Ei lapsille, hyvä artikkeli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ve-la
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jokainen tehköön oman valintansa. Jos ei koe lapsiperhe-elämää omakseen, ei sitä voi vain kokeilla. Maailmassa on ihan liikaa jo lapsia joita vanhemmat eivät halua. Mutta oli ihan hyvin kirjoitettu tuo juttu!

Wow: "Halusin itse hirveän vahvasti identifioitua intellektuelliksi. Sen vastakohta oli kaikki se, mitä tavalliset tekevät, menevät naimisiin ja hankkivat lapsia."

Ihanan ylemmyydentuntoista :D Mutta ei mullakaan vielä kolmikymppisenä ollut lapsia, enkä pitänyt perheenperustamista minään normina ainakaan omalla kohdallani.

[QUOTE="Jenis";22005890]Wow: "Halusin itse hirveän vahvasti identifioitua intellektuelliksi. Sen vastakohta oli kaikki se, mitä tavalliset tekevät, menevät naimisiin ja hankkivat lapsia."

Ihanan ylemmyydentuntoista :D Mutta ei mullakaan vielä kolmikymppisenä ollut lapsia, enkä pitänyt perheenperustamista minään normina ainakaan omalla kohdallani.[/QUOTE]

Kuka teini-ikäinen ei olisi ylemmyydentuntoinen :)

Kuka teini-ikäinen ei olisi ylemmyydentuntoinen :)

Toki näin, mutta hän toteaa tuon "kuvan säilyneen" keski-ikään asti. Käsitin, että on edelleen samaa mieltä. Jaksaa ihmetyttää nämä mukaradikaalit, jotka itse asiassa tekevät omatkin ratkaisunsa tiukasti yhteiskunnan normien mukaan, mutta käänteisesti ;) En halua lapsia, jotta en olisi _tavallinen_,

Niimpä. Kukin tavallaan.

Itselleni lapset ovat olleet "itsestäänselvyys" jo hyvin nuoresta tytöstä asti. Naimisiin en kyllä halunnut (en edes esikoisen jälkeen), mutta lapsia kyllä. Jos omia lapsia en olisi saanut, olisin aivan varmasti adoptoinut. Jossain vaiheessa se tuntuikin sopivalta vaihtoehdolta, kun omia ei meinannut tulla. Toisilla se äitiys vaan on niin sisäsyntyistä. Toisilla taas ei..

Itseläni on muutama lapseton ystävä, enkä kyllä koe että heillä "huonommin" asiat olisi. He eivät vaan halua äideiksi. Ja se siitä.

Yhteistyössä