Ei kommentoida mitenkään...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elena

Vieras
Onko muita jotka ovat törmänneet ystävien kanssa siihen että he eivät kommentoi asiaa mitenkään? Ilmoitin läheisimmille ystävilleni (joille siis olin jo ehtinyt kertoa raskaudesta ja jotka kyllä olivat silloin kovin iloisia puolestani) keskenmenosta kun sain tietää asiasta. Näistä kolmesta kaksi laittoi silloin "pahoittelut"-tekstarin, sen jälkeen heistä ei ole kuulunut mitään. Laitoin äsken heille pikaisesti meiliä että ovatko töissä, kaksi vastasi että juu onpa tylsä olla töissä ja jatkoivat pohdinnalla mitä tänään söisi ja katsoisi telkkarista. Tuli vähän sellainen fiilis että aha, tästä asiasta ei nyt sitten ilmeisesti sovi puhua.

En minä varsinaisesti odottanutkaan täyttä ymmärrystä sille miltä tuntuu mutta olisi tietysti voinut kysyä että miten jakselet tai miten menee. Töissäkin kaksi ihmistä tiesi eivätkä hekään mainitse asiaa sanallakaan, tämä ei kuitenkaan jotenkin niin paljoa rassaa kuin näiden parhaiden ystävien hiljaisuus. En tiedä pelkäävätkö hankalaa tilannetta vai onko niin että koska kukaan heistä ei vielä edes halua lapsia niin eivät tajua että tämä voisi olla rankka juttu?

Kylläpä pyörii nyt oman navan ympärillä mutta jotenkin tuntuu oudolta että tässä nyt leikitään että ei ole mitään tapahtunut. Ehkä ikävä asia häviää kun siitä ei puhuta? :(

Mun keskenmenoista kerroin mun siskolle, veljelle ja parille kaverille. Muut pahoitteli ja kysyi jotain asiaan liittyviä juttuja, mutta yksi kaveri (vuosia on tunnettu, hänellä 3 lasta, ennen heidän syntymää 1 keskenmeno) on jättänyt huomioimatta koko asian. En sitten tiedä onko hänelle vielä oma keskenmenonsa kipeä asia, mutta ajattelin että juuri hänen kanssa olisi voinut puhua. Mutta esim. tekstareissa ja e-maileissa puhuu kaikesta muusta, paitsi keskenmenoista.

Mä luulen että he eivät vain tiedä mitä sanoa sulle :( Ehkä ajattelevat ettet halua edes asiasta puhua ja sen takia vaan tuollaisista arkipäivän asioista vain viesteissäänkin kirjoittavat.

Itse en raskaudesta kovin monelle edes kertonut, mutta ne joille kerroin ja sittemmin kerroin myös keskenmenosta, niin sain myös osanottoja tapahtuneen johdosta ja siihen se sitten on jäänyt ainakin toistaiseksi. :(
Yhden kaverin kanssa olen sitten saanut asiasta jutella ja purkaa pahaa oloani, mutta hänkin on juuri äskettäin kokenut keskenmenon joten ollaan täysin samassa tilanteessa, valitettavasti :'(

Keskenmeno on kipeä ja arka asia eikä siihen ole ulkopuolisen varmasti kovin helppoa mitään sanoa. Ainahan sitä voi itse yrittää sitten puhua asiasta. Tosi ystävä kyllä kuuntelee vaikkei mitään osaisi itse sanoa.

Osanottoni sinulle :hug:

Yhteistyössä