Ei meinaa jaksaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulpu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ulpu

Vieras
:(
Mies reissussa ja yksin vauvan kanssa kotona olen.
Nyt 5 viikkoa vanha vauva on valvonut pian 6 tuntia. Ei taida mihinkään sattua kun ei ole itkuinen mutta ei vain malta käydä nukkumaan.
On kokeiltu viereen sänkyyn, tissille, tutille, syliin, keinuteltu, kävelty, sitteriin, omaan sänkyyn, peiton sisään 'kapaloon', ilman peittoa, vaunuihin...
Ei vain nuku. Alkaa olla jo kuitenkin niin väsynyt että nitisee eikä missään ole hyvä. Ei edes sylissä ellen kanna.
Nyt ähisee tuossa vieressä vaunuissa.

Maitoa vauvaan ei enempää mahdu vaan puklaa ja ärisee rinnalle joten nälkäkään ei ole. Vaippakin on keretty vaihtaa jo monta kertaa.

En ole itse päässyt vessaan, suihkuun, syömään tai juomaan vaikka kovasti on jo nälkä. Koirakin tahtoisi pissalle mutta ei vielä päästä kun vauva valvoo.

Tiedän tunteen :hug:

Itse tein niin, että otin lapsen sitteriin vessaan mukaan ja suihkuun myös. Mutta lapset on erilaisia. Mustakin tuo "vauva vaunuihin ja koira narun päähän" oli hyvä neuvo.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Miksi et voi käydä vessassa, syödä tai juoda???????

Täähn tietää vastauksen vain sellaiset äidit, joilla on ollut vauva, jota ei voi jättää hetkeksikään yksin hereillä. Mulla muuten manduca helpotti elämää todella paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Miksi et voi käydä vessassa, syödä tai juoda???????

Täähn tietää vastauksen vain sellaiset äidit, joilla on ollut vauva, jota ei voi jättää hetkeksikään yksin hereillä. Mulla muuten manduca helpotti elämää todella paljon.

Mä en ymmärrä. Jos vauvaa ei voi jättää yksin hetkeksikään, niin kai se nyt vessan lattiallakin voi olla vaikka sitterissä tai peiton päällä, samoin kuin keittiössä?
Ja kyllä se varmasti pärjää minuutin sängyssäänkin.

Mä tunnustan: esikoisen ollessa ihan pieni vauva en tajunnut, ettei mun ole pakko kantaa häntä sylissä aina kun hän on hereillä.

Kuopuksen kohdalla tilanne oli todellakin ihan erilainen.

Vaan eipä ne vauvat siitä kärsi, jos ovat ynisemässä vaunuissa tai sängyssä sen ajan, kun äiti käy suihkussa tai vessassa, tai kun äiti syö ja juo. Ne eivät vahingoitu siitäkään, jos huutavat kurkku suorana sängyssä sen minuutin mikä menee äidin vessakäyntiin. Nyt tiedän tämän, mutta ihan tuoreena äitinä en vaan osannut olla pitämättä vauvaa aina sylissä kun se oli hereillä.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Voithan sä nyt vessassa käydä. pistä vauva vaikka pinnikseen siksi aikaa. sama homma syömisen kanssa. Otat siihen, mitä mieli tekee ja syöt, hyvin simppeliä! :)

Höh...jos on esim sitteri tai turvaistuin kotona voi vaivan laittaa siihen WC;hen mukaan ottaessa. Kun käy suihkussa ovi auki ja sitterissä yms. vauva ovelle ja sieltä huutelee vauvalle..heheh tällä tyylillä minä tein koska en raaskinnut jättää toiseen huoneeseen yksin kun oli aivan pieni.
Silloin vaikka vauva itkee itsellä on tietoisuus, että on kuitenkin lähellä niin, että vauvakin sen tietää. Itselle tulee parempi mieli ja vauvalla turvallisempi ol.

Ja tosiaan itse jos hankkisin toisen lapsen olisin hänellekkin suojelevainen ( haukkuja sain kun en jättänyt yksin vauvaa) sillä palkinnoksi sain lapsen joka luottaa minuun ja on ollut "helppo" sillä ei ole tarvinnut huomiota hakea negatiivisesti...

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Hetkinen, et vielä pääse koiraa pissattamaan kun vauva vielä valvoo. :o Ethän ole jättämässä vauvaa yksin pissatuksen ajaksi?
Apua. Mäkin jätin AINA vauvan iltaisin yksin kotiin kun teho koiran ulos. Ei se vauva siellä omassa sängyssään traumatisoidu sillä välin. Onhan ihmiset joskus jopa viereisessä huoneessakin.

Alkuperäinen kirjoittaja omakotitalossa:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Hetkinen, et vielä pääse koiraa pissattamaan kun vauva vielä valvoo. :o Ethän ole jättämässä vauvaa yksin pissatuksen ajaksi?
Apua. Mäkin jätin AINA vauvan iltaisin yksin kotiin kun teho koiran ulos. Ei se vauva siellä omassa sängyssään traumatisoidu sillä välin. Onhan ihmiset joskus jopa viereisessä huoneessakin.

:o Huhhuijjakkaa. Vai mitä tarkoitit teholla? Kyllä 5 minsaakin ON hele-vetin pitkä aika huutaa yksin ilman vastausta pinelle vauvalle.

Vauva nukahti peiton sisään syliini. Koetin laittaa sänkyyn mutta vähän vielä siihen havahtui. Saa nähdä jääkö vieläkään nukkumaan. Eka ilta kun ollaan kahdestaan ja eka ilta kun nukkuminen on näin vaikeaa vauvalle :/
Nyt otin vähän nopeasti syömistä ja juomistakin :) Pissallakin pääsin käymään pikaisesti :D Sitten kun vauva varmasti nukkuu niin pääsee sinne suihkuunkin.

Ja niin tuo koira... Meillä aidattu omakotitalon piha missä koira yleensä käy tarpeilla vapaana mutta nyt kun on juoksuaika niin käytän varmuuden vuoksi hihnassa. Eli ihan tuossa rappujen tuntumassa pissatetaan koiruus :)

Alkuperäinen kirjoittaja ggf:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Voithan sä nyt vessassa käydä. pistä vauva vaikka pinnikseen siksi aikaa. sama homma syömisen kanssa. Otat siihen, mitä mieli tekee ja syöt, hyvin simppeliä! :)

Höh...jos on esim sitteri tai turvaistuin kotona voi vaivan laittaa siihen WC;hen mukaan ottaessa. Kun käy suihkussa ovi auki ja sitterissä yms. vauva ovelle ja sieltä huutelee vauvalle..heheh tällä tyylillä minä tein koska en raaskinnut jättää toiseen huoneeseen yksin kun oli aivan pieni.
Silloin vaikka vauva itkee itsellä on tietoisuus, että on kuitenkin lähellä niin, että vauvakin sen tietää. Itselle tulee parempi mieli ja vauvalla turvallisempi ol.

No ehkä mun ehdotus ei ole hyvä, jos on iso koti. Meillä sen kokoinen, että kuuli kyllä, jos vauva alkoi itkemään. tietenkin oli sitten sitterissä mukana, kun siihen pystyi laittamaan.

Minä sidoin toukat kiinni kroppaani, kun olin jalkeilla ja kun menin nukkumaan, otin iiliäisen viereen... molemmat horrostivat hetken, kunnes epeli nukahti kunnolla ja minäkin sain yrittää unta. Äijä on siis oikeastaan aina poissa. Siis reissuhommissa.

Mutta juuri tänään puhuin ystävättären kanssa, jolla on seitsemän lasta (minulla vain neljä ), että ensimmäiset n. 10-12 vuotta lasten kanssa ovat aika hämärän peitossa, mutta jotenkin sitä vain selvisi. :saint: :D

ymmärrän ahdistuksen tunteesi, mutta en sitä miksi et voi syödä tai käydä vessassa? meille on tulossa neljäs lapsi itse olen välillä todella pitkiä aikoja lasten kanssa yksin, itse oon laittanu lapsen siksi ajaksi että käyn suihkussa sitteriin tai turvakaukaloon ja käyny pikaisesti suihkussa. vessassa käymiseen ei mene niin kauaa ettetkö voisi jättää vauvaa sänkyynsä siksi ajaksi että käyt vessassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Eka ilta kun ollaan kahdestaan ja eka ilta kun nukkuminen on näin vaikeaa vauvalle :/

Meillä on aina vaikeinta silloin, kun ollaan vauvan kanssa kaksin - ja nimenomaan silloin, jos mies on jossakin kauempana kotoa. Jos hän pyörii pihapiirissä eli poissa vauvan näkösältä, mutta minä tiedän hänen olevan äänenkantaman päässä, ei ongelmaa. Liekö teilläkin kyse siitä, että jännität ja vauva huomaa sen?

Alkuperäinen kirjoittaja ggf:
Ja tosiaan itse jos hankkisin toisen lapsen olisin hänellekkin suojelevainen ( haukkuja sain kun en jättänyt yksin vauvaa) sillä palkinnoksi sain lapsen joka luottaa minuun ja on ollut "helppo" sillä ei ole tarvinnut huomiota hakea negatiivisesti...

Kyllä mäkin olin/olen suojelevainen äiti ja tyttö on "äitin tyttö" ollu aina. Aina turvaa minuun (tai isäänsä), jos hätä on. Että ei se minuutin pissa tai muutaman minuutin suihku ole pahaa tehny. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Nyt otin vähän nopeasti syömistä ja juomistakin :) Pissallakin pääsin käymään pikaisesti :D Sitten kun vauva varmasti nukkuu niin pääsee sinne suihkuunkin.
Miksi ei vauvaa voinut ottaa sitteriin mukaan kylppäriin?
Ja anteeksi jos kysyn nyt jotain sinulle itsestäänselvää asiaa, mutta kun en ymmärrä.
Mulla oli vauva aina suihkussa mukana. Katseli ja kuunteli siinä sitterissään ja mä juttelin mukavia.

Yhteistyössä