Ei kai taas vauvaa...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mörrimöykky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mörrimöykky

Vieras
Mä en voi uskoa että taas oon tässä tilanteessa että joudun pohtimaan moista... Mutta voisinko olla raskaana?!!

Vauvani on 9 kk ja imetän vielä. Menkkoja ei siis näy eikä kuulu - ehkä sen imetyksen takia. Mutta lisäksi väsyttää kovasti, maha pömpöttää pahasti ja viime päivinä on kuplinut kovasti - ihan kuin tuntuisi liikkeitä! :o Pieniä alavatsakipuja, limakalvot turvoksissa joka puolella.. Olemme käyttäneet kondomia ja sen ei PITÄISI olla pettänyt.

Yhden testin kuitenkin jo tein ja se oli nega. Mutta kun silti koko ajan mietityttää että mitä JOS kuitenkin! Edellisessä raskaudessa olin jo viikolla 15 kun sain tietää, ehkä siitä jäi jotenkin "kammo"...

Vai olenko vaan vainoharhainen? :o

Alkuperäinen kirjoittaja mörrimöykky:
Mä en voi uskoa että taas oon tässä tilanteessa että joudun pohtimaan moista... Mutta voisinko olla raskaana?!!

Vauvani on 9 kk ja imetän vielä. Menkkoja ei siis näy eikä kuulu - ehkä sen imetyksen takia. Mutta lisäksi väsyttää kovasti, maha pömpöttää pahasti ja viime päivinä on kuplinut kovasti - ihan kuin tuntuisi liikkeitä! :o Pieniä alavatsakipuja, limakalvot turvoksissa joka puolella.. Olemme käyttäneet kondomia ja sen ei PITÄISI olla pettänyt.

Yhden testin kuitenkin jo tein ja se oli nega. Mutta kun silti koko ajan mietityttää että mitä JOS kuitenkin! Edellisessä raskaudessa olin jo viikolla 15 kun sain tietää, ehkä siitä jäi jotenkin "kammo"...

Vai olenko vaan vainoharhainen? :o

jos olet tehnyt testin, niin et sä varmaan raskaana ole. Tiedätkös muuten? Mulla oli jotain samanlaista tekoraskautta toisen lapsen jälkeen. Tuntui ihan liikkeiltä, vaikkei siellä mitään tosiaan ollut. Tein useita testejäkin, kun olin niin vainoharhainen. Voiskohan menkat yrittää tehdä tuloaan? Jospa noi turvotukset johtuukin siitä?

Alkuperäinen kirjoittaja pummi:
jos raskaus olis niin pitkällä että tuntisit liikkeitä niin ihan varmasti olis testi näyttäny plussaa. Eli no worry :)

No näin minäkin ajattelin. MUTTA. Kuten sanottu, viimeksi olin viikolla 15 kun tiesin olevani raskaana - silloin sain testiin hyyyyvin hailakan plussan. Lääkäri sanoi, että se raskaushormoni vähenee raskauden edetessä, ja kohta ei olisi enää näkynyt ollenkaan.

Tää kummittelee nyt koko ajan mun mielessä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos raskaus olis niin pitkällä että tuntisit liikkeitä niin ihan varmasti olis testi näyttäny plussaa. Eli no worry :)

No näin minäkin ajattelin. MUTTA. Kuten sanottu, viimeksi olin viikolla 15 kun tiesin olevani raskaana - silloin sain testiin hyyyyvin hailakan plussan. Lääkäri sanoi, että se raskaushormoni vähenee raskauden edetessä, ja kohta ei olisi enää näkynyt ollenkaan.

Tää kummittelee nyt koko ajan mun mielessä...

no kyllä varmasti antaa plussan vaikka olisit viimesilläs.

suolenliikkeet ne varmaan siellä tuntuu. mulla sama juttu esikoisen jälkeen, luulin että uusi vauva jo potkii. vatsan tunto menee jotenkin niin herkäksi odotuksen jälkeen kun on joutunut venymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[Lääkäri sanoi, että se raskaushormoni vähenee raskauden edetessä, ja kohta ei olisi enää näkynyt ollenkaan.

...

???
Kas kun en ole ennen kuullut moisesta. Mun luullakseni se tuplaantuu joka 48-72 tunnin välein, ihan raskauden loppuun asti.

sitä mäki ajattelin. Ap on varmaa tehny ekassa raskaudessa sen testin väärin ja lekuri on selitelly omiaan. Tai sitte tää on vaan alottajan mielikuvitksen tuotetta koko juttu. :whistle:

[Lääkäri sanoi, että se raskaushormoni vähenee raskauden edetessä, ja kohta ei olisi enää näkynyt ollenkaan.

...

???
Kas kun en ole ennen kuullut moisesta. Mun luullakseni se tuplaantuu joka 48-72 tunnin välein, ihan raskauden loppuun asti.

ööö... ei?
Justhan täällä joku kyseli miksi testi näyttää negaa, viikkoja oli jo yli 30. Siihenkin täällä vastattiin että no ei se nyt enää näy...!

...

???

sitä mäki ajattelin. Ap on varmaa tehny ekassa raskaudessa sen testin väärin ja lekuri on selitelly omiaan. Tai sitte tää on vaan alottajan mielikuvitksen tuotetta koko juttu. :whistle:

Ei, kyllä mä testin ihan oikein tein, vieläpä kahteen otteeseen! :)

...

???

Ei, kyllä mä testin ihan oikein tein, vieläpä kahteen otteeseen! :)

ihan miten vaan mut mä en usko.

Minäkin luulin olevani raskaana kun esikoinen oli 6kk ikäinen. Oli ihan kaikki raskausoireet. Parin viikon päästä siitä kun oireet alkoivat, alkoikin menkat. Eli minulla synnytyksen jälkeen nuo raskausoireet ovat tarkoittaneet yskien käynnistyvää kiertoa. Kuopuksen jälkeen oli myös ennen menkkojen alkamista näitä oireita, mutta ei niin vahvoja, kun esikoisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Ne on niitä haamupotkuja.. Mulla on vieläkin, kuopus täyttää kohta vuoden :|

Todellakin. Eikä ne lopu varmaan koskaan noi haamupotkut. Mulla on niitä kans (vaikka oon kyllä jo uusiks raskaana mutta en tunne vielä kyllä liikkeitä ) ja esikoinen on 2v.

No, laittakaapa vaikka kuukkeliin hCG ja sieltä löytyy kyllä ihan tietoa raskaushormonin määristä raskauden eri vaiheissa:

Normaalissa raskaudessa S -hCG-pitoisuus nousee mitattavalle tasolle 5 - 7 päivää hedelmöityksen jälkeen, eli kolmannen raskausviikon lopussa. Taso kaksinkertaistuu 1.5 vuorokaudessa ja on neljännen viikon lopussa eli ensimmäisten poisjääneiden kuukautisten aikaan keskimäärin 100 - 200 ja viikkoa myöhemmin 1000 - 2000. Normaaliraskaudessa huippupitoisuus (noin 100 000 U/l) saavutetaan kolmannen raskauskuukauden aikana, minkä jälkeen taso asteittain alenee.

Yhteistyössä