Ei kait se kannata kaikkeen aina lupaa kysyä..Lasten kammarista kuultua:)

03.02.2005
839
0
16
Meidän 6-ja 3-vuotiaat tyttöset nukkuvat samassa huoneessa.Aamulla olivat tohkeissaan,kun hoksasivat olla vähän aikaa ihan vierekkäin esikoisen sängyssä torkkumassa<3 Noh,nyt äskettäin pienempi hiippaili olkkariin "Saanko mennä siskon viereen nukkumaan"..Aika hellyttävää,mutta me aikuiset ilonpilaajina kielsimme ja yritimme siinä sitten selittää,miksi on ihan hyvä nukkua omissa sängyissä ja,että aamullla sitten taas.Sinne sitten jäivät omiin sänkyihinsä.
Minäpä sitten jäin oven taakse kuulostelemaan,että mitä siellä supisevat niin keskustelivathan ne siellä asiasta ja isompi tuumasi "Ei kyllä olisi pitänyt sittenkään käydä kysymässä ollenkaan",tirskahdin nauruun..Ja miehen kanssa mietittiinkin,että kun ei olisikaan tullut kysymään niin olisihan se ollut suloista löytää ne sieltä vierekkäin :heart: Ei vaan viitsi antaa ihan lupaa moiseen,ettei tule tavaksi..
Niin,mitä oppivat sitten tytöt tästä..Varmana sen,ettei se rehellisyys ihan aina maata perikään..Tai että aikuiset ovat ihan mälsiä ilonpilaajia.. :whistle:

Meidän tyttö on kanssa yhtä hönttö: löytää karkin jostakin ja tulee kysymään saako sen syödä. No ei tietenkään kun ei ole karkkipäivä! Laittaisi vaan karkin poskeen ja olisi tyytyväinen. Mutta kaipa se on jotain lapsellista rehellisyyttä ja ajastaan normalisoituu.

Meinashan tuota tulla tunne,että mitäs sitten jos antaiskin..Mutta kun ovat niin huonoja nukahtamaan muutenkin tuolla yhteisessä huoneessa,pölisevät ja hölisevät,esikolla eskariin aina aamuisin herätys niin siksi ei haluttais tehdä tapaa siitä..ja sekin,että kun esikolla on yökasteluongelmia välillä niin sehän ois sitten hauskaa pienemmällä herätä pissalammikosta..Ehkä vähän tiukkiksiakin ollaan väliin.. :ashamed:

Miksi ei voi nukkua vierekkäin? Siis jos kerran oikeasti nukkuvat hyvin vaikka vierekkäin (ettei mene nauramiseksi tai toinen potki toista kaiken yötä hereille ) niin miksei saa?

Minä nukuin lapsena aina pikkusiskon kanssa vierekkäin kun hän ei uskaltanut nukkua omassaa. Sitten olin n. 10v. kun 2v. pikkusisko halusi alkaa nukkumaan minun vieressä ja sai siihen luvan.
Oon tainnu nukkua yksin omassa sängyssä ehkä nelisen vuotta elämästäni, pari niistä opiskeluaikana. Sen jälkeen vieressä nukkunut aviomies ja/tai lapsista joku =D

Mut en näe siinä mitään pahaa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja äitylipäityli:
Tuli nyt vähän kyllä huono omatunto,että kun toiset niin suloisina..Mutta tosiaan se yökastelujuttu on vähän ongelmana.. :(

no siinä on kyllä hyvä syy... jospa kokeilisitte joskus vaikka joku vkonloppu kun ei tartte herätä ajoissa ja muuta... jos tulee kasteluvahinko niin kait se nuorempi sitten lopettaa sen vieressä nukkumisen... jokainen tavallaan ja niinkuin hyvältä tuntuu :hug: :hug: