Ei-mustasukkainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mies!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mies!

Vieras
Mulla on varmaan vähän outo ongelma (tai siis yleensähän tämä on juuri toisin päin), mut mua ärsyttää se, ettei mun mies ole _tippaakaan_ mustasukkainen minusta! En nyt tarkoita sitä, että miehen pitäisi aina olla narisemassa ja urputtamassa kun esim. juttelen vieraiden miesten kanssa, mutta tekisi sitä edes joskus.

Esimerkiksi viikonloppuna baarissa minun ja naispuolisen ystäväni ympärillä hännysteli koko ajan muita miehiä. Baarissa oli myös entinen poikaystäväni (hyvännäköinen kuin mikä), jonka kanssa jutustelin pidemmän tovin. Oletin, että viimeistään tuosta mieheni kommentoi edes jotain, mutta ei! Kyllä minä ainakin menisin vähän tsekkaamaan tilannetta, jos mieheni juttelisi pidemmän aikaa jonkun missityttösen kanssa.

Pointtini onkin lähinnä se, et mulle tulee ihan semmonen olo, et mieheni ei välitä musta tarpeeksi. Eikö sitä prkl yhtään kiinnosta, vaikka kaikki maailman miehet yrittäisi iskeä minua hänen silmiensä alla? Vai saakohan se jotain ihme kiksejä nähdessään, et ottajia omalle naiselle löytyisi?

En tiedä, ihme juttu. Enpä ole vielä aikaisemmin näin epä-mustasukkaiseen tyyppiin törmännyt!

Tai sitten se on aiemmassa suhteessaan ollut mustasukkainen, mutta huomannut ettei siitä ollut hyötyä (eli tuli silti petetyksi). Vieläkö löytyy muita mahdollisia syitä?

joo löytyy se ainoa ja neljäski eli,
toi mies on niin suunattoman mustasukkainen kun kaikki miehet pyörii sun ympärillä ja soittaa poskea sulle! muttei se mies sitä sulle näytä nääs! koska sen pitää nyt leikkiä ja esittää sellaista 'ensimmäistä'miestä sun elämässä joka tuli sun elämään joka ei ole (muka!!) ikinä mustasukkainen .se haluaa olla se 'ensimmäinen ERIKOINEN EI mustasukkainen mies johon olet ikinä törmännyt,ehkä se tietää että ne edelliset jos sulla niitä on ollut miten niiltä on tuntunut kun kaikki miehet haluaa soittaa poskea sun kanssa! :-D

heh, hyvä taktiikka peittää, että sitä suorastaan vituttaa mutta puree hampaat kyllä yhteen kuule! ;-)

Kuule, on meitä muitakin ei-mustasukkaisia. Mieheni on joskus koko illan tanssinut jonkun naisen kanssa, koska minä en tanssi, ja olen ollut vain tyytyväinen, että saa tanssia. Vanhat naisystävänsä moikkailevat ja tulevat juttelemaan ja osallistun mielelläni keskusteluun tai annan mieheni jutella heidän kanssaan rauhassa. Olen ollut tällainen pienestä asti. En koskaan ollut esim. mustasukkainen ystävistäni, asoistani, tavaroistani ym. Elämä on näin paljon helpompaa kuin mustasukkaisena. Myös mieheni elämä :)

Tätä tarkoitin aiemmassa mustasukkaisuusketjussa (joka tosin koski liiallista mustasukkaisuutta), että pieni mustasukkaisuus on normaalia, mutta toisaalta yleensä ihmiset hallitsee mustasukkaisuutensa niin, ettei mustasukkaisuus ala hallita elämää.

Aloittajan kuvaama tilanne on se toinen ääripää. Voihan mies toisaalta olla mustasukkainen, mutta onnistuu hillitsemään itsensä täydellisesti. Itsellä on kokemusta kahdesta suhteesta, joissa mies ei ollut lainkaan mustasukkainen. Kummassakin tapauksessa paljastui lopulta, että mies piti itse ""takaovea"" auki, eikä välittänyt oikeasti. Molemmat suhteet loppuivat siihen, että mies sanoi, ettei tunne tämän olevan sitä mitä kaipaa. Itse en kaipaa mitään mustasukkaisuuskohtauksia, mutta toisaalta pidän normaalina, että vähän vihlaisee sisällä, jos toinen baarissa lyöttäytyy pitkäksi aikaa sen baarin komistuksen tai mallin viereen.

Minullakin on tuollainen kotona! Ehkä niillä on joku aivovaurio :)
Oikeasti luulen, että niillä on vaan niin hyvä itsetunto.

Mitä menetettävää, jos ei ole mustis? Uskon, että ei ketään vahtimalla pidetä. Useimmilla meillä vaan hiukan vihloo, kun toinen syventyy muiden kanssa seurusteluun liikaa.

Aivan kuin olisit tarkoittanut minua! Olen nimittäin samaa tyyliä etten 'mustissa sukissa' kulje sillä toisen ne rajat pitää tietää! Ja onhan siinä se hyväpuoli kun flirttailee ja seurustelee vähän muidenkin kans niin ei itte tartte sitä pitkää esileikkiä leikkiä!

Minulla on kokemusta taas sieltä puolelta että mies ei oikeastaan ollutkaan kiinnostunut minusta. Minä vain satuin täyttämään sen hetken kuvion. Asuin sopivan matkanpäässä työpaikasta, lämmin ruoka joka päivä ym.
eli saattaahan tuo olla vika siinäkin että takaovi on oikeasti koko ajan auki- sinä vain et ole sitä huomannut.

Kysäiseppäs leikkisästi että mitä tykkäisit jos palaisinkin entisen kanssa yhteen. Etkö ole mustasukkainen tai kaipaisitkos minua ? -selvittäisi asiaa. Minun suorasuuni sanoi suoraan että ei hän osaa olla mustis eikä kaipaile jos menet.
Lopputuloksen arvannetkin.Jätkä etsi kämppänsä jo seuraavaksi yöksi. Jos ei uros pidä naaraastaan huolta se ei joko kykene tai halua sitä naarasta. Tappelua ym. en kuitenkaan tarkoita rakkauden osoituksena.

No joo, ihan hyviä pointteja olette esittäneet. Jotenkin en jaksaisi uskoa, et kyse on siitä, ettei mieheni minusta oikeasti välitä. Ollaan kuitenkin oltu yhdessä neljä vuotta ja kyllä hän muilla keinoin rakkautta osoittaa. Tuonkin baari-illan jälkeen mieheni oli mitä ihanin ja hellin minua kohtaan, ja se minusta olikin se outo juttu...muiden ihmisten ja omienkin kokemusten perusteella puoliskot harvemmin päätä silittelee, jos toinen on puoli iltaa hengannut muiden miesten seurassa.

Nooh, ehkäpä kultani tosiaan on erittäin hyvällä itsetunnolla varustettu, eikä koe muita miehiä kilpailijoikseen. Ja toisaalta, ei hänen tarvitsekaan...olen kuitenkin pientä hauskanpitoa lukuunottamatta luottamuksen arvoinen varmasti! Joskus vaan hivelisi omaa itsetuntoa jos toinen vähän osoittaisi mustasukkaisuuttakin :) Tulis tosi tärkeä olo!

Jep, jatka ihmeessä samaan malliin ja YRITÄ tehdä kaikin keinoin ja tavoin mitä ikinä keksitkin ukkosi mustasukkaiseksi. Jos et muuta keksi, niin keksi itsellesi salarakas ja rupea saamaan öisin tekstareita ja pitämään puhelinta äänettömällä. On se kumma, jos ukko ei rupea läiskimään turpaan, että mitä h*#vettiä oikein muija meinaa. Sitten voitkin ruveta kirjoittelemaan tänne, miten ukkos löi ja on niin mustasukkainen.

Ilmeisesti olet tyypinen, typerä suomalainen nainen. Mikään eikä kukaan kelpaa. Jos mies hakisi vaikka kuun taivaalta, niin siitäkin keksisit valittamista, miten se kuu nyt on niin iso ja mihin sen nyt oikein laittaa.

Elä sitten yksin, jos kerran et pysty kaksinkaan olemaan.

On todella lapsellisen ja typerän ihmisen merkki yrittää tehdä toinen ihminen ehdointahdoin mustasukkaiseksi. Niinkuin tuo, että juttelee TODELLA hyvännäköisen entisen kanssa koko illan ja seurailee, että no onko se mustis vai ei. Säälittävää! Toivottavasti äijäs herää huomaamaan, millaisen pennun kanssa on kimpassa ja älyää häipyä jonkun luo, joka osaa arvostaa.

Lue nyt ap tarkkaan ""todella typerää"":n viesti. Siinä tuli asiaa. Jos miehesi olisi hermostunut käytöksestäsi, niin olisit ajatellut, että kylläpä rakastaa! Niinkö?

Jos olisi hermostunut, niin voisiko olla muitakin syitä? Esim. että on epäkohteliasta lähteä jonkun kanssa ulos ja sitten liehua ihan muualla koko ajan. Tai sitten hän tajusi, että TARKOITUKSELLA haluat satuttaa ja ärsyttää häntä.

Ehkä hän rauhallisena miehenä teki asiasta omat johtopäätöksensä ja lähtölaskenta suhteessanne on alkanut. Toivottavasti.

Tämän kerron nyt henkilökohtaisesta kokemuksesta, eikä tällaista näkökulmaa ole viestiketjun pikaisen selailun aikana tullut vastaan.

Kenties miesystäväsi itsetunto on heikko, ja hän ei edes tahdo lähteä kilpailemaan muiden ""upeiden urosten"" kanssa. Sinunhan tehtäväsi se on hätistää pois hännystelijöitä, toteamalla ""sori, olen varattu enkä hae seuraa"" tms. Varmasti odottaisit miehesi tekevän samoin, jos et vaikka itse olisi paikalla kun hemaiseva vaaleaverikkö (tai mistä miehesi pitääkin) sattuisi sille päälle miehesi mielessään.

Minä en koskaan näytä mustasukkaisuuttani julkisessa tilanteessa (harvemmin muutoinkaan, paitsi suoraan sanomalla asiat toiselle niin kuin ne ovat), vaan muutun kylmän välinpitämättömäksi ulkoisesti. Sisällä kuitenkin kuohuu, ja päälimmäisenä on AINA tunne siitä, että miksi naisystäväni ei hätistä pois hännystelijöitä, vaikka ei ole vapailla markkinoilla - Olenko kenties huonoa seuraa, ja hän hakee parempaa... oikeasti onnellinen nainenhan ei toisiin miehiin edes katso.

Eli vaikka mustasukkaisuutta ei päällisin puolin ilmene, voi pinnan alla kyteä pienoinen pettymys SINUN toimintaasi kohtaan. Terveellistä se ei ole parisuhteen kannalta. Keskustelusta eksän kanssa ei välttämättä tarvitse olla mustasukkainen - flirttailusta tarvitsee, ja syyllinen on se joka flirttailee tai vastaa flirttailuun, ei se joka jättää kolmannen pyörän ilman mustaa silmää.

Anteeksi kärjistykset, tarkoituksena vain saada viesti ymmärrettävästi perille.

Minun mieheni ei ole myöskään mustasukkainen ja olen tiennyt sen alusta asti ja olen siitä onnellinen.

Koska olet ollut neljä vuotta miehesi kanssa ja tiedät hänen rakastavan sinua, niin on aikas lapsellista tieten tahoen yrittää saada häntä mustasukkaiseksi ex:n tai muiden miesten avulla. Ilmassa siis ""teiniprinsessa"" ajattelua...

Voiskohan jopa olla niin, että hän näkee lävitsesi eli mitä peliä pelaat ja nauraa puseroonsa, kun tietää sinun kuitenkin tulevan hänen kainaloonsa yöksi.

Jos parisuhteessa menee hyvin, niin joidenkin näköjään täytyy ehdoin tahdoin saada jostakin asiasta ongelma.

Neuvoni on, että anna miehesi olla sellainen kuin on ja älä tahallasi yritä rikkoa hänen luottamustaan sinuun, vaan käyttäydy kuten varatun naisen tulee käyttäytyä!

Ja kukakohan on väittänyt että yritän tehdä miestäni ehdoin tahdoin mustasukkaiseksi? Varmaankin aika moni teistä arvostelijoista vaihtaisi itsekin kuulumisia exänsä kanssa, jos näkisi häntä baarissa ensimmäistä keraa viiteen vuoteen? Vai pitääkös sitä sitten olla joku siiamilainen kaksonen koko ajan, hyi minua kun olen edes jutellut kenellekään muulle kuin oma mieheni...

Ja kyllä, hännystelijöitä potkittiin jaloista minkä kerettiin. Ja baarissa olimme tosiaan minä ja ystäväni sekä mieheni omien ystäviensä kanssa, joten mitään ""pidän sinulle seuraa koko illan""-lupauksia ei oltu annettu.

No mutta, on täällä monia hyviäkin viestejä tuon mustasukkaisettomuuden puolesta tullut. Kiehnätkää vaan te nimimerkit todella typerää ja just niitten omienne kainalossa aina ja ikuisesti, älkää IHMEESSÄ IKINÄ edes jutelko muille :) Se se on tervettä jos mikä, ja kumppaninnekin varmasti osaa arvostaa tuollaisia riippakiviä...heh!

Vaimo on huokaillut minullekin, että olisit edes joskus hiukan mustis. En vain ole, enkä tarkoin tiedä miksi.
Joskus on tosin harmittanut, kun vaimo on mennyt puhuttelemaan muita, vaikka olen ollut paikalla. Harmitus on vain siitä, että tilanne voi näyttää kannaltani nololta muden silmissä. En silloinkaan tunne menettämisenpelkoa.

Luulen silti, että itselläni selitys on jossain siellä suunnalla, että vaimo vain ei ole koskaan ollut aivan unelmanaiseni, vaikka arvostankin häntä paljon. Vaimo on lisäksi aina ollut hiukan perääni, joten minusta ei tuntunut isolta saavutukselta, kun hänet sain. Ei hänessä mitään vikaakaan ole, mutta en voi mitään sille että tunteenni toimii näin.

Juu, näin se itse asiassa meilläkin menee... Tiedän saavani ""paremmankin"" jos se jonnekin häippäsee, miksi siis olla mustis. Syitä varmaan monen mielestä olisi, hän kun on juuri sitä tyyppiä joka välillä ihan tarkoituksella yrittää tehdä mustasukkaiseksi. :D Menee jos menee, ei väkisin kuitenkaan saa ketään pidettyä...

Täällä myös yksi ei-mustasukkainen.

Minusta mustasukkaisuus ei ole mikään osoitus rakkaudesta. Päinvastoin! Kun rakkaus ja suhde on hyvällä, luottettavalla, arvostavalla ja tasa-arvoisella pohjalla ei ole mitään järkeä eikä tarvetta olla mustasukkainen!

Rakkauttaan voi osoittaa monin tavoin, mutta mustasukkaisuus ei minusta ole missään tapauksessa yksi niistä tavoista. Parasta, on näyttää kuinka paljon luottaa ja arvostaa toista. En onneksi itse ole, enkä ikimaailmassa haluaisi, että mies olisi minusta mustasukkainen! Niin hirveän paljon mustasukkaisuudesta johtuvaa surua, tuskaa, ahdistusta ja epävarmuutta olen lähipiirissäni nähnyt, että olen todella onnellinen että se koske minua.

Samaa olen joskus minäkin ajatellut ja myös kysynyt mieheltäni, että eikö hän todellakaan ole yhtään mustasukkainen ?? (Toivoi, että olisi vastannut, että tottakai on, muttei vaan näytä sitä).

Vastaus oli, että ""En ole. Olen vaan ylpeä siitä, että kelpaisit monelle muullekin"".

Jee, vihdoinkin joku ymmärsi pointtini:) Mutta turhaan tässä Annu varmasti murehditaan, pitänee varmaan uskoa että kohdallemme on sattuneet ihan hirmu hyvät miehet!

Ehkä minua vaan alunperin ihmetytti asia paljon sen takia, että itse olen kyllä jonkinverran mustis kullastani...ja varmastikin kirpaisisi nähdä hänet esim. viehättävän exänsä seurassa. Se olisi kuitenkin vain nieltävä, koska en todellakaan halua olla mikään pirttihirmu. SILTI varmasti napauttaisin asiasta jotain jälkikäteen, ja sen takia en varmaan sit vaan ymmärrä miten mieheni ei hetkahdakaan!

Yhteistyössä