle fiinille väelle

Puolue joka leikkii, että sen aatemaailmassa on jotain muutakin kuin valmius samaan hallitukseen vaikka Stalinin, Hitlerin ja Tsingis-kaanin kanssa jos pakkoruotsin säilyttäminen sitä edellyttää.

perussuomalaiset (anagrammi osuvasti ulostemassapieru)- junttiäijille

Puolue jolla on ohjelmassa paljon helppoja vastauksia itse keksittyihin kysymyksiin. Käytännössä sillä ohjelmalla ei tietysti ole mitään väliä, koska vähän joka ehdokkaalla on omansa kun ehdokaslistat on haluttu täyteen hinnalla millä hyvänsä. Jos tämä tapahtuisi Ruotsissa, toivoisin näille vaalivoittoa koska sitä eduskuntaryhmän räjähtämistä on paljon hauskempi katsoa Pohjanlahden levyisen turvavyöhykkeen takaa.

En muista kyllä nauraneeni tätä lukiessani. Itsekö kirjoitit vai kopioit jostain? Mietin että olen noista varmaan eniten ympäristöhörhö, mutta taidan äänestää vasemmistoliittoon kuuluvaa ehdokasta, kun löytyi hyvä. Opiskelen akateemista ammattia vielä, olen kolmen lapsen äiti. Mies on sitten varmaan tuo hyvin pärjäävä duunari, mutta äänestää varmaan vihreitä.

Mitäpä nauramista tässä on? Totta kaikki.

En taida äänestää ollenkaan, kun ei noista mikään ole sellainen jolle voisi äänen antaa täysin varauksetta. Pitäisi tyytyä vähiten huonoon.. äh, antaa olla. Sotkee ne asiat kumminkin, ihan ilman minun ääntäni.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23541662:
Ei jaksa naurattaa.

Niin kauan kun persu-uhka leijuu Suomen yllä, mikään politiikkaan liittyvä ei jaksa naurattaa. Tarkasti pitää pitää huoli, että muistaa äänestää persuja vastaan.

Miksi?

Mä äänestän demareita. Niillä parhaat ja konkreettisimmat esitykset lapsiperheille. Katso täältä: http://www.sdp.fi/node/3579

Helsingissä asuvana mun ääni menee tälle: http://www.pilvitorsti.fi/pelastusohjelma/

Yhteistyössä