ei jaksa enää omaa perhettä.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt tähän pas...n
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt tähän pas...n

Vieras
mun oli pakko tulla purkamaan tuntemuksia tänne teille,en enää tiedä mitä ajatella....
Mistähän sitä alottaisi..
meillä on perheessä aika lailla vilkkaat ja toimerat kaksostytöt ja meillä on sitten ollut käytössä jäähynurkka jos tilanne on ollut sellainen että tarviipi "jäähyä" muutaman minuutin.
Mulla taas sisko jolla ei ole lapsia ollenkaan,on mua muutaman vuoden nuorempi mutta on kyllä itse henkisesti ihan kersa!Aina välillä sen pitää päästä neuvomaan ja kertomaan mitä meidän tulisi tehdä ja toimia tyttöjen kanssa,jos tulee ritaa tai kinaa.

Olen sanonut että meillä on ollut käytössä jäähynurkka missä käydään hieman miettimässä tekosia ja pois pääsee kun on rauhoittunut ja kyllä lapselle selitetään miksi sinne joutuu ja sovinnot myöskin jälkikäteen.
Tämä on nyt siskoni mielestä ihan sairasta,lapsen henkistä väkivaltaa ja alistamista,jätetään tällä menetelmällä kuulemma ikuiset arvet lapsen henkiselle kasvulle ja aikuisiällä ei pysty solmimaan terveitä ihmissuhteitä johtuen tästä kasvatustavasta.

Aina jos on ollut itsellä väsynyt olo ja olen halunnut jollekkin asioista puhua kuten jos lapset ovat kiukutelleet ja nahisseet päivän ja mikään sana ei ole mennyt perille ja olen laittanut jäähylle,olen saattanut soittaa esim. äidille tai siskolle et hitto kun menee hermot tai koko päivän ovat olleet toistensa kimpussa ja laitoin sit jäähylle muutamaksi minuutiksi,näitä perinteisiä mitä varmasti muidenkin perheessä on käyty läpi monasti.
Kommenttia tulee siinä vaiheessa ihan "normaalisti"että sellasia ne tlapset on ja kyllä se sitten helpottaa ja bla,bla..

Sen virheen kun on tehny ja soittanut "heikolla hetkellä" niiin kyllä silloin ymmärretään yms. mutta menee muutama päivä ja ilmeisesti keskenään keskustelevat asioistamme joista olen puhunut niin tulee tekstiviesti tai soitto että meidän mielestä teidän ei tulisi/pitäisi noin tehdä,käyttää nurkkaa lapsella jäähynä!!!saan kuulla että olen sitä ja tätä ja tuota äitinä....:(
Mulla itsellä on tosi paska olo tästä,tuntuu että kaiken mitä teen lasten kanssa on heidän mielestä ihan per...tä ja väärin....

Sitten on taas kausia että ovat niiiin mukavia ja kyselevät kuulumisia yms...kun aikaa on mennyt ja tulee itselle että kaipa sitä voisi "normaalisti"tuntemuksia heille kertoa,perhe-elämästä ja kaikesta yleisestä niiin annas kun menee pari päivää ja saat haukut niskaan!!!
Ja kaikkien näiden solvausten jälkeen ovat sitä mieltä että nämän on vain meidän mielipiteitä!!!Ei niistä tarvi suuttua!!!

Ai että en suuttuisi kun joka kerta kyseenalaistetaan äitiys,mahtavaa tukea sitä omilta sukulaisilta saakin!!!Ja silti näiden kertojen jälkeen sanovat että saapi aina soittaa kun siltä tuntuu,jos haluaa puhua jostain,niimpäniin....
ja tyhmä kun olen ollut niin ajatellut että ehkä sitä voikin soittaa,ehkä he joskus ymmärtäisivät,mutta ei...joka kerta paha mieli puhelujen jälkeen...

Onko teidän mielestä niin väärin tuo jäähynurkka?!
Miten teidän perheissä toimitaa!?Ollaanko me täällä ainoita "huonoja vanhempia" :(?

noh,tulipahan purettua mieltä,kiitos jos joku jaksoi tän lukea ja vaikkapa kommentoidakkin.

Eikö niissä pikku julmureissa sun muissa ojelmissa opeteta juuri tota jäähypenkkiä. Meilläkin käytetään 3.5v esikoiseen.
Ei se musta väärin ole laittaa jäähylle.

voit sanoa hyvällä omallatunnolla, että ammattikasvattajat suosittelevat juuri tätä kasvatuskeinoa. Remmiäkö sitä pitäis antaa, että uskoovat, vai mikä mahtaa olla äitisi/siskosi mielestä oikeanlainen rangaistus?!? Vedä vaan omaa linjaa, teet aivan oikein!

meillä kans käytössä jäähytuoli ja toimii erinomaisesti. ammattikasvattajat suosittelevat sitä... yritä olla välittämättä siskostasi. (vaikka varmasti on vaikeaa)

meillä myös kaksoset ja jäähypenkki käytössä.
olen vaan alkanut itse miettiä, että mitä kaikkea puhun isovanhemmille... omille vanhemmille tai appivanhemmille.
ne ei ole koskaan arvostellut tapojamme, mutta helposti purnaan kuinka työlästä kaksosten kanssa on ja unohdan kertoa niitä hyviä ja iloisia asioita.
meillä tuo jäähypenkki ei aina oikein toimi, kun toinen menee siihen pelleillee viereen ja kun vien sen pellen pois niin miettijä on hävinnyt penkiltä.... sitten metsästän sen miettijän takaisin penkille ja pelleilijä palaa pelleilemään ja taas alkaa kaikki alusta.
lopulta molemmat tenavat nauraa kun äitiltä menee hermo niiden temppuihin :headwall:

Yhteistyössä