Ei oikein mitään yhteyttä sisaruksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietteliäs"

Vieras
Onko kellekään muulle käynyt samalla tavalla ? Siis että aikuistuttua on välit omiin sisaruksiin jatkuvasti heikkenemässä ja menossa lähes olemattomiin.

Ihan tässä hätkähdin kuinka vähän oikeasti olen tekemisissä sisarusteni kanssa. Ja kaiken lisäksi tuntuu siltä, että tuo vähäinen määrä on ihan tarpeeksi. Ei tässä mitään riitoja ja välien rikkoutumisia ole taustalla. Mutta toisaalta taas tuntuu siltä, että ei oikein ole mitään yhteistäkään. Siis yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja muuta sellaista.

En nyt osaa sanoa, että haittaako tämä tilanne minua jotenkin. Voisinpa sanoa että ei sinänsä. Sitä vaan joskus ihmettelee, että onko tällainen jotenkin poikkeuksellista, kun yleensä sitä kuulee joko ihmisten olevan sisarustensa kanssa todella läheisiä, tai sitten toisena vaihtoehtona ollaan riidoissa ja välit poikki kokonaan.

Kyllähän mä niitä sisaruksiani tapaan tai ainakin paria niistä noin kerran tai pari kuukaudessa, kun eri paikkakunnalla asutaan. Vähän niinkuin velvollisuudestakin. Tuntuu vaan minullakin, että ovat tiet erkaantuneet liikaa. Ovat muuttuneet tai siis minä olen muuttunut niin paljon ajan juoksussa. Ei ne ymmärrä mun uusia juttuja ja ovat jotenkin jämähtäneet mielestäni paikoilleen. Ovat myös kiinnostuneita niin eri asioista kuin minä. Tunnen taas itse kasvaneeni niin paljon sieltä syntymäkaupungista lähdettyäni. Varmaan nekin on kasvaneet, mutta eri suuntaan sitten kai.
Jotenkin olen kuitenkin tyytyväinenkin että pystyn olemaan erilainen kuin ne rauhassa, eikä ne enää ohjaile minua niin paljon. Saan muita näkökantoja vanhoihinkin asioihin ja saan olla eri mieltä.

Yhteistyössä