ei jaksa enää lapsen sairastelua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan loppu ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan loppu ap

Vieras
olen ollut käytännössä lähes 3kk neljän seinän sisällä. Käynyt lääkärissä lasten kanssa ja pakolliset kauppareissut. Kyläilemään ei olla päästy muualle kuin mummolaan. Lisäksi mies on aamusta iltaan pois 6pv viikossa. Lapsella siis infektiokierre. Minua ahdistaa jo koko sairastelu ja haluttais vaan itkeä. Ei jaksais enää huolehtia, mikä lasta tällä kertaa vaivaa jne. Sais vaan elää normaalia elämää ja lapsikin olla terveenä mutta ei, kun ei niin EI.

no jos laps on ollu 3kk putkee kipee nii mä kiikuttaisin jo lääkärille et ne tutkii onko lapselle minkään sortin immuniteettia.

perusterveelle lapselle tai no ylipäätään kenellekkään ei ole normaalia olla monta kk putkee kipeen. Jos tulee infektioo toisen perään niin eikös tutkimukset olis jo paikallaan.

harmitus, pikaista paranemista! Varmaan oottekin kyselleet lääkäreiltä mikä vaivaa ja voisko hommaa helpottaa tms? Yhellä meidän tuttavaperheellä oli kolme lasta aika pieniä ja kyllä heillä useampi talvi meni etteivät ketään nähneet kun aina oli joku kipeä.... :(
Meidän tytöt on olleet aika terveitä mutta ikäväähän se sairastelu on.

Voisko olla, että kodissanne on hometta?
Ei tuollainen sairastelu jakso ole normaalia!!!!

Voimia sinulle!!

Muistan kun esikko alkoi sairastelemaan just toinen lapsi syntyi. silloin tuntui jo väliin, että seinät kaatuu päälle... aina uutta korvatulehdusta kun entinen lääkekuuri loppui. Onneksi päästiin korvalääkärille lopussa ja kierre saatiin katki oikealla hoidolla (kitarisat veks ja putkitus) Se on raskasta aikaa kun lapsi vain sairastaa!!

Vaadi ap tarkempia tutkimuksia lapsellesi!!

mykoplasmaa ilmeisesti sairasti kaikkine keuhkokuumeineen 2kk ennen kuin sai kuurin siihen(aikaisemmin ei edes suostuneet testaamaan mykoplasmaa). Nyt ollut taas korvatulehdus ja eilen todettiin adenovirus. Ja ilmeisesti sama virus iskemässä minuunkin(ainakin siltä näyttää). Putkituksiin on aika kohta mutta tarvitaan suuri ihme(ainakin tällä kokemuksella) että on siinä kunnossa että pääsee sinne.

Olethan muistanut syöttää lapselle d-vitamiinia? Sen syöminen vähentää, helpottaa ja nopeuttaa kaikista sairauksista toipumista. Itse syön 100 ug/päivä. D-Vitskua suositellaan 1 ug/ painokilo.

Olethan muistanut syöttää lapselle d-vitamiinia? Sen syöminen vähentää, helpottaa ja nopeuttaa kaikista sairauksista toipumista. Itse syön 100 ug/päivä. D-Vitskua suositellaan 1 ug/ painokilo.

Olen antanut jo pitkään yli suositusmäärien. Maitohappobakteereja kans. Eilen viimeksi käytin lastenlääkärillä ja olen sanonut infektiokierteestä. Oletan että tietävät minua paremmin mitä tutkimuksia kannattaa tehdä. Alkaa olla jo olo, että antaudun, kun en asialle voi mitään.

Oon ymmärtänyt, että jotkut saavat ruokavaliosta apua korvakierteeseen ym. Eli jättämällä maidon pois ja ehkä viljatkin.

Ota rennosti. Muista antaa tarpeeksi särkylääkettä! Kyllä kevättä kohti varmasti helpottaa!
Kieltäydy "turhista" ab-kuureista. Sano siis lääkärille, että et mielellään syöttäisi antibioottia ja nämä taikasanat saavat aikaan sen, että lääkäri taikaiskusta sanookin, että no joo, ei tähän tulehdukseen välttämättä kuuria tarvitakaan ja katsotaan korvat uudelleen ylihuomenna. Been there monen monituista kertaa. Eli suunnilleen resepti jo tulostettu (kerran ihan just näin), kun ääni kellossa muuttuukin.

En tarkoita haukkua lääkäreitä, osa vanhemmista suorastaan vaatii antibioottia. Ja tosiaan joskushan sitä kuuria ihan oikeasti tarvitaan ja myös meidän lapset tarvinneet muutaman kerran. Arvostan siis lääkäreitä tosi paljon että ei pahalla. Mutta keskustelen mielelläni lääkityksen tarpeellisuudesta.

Tsemppiä.

Myös inf.kierteestä kärsivä. Lapsi aloitti sairastelut korvilla 8kk:n ikäisenä. Putket laitettiin 1v. ikäisenä. Inf.astma todettiin 1.5v. ikäisenä. Astma ollut todella vaikea saada "hallintaan" kun koko ajan joku inf päällä. Lääkkeitä ei ole vieä päästy vähentämään missään vaiheessa. Lapsi tällä hetkellä 2v.9kk.
Syksyllä palasin töihin ja tyttö meni päiväkotiin. Tästähän tilanne räjähti suorastaan käsiin. 2 kk:n aikana syötiin 5 a.bioottikuuria, 2 kortisonikuuria. Oli keuhkokuumetta, korvatulehdusta ja kaikkea maan ja taivaan väliltä. Lapsi laihtui silmissä ja mitat vielä tänäänkin 95cm ja 11kg. Jouduttiin astman pahenemisvaiheen vuoksi hankkimaan kotiin spira-laite.
Lopulta jouduimme tekemään päätöksen minun kotiin jäämisestä ja lapsen tarhasta pois ottamisesta. Nyt lapsi ollut kotihoidossa taas reilu kaksi kuukautta. Kitarisat poistettu ja uudet putket laitettu 5vk sitten. Lisäksi pääsimme tarkempiin tutkimuksiin inf.polille, jossa tutkimukset nyt vielä kesken.
Meillä siis sairastelukierteen syy vielä tuntematon mutta lääkäreiden mukaan hyvin tyypilliseltä infektiokierteeltä kuulostaa/näyttää ja aika yleensä parantaa.meille moni hoitanut lääkäri sanoi tilanteen ollessa pahimmillaan, että päästäkseen kierteestä eroon, lapsen olisi hyvä olla kotona ainakin pari kk.
Voimia todella paljon ap:lle!!!tiedän miten epätoivoiselta tuollainen tilanne tuntuu! Itse itkin monet yöt kun valvoin lapsen tilaa ja pahimmillaan en jaksanut uskoa lapseni olevan enää hengissä muutaman vuoden päästä. Välillä käytiin lääkärissä/labrassa päivittäin.
Tällä hetkellä lapsi ollut terveenä (pientä nuhaa lukuunottamatta) jo 3(!!) viikkoa ja tämä on todellakin pitkäaikainen ennätys! Ruoka maistuu ja lapsi jaksaa touhuta lähes ikätasonsa mukaan. Toki lapsi on vieläkin toipilas, mikä näkyy esimerkiksi 3-4h päiväunina ja 11h yöunina. Itselläni alkaa nyt vasta stressi lapsesta helpottamaan ja kun katson viimeistä puolta vuotta taaksepäin, niin en voi kun todeta, että kovilla on oltu.
Meillä lapsi saanut aina suos. mukaiset d-vitamiinit, monivitamiinit ja gefilukset, näistä ei joka tapauksessa meillä ollut apua.
Tsemppiä teille!!!

Jaksamista ap:lle!!
Tiedän mitä toi on... Ja tuntuu susta kurjalle varmasti, kun joku sanoo että tiedän mistä puhut... Mutta meillä kaksi nuorinta on nyt sairastanut 3,5 vuotta... Kesällä saattaa olla muutama kuukausi helpompaa aikaa, mutta muuten koko aika jompi kumpi kipeenä. Nyt tähän samaan sarjaan liittyny toiseksi vanhin... Nuorimman kanssa asuttiin 2 ekaa vuotta ensiapu-lääkäri-lastenpoli-osasto välillä... Ei ollut mitään normaalia elämää meidän perheessä silloin. Sairaalan lääkärit tutkivat verestä ne kaikki mahdolliset jutut, että miksi hän sairastaa niin paljon. Mutta missään ei ollut mitään... Toiset vaan sairastaa enempi, kun toiset... Sille vaan ei voi mitään, valitettavasti! Se on tosi rankkaa ja se kun ei pääse ite yhtään mihinkään, öisin ei saa nukuttua ja se huoli mikä on, niin kuluttaa tosi paljon. Meillä kaikilla neljällä lapsella pitkäaikaissairauksia, niidenkin takia tulee lääkärireissuja enempi, kun toisilla. Nuorimmalle kolmansia putkia tässä mietitään... Nuorimmalla oli 3 vko:n estolääkitys korviin, se auttoi meillä hetkeksi. Nyt taas räkätauti ja odotellaan, että koska seuraava lääkärireissu on... Jos vaan keksit yhtään mitään, mikä sais aina hetkeksi ajatuksia jonnekin ihan muualle, niin se auttaa jaksamaan edes vähän paremmin. Mä ite raahasin sairaalaankin askartelujuttuja, niin pääsi hetkeksi muihin ajatuksiin. Kotona yritin katella leffoja ja lukea jotain kevyitä kirjoja. Toivottavasti teillä jo pian helpottaisi tuo sairastaminen!! Voimia sinne!!

[QUOTE="vieras";25460451]Oon ymmärtänyt, että jotkut saavat ruokavaliosta apua korvakierteeseen ym. Eli jättämällä maidon pois ja ehkä viljatkin.
.[/QUOTE]

Oon lukenut noista ruokavalion vaikutuksista ja gefilusmaitoa annankin lapselle nyt mutta ei vaikutusta silläkään. Hankala jättää maitoa kokonaan pois kun se on ainoa mitä suostuu juomaan ja kun on melkein koko ajan kuumeessa niin pakko jotain juoda. Juuri eilen lääkäri suositteli kiinnittämään huomiota ruokavalion monipuolisuuteen kun punasolujen määrä veressä pieni kuulemma, hb kuitenkin vielä hyvä.
Vastikään lapsi sai myös ensimmäisen kuumekouristuksen, jotenkin olen vieläkin siitä järkyttynyt, kun niin säikähdin, että kuolee syliini. Vaarattomiksihan ne sanotaan mutta pelkään ihan paniikkiin asti niitä. Olo onkin ollut ihan sekopäinen sen jälkeen.

[QUOTE="a p";25460857]Oon lukenut noista ruokavalion vaikutuksista ja gefilusmaitoa annankin lapselle nyt mutta ei vaikutusta silläkään. Hankala jättää maitoa kokonaan pois kun se on ainoa mitä suostuu juomaan ja kun on melkein koko ajan kuumeessa niin pakko jotain juoda. Juuri eilen lääkäri suositteli kiinnittämään huomiota ruokavalion monipuolisuuteen kun punasolujen määrä veressä pieni kuulemma, hb kuitenkin vielä hyvä.
Vastikään lapsi sai myös ensimmäisen kuumekouristuksen, jotenkin olen vieläkin siitä järkyttynyt, kun niin säikähdin, että kuolee syliini. Vaarattomiksihan ne sanotaan mutta pelkään ihan paniikkiin asti niitä. Olo onkin ollut ihan sekopäinen sen jälkeen.[/QUOTE]

Soijamaito (maitokaapista) maistuu minusta lähes samalta kuin tavallinen maito. Voihan sitä ainakin kokeilla.

Kuumekouristus on kamala ja ihan varmasti sitä säikähtää. Voi teitä, jaksamista!

[QUOTE="vieras";25460889]Soijamaito (maitokaapista) maistuu minusta lähes samalta kuin tavallinen maito. Voihan sitä ainakin kokeilla.

Kuumekouristus on kamala ja ihan varmasti sitä säikähtää. Voi teitä, jaksamista![/QUOTE]

Ostin kahdenlaista soijamaitoa, toista kokeilin mutta ei huolinut. Toista en ole vielä kokeillut. Sitä joka oli maitokaapista, en ole vielä kokeillut.

[QUOTE="a p";25460903]Kiitoksia tsempeistä! Itken täällä silmät päästäni. Olo on niin yksinäinen, kun ei kukaan voi kantaa näitä huolia puolestani.[/QUOTE]

Olet varmaan todella väsynyt. Muista huolehtia myös omasta nukkumisesta ja omista harrastuksista. Mies on paljon poissa, joten voisit palkata MLL:stä hoitajan ja mennä vaikka uimaan. Tai mummit/kummit ym.

Muista todella huolehtia itsestäsi. Tee ihan mitä vain joka rentouttaa. On se sitten lenkille, uimaan, humppaan meno, kirjan lukemista tai vaikka parhaan ystävän kanssa puhelimessa höpöttämistä. Kunhan sinusta tuntuu, että saat ajatukset muualle.

Minulla mies myös paljon pois kotoa (työmatkoilla 1-5pv viikossa) ja surutta valjastin tukijoukoiksi kaikki anopista, äidistä, sisaruksista, kavereistalähtien. Onneksi minulla on nuo läheiset apuna. Tuota MLL:n hoitajaakin mietittiin mutta en raaskinut sairaalle pienelle vierasta hoitajaa ottaa.

Onko teillä tutkittu mahdolliset allergiat (keliakia, maito jne.)? Meillä tutkittiin mutta mitään ei löytynyt. Laktoosin jätin pois ja kaikki vellit ym "turhat" maitotuotteet karsittiin pois.

Toivottavasti teillä helpottaa pian tilanne!

Niin siis tosiaan joillekin voi auttaa se maidoton ruokavalio. Itse en sitä allekirjoita, koska poikani on maitoallergikko ja neljät putket on hälle laitettu. Nyt viiden vuoden ikäisenä alkaa jo helppaamaan =)

Onpa kurja kuulla, että teillä vielä kuumekouristus riesana!! :( Meillä nuorimmainen sai yhteensä neljä kuumekouristusta pienen ajan sisällä, kolmeen piti soittaa ambulanssi, kun ei ollut tietoa, että onko lapsi tajuissaan... :( Kyllä se säikäytti! Saittehan te siihen kunnon lääkkeet? Meillä annettiin ohjeeksi, että jos lämpöä 37,5, niin pitää heti antaa kuumelääkettä. Panadolia ja Pronaxenia. Meillä oli myös stesolid varuiksi, sitä ei käytetty, kun kerran. Toiseksi vanhin sai pienenä kuumekouristuksen, kun oltiin jonottamassa lääkärille. Oli mun sylissä ja se oli kans kauhee kokemus! :( Ei ole kauheen suuria muistikuvia edes koko jutusta... Muista huolehtia tosiaan itsestäs siinä määrin, kun mahdollista! Yksin saunassa käyminenkin rentouttaa ihanasti. Jaksamista sinne!

T:10

Muista todella huolehtia itsestäsi. Tee ihan mitä vain joka rentouttaa. On se sitten lenkille, uimaan, humppaan meno, kirjan lukemista tai vaikka parhaan ystävän kanssa puhelimessa höpöttämistä. Kunhan sinusta tuntuu, että saat ajatukset muualle.

Minulla mies myös paljon pois kotoa (työmatkoilla 1-5pv viikossa) ja surutta valjastin tukijoukoiksi kaikki anopista, äidistä, sisaruksista, kavereistalähtien. Onneksi minulla on nuo läheiset apuna. Tuota MLL:n hoitajaakin mietittiin mutta en raaskinut sairaalle pienelle vierasta hoitajaa ottaa.

Onko teillä tutkittu mahdolliset allergiat (keliakia, maito jne.)? Meillä tutkittiin mutta mitään ei löytynyt. Laktoosin jätin pois ja kaikki vellit ym "turhat" maitotuotteet karsittiin pois.

Toivottavasti teillä helpottaa pian tilanne!

Ei ole tutkittu allergioita. Eihän ne edes aina verikokeissa näy. Tuota maitoa olen kuitenkin miettinyt kun imetysaikana hänellä ärtyi maha välillä maidosta. Olin muutaman viikon maidottomalla dieetillä(vauva oli täysimetyksellä vielä), sen jälkeen kärsi taas käyttää. Huomenna olis neuvolaan meno(lääkärinneuvola) niin vois pyytää häneltä lähetettä verikokeisiin/altistukseen(jos nyt en oo tuossa adenoviruksessa huomenna).
Saisin neuvolan kautta asukastuvalta halvan hoitajan mutta nekään ei yleensä tuu, jos perheessä sairastetaan. Sen takia en ole oikein saanut aikaseksi kysellä sitä vielä. Sukulaisten varaan ei voi paljoa laskea. Juuri ja juuri saa hoitajan pakollisiin tilanteisiin kun jaksaa monelta kysellä. Esim. lääkärireissujen ajaksi jos tietää että voi mennä vaikka koko pv, ei isommat lapset jaksa odottaa siellä koko päivää.

Auttoiko teillä tuo maidon karsiminen?

Vaikea sanoa, että auttoiko tuo maidon pois jättäminen. Tytöllä alkoi tarhan alkaessa elokuussa todella vaikea ummetus (maha toimi pahimmillaan ainoastaan peräruiskeilla). Tuo ummetus meillä ainakin helpotti maidon karsimisen jälkeen. Toisaalta kuten sanottu jo 3 vk terveenä ja maidon karsimisesta n. 6vk.

Meillähän on otettu nuo kaikki allergiat ja niissä ri mitään näkynyt.

Meillä myös kaksi isompaa lasta. Tosin ovat jo koululaisia, jotka pärjäävät jonkin verran keskenäänkin. Heille myös tuntui olevan aika rankkaa tuo pikkusiskon sairastelu :(.

[QUOTE="Vieras";25461132]Onpa kurja kuulla, että teillä vielä kuumekouristus riesana!! :( Meillä nuorimmainen sai yhteensä neljä kuumekouristusta pienen ajan sisällä, kolmeen piti soittaa ambulanssi, kun ei ollut tietoa, että onko lapsi tajuissaan... :( Kyllä se säikäytti! Saittehan te siihen kunnon lääkkeet? Meillä annettiin ohjeeksi, että jos lämpöä 37,5, niin pitää heti antaa kuumelääkettä. Panadolia ja Pronaxenia. Meillä oli myös stesolid varuiksi, sitä ei käytetty, kun kerran. Toiseksi vanhin sai pienenä kuumekouristuksen, kun oltiin jonottamassa lääkärille. Oli mun sylissä ja se oli kans kauhee kokemus! :( Ei ole kauheen suuria muistikuvia edes koko jutusta... Muista huolehtia tosiaan itsestäs siinä määrin, kun mahdollista! Yksin saunassa käyminenkin rentouttaa ihanasti. Jaksamista sinne!

T:10[/QUOTE]

Kerran on tullut tuo kuumekouristus, viime perjantaina 13. pv. Oli kyllä maineensa mukainen päivä. Sain myös tuon stesolidin. Mulle sanottiin että kuumelääkkeillä ei voi ehkäistä sitä mutta tunnollisesti olen yrittänyt pitää sen alhaalla. Illalla tahtoo silti nousta aika korkeaksi kuume. Minusta meillä ei auta tuo Proaxen, tykkään että burana on tehokkaampaa ja sitä olenkin nyt käyttänyt.

Hyvä, että saitte stesolidin! Se kuitenkin auttaa, jos vielä uusii. Meillä toiseksi vanhimmalla oli ainoastaan yhden kerran kuumekouristus, onneksi. Saitko ohjeeksi antaa vuorotellen panadolia ja buranaa (siis eri aikoihin)? Se on tosi tehokas systeemi. Tuo kuume tosiaan on niin kurja, kun se iltaa kohti aina nousee... :( Yksi lääkäri sanoi, että jos kuumeilu on kestänyt jo useamman päivän, niin ei pitäisi enään kouristella.

10

[QUOTE="Vieras";25461266]Hyvä, että saitte stesolidin! Se kuitenkin auttaa, jos vielä uusii. Meillä toiseksi vanhimmalla oli ainoastaan yhden kerran kuumekouristus, onneksi. Saitko ohjeeksi antaa vuorotellen panadolia ja buranaa (siis eri aikoihin)? Se on tosi tehokas systeemi. Tuo kuume tosiaan on niin kurja, kun se iltaa kohti aina nousee... :( Yksi lääkäri sanoi, että jos kuumeilu on kestänyt jo useamman päivän, niin ei pitäisi enään kouristella.

10[/QUOTE]

Pe lääkäri itse alkoi puhua nestemmäisestä buranasta kun pyysin reseptiä nestemmäiselle panadolille. Ymmärsin, että suositteli sitä. Oli kuitenkin kirjottanut koneelle, että ei suositella ibuprofeiinia. En kyllä sitä käsitystä saanut ja seuraavana päivänä lääkäri sanoi, että eipä näytä haittaavan,niin voi käyttää. Ei kai siinä pitäis olla mitään estettä. Ja käski kyllä pitää yölläkin samassa huoneessa, että herää, jos tulee kouristus. Lääkäri antoi esitteen mukaan, jonka mukaan tosiaan se tulee yleensä eka kuumepäivänä. En tiedä sitten jatkossa(kun tulee uusia tauteja), mitä kannattaa antaa.

[QUOTE="a p";25461452]Pe lääkäri itse alkoi puhua nestemmäisestä buranasta kun pyysin reseptiä nestemmäiselle panadolille. Ymmärsin, että suositteli sitä. Oli kuitenkin kirjottanut koneelle, että ei suositella ibuprofeiinia. En kyllä sitä käsitystä saanut ja seuraavana päivänä lääkäri sanoi, että eipä näytä haittaavan,niin voi käyttää. Ei kai siinä pitäis olla mitään estettä. Ja käski kyllä pitää yölläkin samassa huoneessa, että herää, jos tulee kouristus. Lääkäri antoi esitteen mukaan, jonka mukaan tosiaan se tulee yleensä eka kuumepäivänä. En tiedä sitten jatkossa(kun tulee uusia tauteja), mitä kannattaa antaa.[/QUOTE]

Siis seuraavana päivänä oli eri lääkäri, että jäi epäselväksi, miksi oli kirjoittanut niin. Epähuomiossako kirjoitti väärin vai tarkoittiko sitä.

Kannattaa kyllä juottaa kuumeiselle lapselle ihan mitä tahansa muuta kuin maitoa. Ilman allergiaakin se aiheuttaa korvatulehduksia yms. Infektiokierre saattaa helpottaa siis ihan maidon poisjättämisellä. maitotuotteita voi toki syödä rajoitetuin määrin.

Yhteistyössä