ei jumalauta ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
|O :'(

3v lapsi ollu kipeenä kohta 2 viikkoo. pientä lämpöö,nuhaa ja yskää. alkuviikosta nousi jo kunnolla lämpöö ja yskä paheni ja keskiviikkona käytiin lääkärissä. lääkäri kuunteli keuhkot ja katsoi korvat ja sanoi et kaikki ok,mut hän kirjottaa varoiks antibiootin,et alota jos tuntuu et on korvatulehdus (ja näin jälkeenpäin ajateltuna aika saatanallisen vastuun mulle tyrkkäs et mun pitäs tietää koska alottaa antibiootti.. )
no,lapsi oli pe jo paljon parempi,enää yskäinen kun meni isälleen.
isänsä oli sitten tänään vienyt lapsen päivystykseen kun rohisi ja yski niin pahasti ja kuume nousi taas. ja mikäs olikaan diagnoosi: keuhkoputken tulehdus,keuhkoissa nestettä ja raju korvatulehdus :o
oli kovasti ihmetelly miten tää keskiviikkoinen lääkäri ei muka ollu mitään kuullu et kuulema on jo jälkitaudin puolella :/
exähän otti sitten asiakseen soittaa mulle (tietysti) ja bonuksena haukku mut pystyyn kun olen huono äiti joka ei välitä lapsestaan :'(
mulla on niin paha olla :'(
vielä kun oma lapsi ei edes ole kotona vaan joudun täällä yksin märehtiin ja sureen ja vittu että mua itkettää,harmittaa ja surettaa toisen puolesta ja miten vtussa se ARVAUSKESKUSlääkäri ei mitään muka kuullu/nähny/huomannu??!!!! |O
mä oon niin paskana :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Hyvä kuitenkin että isä oli vienyt lapsen lääkäriin. Nyt lepäät ja hankit kaupasta alkuviikon ruuat yms jotta jaksat hoitaa potilasta kunhan hän kotiutuu.

no siis tosi hyvä ja kaiken haukkumisen jälkeenkin sanoin sille että luojan kiitos että veit lääkäriin. itsellä vaan niin HUONO olo kun mietin että olisinko itse vienyt jos poika olis ollut mulla? mitä jos olen ollut niin kauan sen kaa jo kotona sairastamassa etten enää olis osannu arvioida.. :ashamed:
tiedän,jossittelu on turhaa,mut tuntuu vaan nyt niin pahalta ja tuntuu et ansaitsin kaiken paskan mitä ex mulle lauko :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
itsellä vaan niin HUONO olo kun mietin että olisinko itse vienyt jos poika olis ollut mulla? mitä jos olen ollut niin kauan sen kaa jo kotona sairastamassa etten enää olis osannu arvioida.. :ashamed:
tiedän,jossittelu on turhaa,mut tuntuu vaan nyt niin pahalta ja tuntuu et ansaitsin kaiken paskan mitä ex mulle lauko :ashamed:

Äideillä on paha tapa syyllistää itsensä, oli aihetta tai ei.

Vois olla eri asia, jos et olis käyttänyt lasta lääkärissä vaan ihan vaan ihmetellyt.

Mutta tehän kävitte jo kertaalleen lääkärissä. Ei se missään nimessä ole sun vikasi, jos exäsi kohdalle on osunut osaava lääkäri ja sulle ammattitaidoton törppö.

Exältä väärin syyttää sua, ja tiedän että vaikeeta tekee, mutta koita olla syyttämättä itseäsi. Vika ei ole sinussa etkä olisi mitään voinut tehdä paremmin.

:hug: :hug: :hug:

Ensinnäkin: eksäsi on huono isä, kun tahallaan pahoittaa lapsensa äidin mielen :kieh: . Yritä olla välittämättä hänestä :hug: .
Toisekseen: korvatulehdus ainakin voi alkaa jopa tunnissa, ja tietääkseni tavallinen yskäkin voi muuttua keskiviikon ja lauantain välisenä aikana keuhkoputkentulehdukseksi, joten keskiviikkoinen lääkäri ei välttämättä tehnyt mitään väärää, vaan tilanne ei vielä silloin ollut sama mikä se oli nyt. Mulla oli kerran kunnon keuhkokuume, lääkäri johon luotan kuin kallioon ei havainnut sitä kuuntelemalla keuhkoja, vaan se löytyi vasta keuhkokuvassa seuraavana päivänä kun olin mennyt yön aikana tosi huonoon kuntoon :/ .

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Ensinnäkin: eksäsi on huono isä, kun tahallaan pahoittaa lapsensa äidin mielen :kieh: . Yritä olla välittämättä hänestä :hug: .
Toisekseen: korvatulehdus ainakin voi alkaa jopa tunnissa, ja tietääkseni tavallinen yskäkin voi muuttua keskiviikon ja lauantain välisenä aikana keuhkoputkentulehdukseksi, joten keskiviikkoinen lääkäri ei välttämättä tehnyt mitään väärää, vaan tilanne ei vielä silloin ollut sama mikä se oli nyt. Mulla oli kerran kunnon keuhkokuume, lääkäri johon luotan kuin kallioon ei havainnut sitä kuuntelemalla keuhkoja, vaan se löytyi vasta keuhkokuvassa seuraavana päivänä kun olin mennyt yön aikana tosi huonoon kuntoon :/ .

no tätä mä eksältä kysyin et olikse kysyny et onko mahdollista et näin olis,mut ei kuulema ole mahdollista.
kyseessä voi aivan hyvin olla pieni ex-lisä jolla saadaan mulle hirveet syyllisyydentunteet.. :ashamed:
saakeli kun se ihminen tuntee mut niin hyvin,välillä suorastaan vituttaa kun tiedän et se tietää mitä nappeja mun kaa pitää painella :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

no tätä mä eksältä kysyin et olikse kysyny et onko mahdollista et näin olis,mut ei kuulema ole mahdollista.
kyseessä voi aivan hyvin olla pieni ex-lisä jolla saadaan mulle hirveet syyllisyydentunteet.. :ashamed:
saakeli kun se ihminen tuntee mut niin hyvin,välillä suorastaan vituttaa kun tiedän et se tietää mitä nappeja mun kaa pitää painella :ashamed:

No onpas se mahdollista...käske eksän kysyä ihan keneltä tahansa lääkäriltä :). Korvat ainakin voi olla ihan terveet nyt ja parin tunnin päästä jo tulehtuneet. Sama juttu yskän kanssa: jossain vaiheessahan se yskä keuhkoputkentulehdukseksi muuttuu, jos on muuttuakseen.

Halaus ap:lle! Älä murehdi.

Mulla meni tyttö aikanaan terveenä (vähän normaalia väsyneempänä) nukkumaan, parin tunnin unien jälkeen heräsi korvakivuissa itkien, ennen kuin taksilla ehdittiin päivystykseen tärykalvo puhkesi...Että korvatulehdus voipi tulla hyvinkin nopsaan.

Pääasiahan on, että nyt asia hoitui, ja exäsi olisi kyllä voinut olla sinua arvostelematta!

Älä välitä!

juuri yskä on keuhkoputkentulehdusta. toisinaan se on bakteerin aiheuttama ja aiheuttaa rajujakin oireita jolloin sanotaan olevan keuhkoputkentulehdus. (siis se tulehdushan voi olla vain ärtyneet keuhkoputket tai sitten tulehdus ahtauttaa keuhkoputket ja kaikkea siltä väliltä). keuhkoputkentulehdus saattaa tulla vuorokaudessa joten on ihan hyvin voinut tulla tuon lääkärireissun jälkeen.

ja mitä tulee korvatulehdukseen. korvat voi olla puhtaat ja ok ja ei MITÄÄN merkkejä tulehduksesta ja kaksi tuntia myöhemmin vuotaa mätä korvista. siksi se on niin arvaamaton, että se saattaa olla hyvinkin raju ja tulla todella nopeasti ja arvaamattomasti.

Yhteistyössä