Ei kai raskauden todennäköisyys kovin suuri ole?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuopus 1v3kk jota imetän eikä menkat ole vielä alkaneet. Ehkäisynä kondomi.

Eilen mies sanoi, kun tulin suihkusta, että kortsu oli "uittanut" eli oli valunut sieltä reunasta pihalle. Pysyi siis ehjänä. Epäili kuitenkin, että se olisi tapahtunut vasta, kun minä jo menin suihkuun, mutta ei ollut varma.

Itse olen sitä mieltä, että melkoinen säkä olisi jos nyt tulisin raskaaksi tuosta. Sehän tarkoittaa sitä, että mun menkat pitäisi olla alkamassa parin viikon päästä?

Olen kohtalaisen herkästi sikiävää mallia, mutta kai minäkin sen ovulaation tarvisin siihen raskauteen. Pohdin vain, kun mulla on ovis aina ollut tosi selvä enkä ole huomannut mitään sellaiseen viittaavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuopus 1v3kk jota imetän eikä menkat ole vielä alkaneet. Ehkäisynä kondomi.

Eilen mies sanoi, kun tulin suihkusta, että kortsu oli "uittanut" eli oli valunut sieltä reunasta pihalle. Pysyi siis ehjänä. Epäili kuitenkin, että se olisi tapahtunut vasta, kun minä jo menin suihkuun, mutta ei ollut varma.

Itse olen sitä mieltä, että melkoinen säkä olisi jos nyt tulisin raskaaksi tuosta. Sehän tarkoittaa sitä, että mun menkat pitäisi olla alkamassa parin viikon päästä?

Mahdollisuus kuitenkin on olemassa, kaikkihan on säkää mutta niin se voi olla että se otollinen aika raskaudelle sattuisi olemaan. kaikkein pahin riski on tuossa imettämisessä kun ne menkatkaan ei ole vielä tulleet eikä kierrosta mitään tietoa. Jos lapsi sopii kuvioihinne eihän siinä mitään, mutta ottaisin varulta jälkiehkäisypillerin jos ei lasta toiveissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nostanpa vielä ja kysäisen, että olisiko joku tilanteessani kuitenkin hakenut jälkiehkäisyn?

Ottaisin välittömästi jos lasta ei vielä aikeissa saada. Riski kuitenkin piilee että raskaus saattaa alkaa.... Nimimerkillä lapsilla ikäeroa vuosi ja vajaa viikko päälle :D

Aina kun pippeli löytää pimppiin...

Saatat olla raskaana mikäli...

-olet nainen
-olet harrastanut seksiä ilman ehkäisyä
-olet harrastanut seksiä EHKÄ ilman ehkäisyä
-olet EHKÄ harrastanut seksiä
-kuukautisesi ovat myöhässä (1min-9kk)
-kuukautisesi tulevat ajallaan
-et ole varma johtuuko verinen vuoto kuukautisista
-apteekin raskaustesti näyttää plussaa
-apteekin testi näyttää negaa
-apteekin testi näyttää vastavaloon kallistettuna, läpivalaistuna tai tietyssä valaistuksessa plussaa
-näet silmiäsi siristämällä apteekin testin kahtena
-et osaa tulkita apteekin testiä
-voit pahoin
-et voi pahoin
-voit ehkä pahoin
-ruokahalusi on moninkertaistunut
-ruokahalusi on kadonnut
-painosi nousee selittämättömästi
-painosi laskee selittämättömästi
-sinua väsyttää koko ajan
-koet olevasi elämäsi vedossa
-rintasi ovat turvonneet ja arat
-rinnoissasi ei ole tapahtunut muutoksia sitten teinivuosien
-vatsassa nipistelee ja vihloo tai tai juilii erikoisesti tai sitten ei
-sinulla on ummetusta ja ilmavaivoja tai sitten ei
-valkovuotosi on lisääntynyt merkittävästi tai vähentynyt poikkeuksellisesti
-pimppasi on kuiva ja rapea
-tunnet olosi kuumeiseksi ja turraksi
-mielialasi vaihtelevat hurmiosta ahdinkoon
- kissasi, koirasi, miehesi ja kymppiuutisten uutisankkuri käyttäytyvät poikkeuksellisesti, ihan kuin aavistaen jotain
-eläinkaupan gekot villiintyvät terraarioissaan (pystyvät kuulemma haistamaan raskaushormonit)
-kolme itämaan tietäjää ilmestyy kotiovellesi ja makuuhuoneesi yläpuolelle on syttynyt outo, kirkas tähti.

No ei ole raskauden todennäköisyys kovin suuri, mutta mieti sitä siltä kannalta, olisiko toinen lapsi katastrofi - jos olisi, niin varmuus on viisautta, jos ei, niin sit vois ottaa sen pienen riskin.

Yhteistyössä