Ei kai vaan raskaana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Varmoilla päivillä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Varmoilla päivillä...

Vieras
Kertokaahan kokeneemmat, mikä mua vaivaa - Viime viikolla kahteen otteeseen kesken kuukautisten suojaamaton yhdyntä loppuun asti vietynä. Viikonloppuun mennessä kuukautiset loppuivat. Sitten tulikin hieman jotain outoa vuotoa, jokseenkin vaaleanpunaista, ja tänään maanantaina emätineritteet ovat haisseet oudolle, pahalle. Lisäksi alavatsaa vääntää ja olo on pahoinvoiva, välillä oksettava. Itselleni tuli eka mieleen jokin emätintulehdus tms., vaan kun en edes tiedä, millaisia ne ovat. Vessattaa usein, mutta virtsatessa ei kirvelyä, joten tuskin virtsatietulehduskaan? Kaveri taas sanoi että jospa olen raskaana. En kai? Voisinko olla ja voiko se oireilla tällä tavoin?

Eihän sitä koskaan tiedä, mutta yleensä ovulointi eli ajankohta jolloin ylipäätään voi tulla raskaaksi tapahtuu n 2vk ennen kuukautisten alkua. Hedelmöittymisaika on sitten se noin 2vk. Kuulostais kyllä paremminkin joltain tulehdukselta, kuukautisten aikaan varsinkin tämmöiseen on suurempi riski.

Niinpä niin, jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, on aina mahdollista tulla raskaaksi oli menkat tai ei. Senhän varmaan kaikki vastuulliset seksitouhuihin lähtevät tietävätkin. Vahinkoja ei satu, mikään ehkäisykeino paitsi kohdunpoisto ei ole 100% varma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Ei ole mahdollista tulla raskaaksi jos on yhdynnässä kuukautisten aikaan. Järkihän sen sanoo. munasolu ei voi hedelmöittyä ja kiinnittyä kun on tyhjennysvioto menossa.
Ole siis huoleti!

Munasolu VOI hedelmöittyä vaikka olisi kuukautiset menossa, hedelmöittyminen tapahtuu munanjohtimessa eikä tyhjennysvuoto vaikuta siihen mitenkään. Kohtuun kiinnittyminen tapahtuu vasta n. 6 vrk hedelmöittymisen jälkeen.

Jos kierto sattuu olemaan 21 vrk, ovulaatio on silloin kierron 7. päivä. Menkat alkaa aina kierron 1. päivä, ja siittiöt voi elää 3 päivää. Silloin riittää että on yhdynnässä 4. päivä, jolloin menkat on vielä meneillään :-)

Kuukautisten aikana _on mahdollista_ tulla raskaaksi, mutta harvinaista se on.

Mutta ap:n tapauksesta: kuulostaa tulehdukselta, käy lääkärillä.

Moikka, itse olen raskaan aviikolla 16 ja hedelmöitys on tapahtunut samana päivänä kuin kuukautiset loppuivat=), eli taisi olla kierron päivä 7. Yleensä kierron väli on 28-31 pvä. Eli ns. varmoihin päiviin ei ole luottamista, toki jos sinulla on tullut vuotoa vielä seuraavana päivänä on tietenkin todennäköistä, että hedelmöitystä ei ole tapahtunut.

enpä luottaisi ""varmoihin päiviin"". vuoden verran niitä laskeskelin ja nyt lasken kuinka kauan tämän mahan kanssa täytyy vielä lyllertää..
kiertoni oli säännöllinen, mutta tiedä sitten mitä tapahtuikaan kun ei niitä kuukautisia kuulunutkaan enään.. hedelmöittyminen oli tapahtunut kuukautisten aikaan 3.s tai 4s.pvä, koska seksiä ei harrastettu kuin tuon kerran kierronaikana.