Ei ole näin ymmärtämätöntä äitiä kellään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tulin eilen sairaalasta, minulla on täällä kotona nyt 2 vuorokauden ikäinen vauva. Sen lisäksi 4v8kk poika ja 2v8kk tyttö.

Äitin ei käynyt sairaalassa katsomassa vauvaa, koska olin siellä vain sen vuorokauden ja hänellä matkaa sinne kuitenkin jotain 80km suuntaansa.

Eilen hän sanoi minulle puhelimessa, että tulee sitten kotiin katsomaan ja sanoin, että se sopii ja ilmoitan sitten ajankohtaa. Ja äitini sanoi vielä puhelimessa, että ilmota sitten että tuleeko hän yksin vai miten tahdon tai jotain sellaista.

No äsken laitoin viestin, että tule nyt päivällä (tiesin että on vapaalla) mutta tule yksin, koska en jaksa mitään kauheaa sähläystä. Lisäsin, että noi omatkin muksut sählää tällä hetkellä ihan riittämiin, koska tämä on ihan uusi asia heille tietysti myös.

Äidilläni on neljä nuorinta sisarustani siellä siis (tai sisarpuolia vaikka sillä mitään merkitystä ole). He ovat 11v, 13v, 14v ja 15v. Ja kun he tulevat niin tämä meidän asunto on tavallisen täynnä kaikesta tohelluksesta, kun noi omat muksut kohkottaa heidän kanssaan ja täytyy sanoa, että varsinkaan tuon 11veen käytös ei juuri eroa meidän melkein 5veen käytöksestä. Eli vaikka olen usein sanonut, että pitää rauhottua niin ei rauhoitu koska nuo isommat yllyttää vaan pienempiä.

Ja kuten varmaan jokainen tajuaa niin sellaista ei kukaan juuri synnytyksen jälkeen heti kaipaa, varsinkin kun on hädin tuskin itse päässyt kotiin.

Ja äitini kehtasi lähettää viestin, että pitääkö hänen ymmärtää että osa hänen sakistaan on epätoivottavaa. Vastasin, että ei mutta että en jaksa tosiaan nyt mitään ylimääräistä.

Ei ole tullut vastausta. Mahtaakohan hän olla tulossa yksin. Teki mieli laittaa, että ei tarvi sitten tulla. Miksi vitussa eilen edes mainitsi sitten siitä yksin tulemisesta, jos se kerran oli noin loukkaavaa.

Olinko siis törkeä, kun kielsin tuomasta ketään muita mukanaan? Onko minun pakko edes ottaa vieraita vastaan kotona kaksi päivää synnytyksestä jos en tahdo ja jos tahdon niin kai saan jotain rajoituksia tehdä?

Pitää ihan pinnistellä, että en ala poraamaan.

:hug: Sä teet just niin kun haluat ja et pode huonoa omaatuntoa siitä että saat sen sanottua! Jos äitisi on kysynyt tuota yksin tulemista, niin luulis sitten myös ymmärtävän............ mutta äidit ;) kais tiät?

En minä ainakaan olisi jaksanut vieraita vielä 2 viikkoakaan synnytyksestä!

Minä olen ihan voimissani sikäli, mutta tottakai on perkeleesti univelkaa. En nukkunut sinä yönä yhtään, kun vauva syntyi ja sairaalassa en saanut nukuttua. Sen takia tulin heti eilen kotiin ja viime yönä olen nukkunut ihan ok, mutta tietysti syöttänyt vauvaa muutaman kerran.

Ja sitten on tämä synnytyksen jälkeinen itkuisuus, kun tuntuu että poru pääsee ihan kaikesta ja heti. Ei tässä jaksaisi hermostua minkään turhan takia enää.

Ja kun tosiaan noi omatkin lapset on tällä hetkellä jo ihan riittävän haasteellisia, kun koko ajan pitäisi silittää ja ottaa syliin ja heiluttaa jotain lelua vauvan edessä ym ym ym.

Ja äidilläni on itsellään kahdeksan lasta ja kehtaakin saatana olla mukamas ymmärtämättä!!!!

Voisiko olla mahdollista, että teet nyt etukäteen kärpäsestä härkäsen eli äitisi ei tiennyt että vielä pitää vastata ja hän tulee yksin katsomaan vauvaa ja kaikki on ok. Älä mieti ja urehdi liikoja etukäteen vaan lepää ja hoida vauvaasi :-D

Onnea!!

Yhteistyössä