Ei ole näköjään koiran ulkoiluttaminenkaan enää turvallista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Milloin se muka on ollut turvallista?

Sille, miksi en aina menisi maassa makaavan ihmisen avuksi, on syynsä.

No itse olen kyllä aina kokenut oloni turvalliseksi kun meidän jässikän kanssa illalla lenkkeilen.
Ja juu en minäkään menisi ihan ketä tahansa auttamaan, mutta jotkut ihmiset ovat liian sinisilmäisiä tai sitten heillä ei vaan ole itsesuojeluvaistoa tai mitään ihmistutkaa.

[QUOTE="aloittaja";25135927]No itse olen kyllä aina kokenut oloni turvalliseksi kun meidän jässikän kanssa illalla lenkkeilen.
Ja juu en minäkään menisi ihan ketä tahansa auttamaan, mutta jotkut ihmiset ovat liian sinisilmäisiä tai sitten heillä ei vaan ole itsesuojeluvaistoa tai mitään ihmistutkaa.[/QUOTE]
Minäkin koen oloni turvalliseksi kun lenkkeilen illalla kaverin ja hänen koiriensa kanssa, mutta pelkkää harhaahan se vain on...hulluja on aina.

Turha hokea fraasia, kuinka nykyään on kaikki kamalaa ja pahaa. Miettikää nyt vaikka sodanjälkeistä aikaa ja rintamalta palanneita ihmisraunioita. Tuskin kannatti silloinkaan mennä tökkimään hereille ketään viinalla tuskaansa lääkinnyttä... Nyt ei ole sotaa, mutta elämä on eri tavalla julmaa päästään sairaille.

Auttaminen on kansalaisen velvollisuus. Julmia ootte, jossette auttamaan menisi. Itse auttaisin, jos puukosta tulisi selkään niin jumalauta on kyllä ihmiset outoja nykyään.

Auttaminen on kansalaisen velvollisuus. Julmia ootte, jossette auttamaan menisi. Itse auttaisin, jos puukosta tulisi selkään niin jumalauta on kyllä ihmiset outoja nykyään.
Auttaa voi siten, ettei aseta itseään vaaraan. On opetettu ihan ensiapukurssillakin.

Ja avun soittaminen paikalle on auttamista sekin.

Tuttavalle kävi aikoinaan niin, että meni auttamaan kaatunutta miestä, ja mies pomppasikin pystyyn & alkoi raahaamaan tuttavaani kohti metsää. Onneksi tuli ohikulkijoita ja homma keskeytyi. Myöhemmin toisella paikkakunnalla oli raiskattu nainen samaa menetelmää käyttäen, lehdestä sen luimme.

Kun itse olen mennyt auttamaan maassa makaavaa isokokoista miestä, niin lähestyin ensin pääpuolelta. Totesin että hengittää, ei herännyt kun pari kertaa huutelin ja kengänkärkiä potkaisin, joten soitin ambulanssin paikalle. En mennyt nostelemaan tms, en saata itseäni sellaiseen vaaraan yksin ollessani.

Auttaa voi siten, ettei aseta itseään vaaraan. On opetettu ihan ensiapukurssillakin.

Ja avun soittaminen paikalle on auttamista sekin.

Tuttavalle kävi aikoinaan niin, että meni auttamaan kaatunutta miestä, ja mies pomppasikin pystyyn & alkoi raahaamaan tuttavaani kohti metsää. Onneksi tuli ohikulkijoita ja homma keskeytyi. Myöhemmin toisella paikkakunnalla oli raiskattu nainen samaa menetelmää käyttäen, lehdestä sen luimme.

Kun itse olen mennyt auttamaan maassa makaavaa isokokoista miestä, niin lähestyin ensin pääpuolelta. Totesin että hengittää, ei herännyt kun pari kertaa huutelin ja kengänkärkiä potkaisin, joten soitin ambulanssin paikalle. En mennyt nostelemaan tms, en saata itseäni sellaiseen vaaraan yksin ollessani.

Niin, pelastu on vähintään yhtä tärkeä asia kuin pelasta - hätätilanteissakin. Kansalaisen ensimmäinen asia onnettomuus- tai hätätilanteessa onkin soittaa numeroon 112, sieltä ohjaavat ja neuvovat eteenpäin. Ja linja on valmiiksi auki, jos autettava siitä aggressiiviseksi äityy... Näin opastan omat opiskelijani, työkseni kun näitä ensiapukursseja pidän.

Ikävä juttu tuo, vähentää varmasti osaltaan ihmisten halua auttaa - oikeissakin hätätilanteissa :(

minä ainakin tunnen oloni turvalliseksi edelleen koiran kanssa. meillä ei ole edes mahdollisuutta auttaa kännissä olevia ihmisiä koska koira ei niitä siedä. enkä kyllä muutenkaan mielelläni mene ketään sörkkimään joten ensin soittaisin ja olenkin soittanut 112.

Munkin lukutaidolla tossa ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko ulkona koiran kanssa vaiko ilman. Ja varmasti joku "hevosen" kokonen hauva voi joitain hulluja vähän toppuuttaa, mutta ei sekään takaa täyttä turvallistuutta.

Yhteistyössä