Ei ole sitten tiedossa mihin tästä muuttais:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijana

Vieras
piti olla meidän perheelle tiedossa yksityisen kautta vuokra asunto. Laskimme sen varaan, että siis sinne muutetaan joulun jälkeen. Omasta kämpästä tehty jo vuokrasopparikin... Nyt sitten ilmoittivat ,että ovatkin laittaneet sen myyntiin!
Just, erittäin ihana tilanne... 5 henk. perheelle löytää 6 vko. koti toiselta paikkakunnalta 250km. päästä. Mua niin kyrsii ja paniikki senkuin kasvaa... lapsille koulupaikat, mutta mistä?? jne....
tarvittais 4h+k,mutta niitä ei vaan niin löydy helposti. 3h+k menis hetken aikaa tällä sakilla. Mutta ei olis heti mukava kohtapuoliin taas muuttaa. ja lasten kannalta haluisin heti löytää sen kivan kodin, jossa koulut jne. lähellä-
Itkettää niin pirusti nyt:(

Voi rähmä :(

Toivottavasti löytyy kiva koti jotain kautta. Ja jos ei löydy, niin edes siedettävä väliaikaiskoti siksi aikaa että se kiva löytyy.

Mille paikkakunnalle muutatte? Ei ole pakko sanoa tietenkään jos et halua.

Tampereelle, Kangasalle, Pirkkalaan... Joo, ei olis mitään ongelmaa jos kaksin tästä lähtis. Mut nuo lapset... Muutenkin niille rankkapaikka:/ Mä en oikesti tiedä enää mistä mä keksin meille jonkun asunnon? Oikotiet, vuokraovet jne jne. kaik mahdolliset olen kolunnu läpi. Sitten jos joku tuntuis kivalle , on vuokrakin yli 1000€ tai tiedän suurinpiirtein, että mihinpäin esim. Tamperetta emme halua ainakaan muuttaa jne.
Voi vattu mää sanon!

[QUOTE="aloittaja";25028746]Juu ei kiitos, hervanta ja tuo nekkala... Sen verran tiedän minäkin. Pikkasen rauhallisemmalta alueelta kummiskin.[/QUOTE]

No minä en Tamperatta niin hyvin tunne, siellä nyt kuitenkin oli edullisia ja isoja asuntoja. Itse asun muuten "pahamaineisessa" itä-Helsingissä ja rauhallisempaa aluetta saa hakea.

• Tykkää
Reactions: pikkuihra
Entäs VVO? näyttäis tampereella olevan kasa vapaana olevia/vapautuvia asuntoja. Myös kolmioita ja joku 4h+k

No nuo VVo asunnotkin on aikas, noh... miten sen nyt sanoo nätisti, karuja... tai kummaa porukkaa asuu. Senkin kyllä tsekkasin läpi jo. Emme siis ole mitään ns. nirsoja, mutta kyllä meillä sellanen pieni mututuntuma on tietyistä vuokran antjista/taloista/alueista. Perustaviksia ollaan, mutta haluamme asua kuitenkin siistissä ja mukavassa ympäristössä. Kerran asunut sellaisessa kerrostalossa, jossa vaikka mitä sakkia ja se riitti, ei ikinä enää.

Mistä tiedät, ettei yksityisen vuokraamassa talossa ole outoa porukkaa? Minä asun kaupungin ASO asunnossa ja sitä ennen asuin kaupungin vuokra-asunnossa ja hyviä on kumpainenkin olleet. VVOlla ja Satolla on myös rivareita ja jopa omakotitaloja. Minusta olet ronkeli ja jäät ilman asuntoa, jos kriteerit on liian kovat. Vuokraat ( tai ostat) mistä vaan, voi olla ettei olekaan lopulta mikään unelma.

Hervanta on PALJON mainettaan parempi asuinpaikak perheelle. Asuttiin siellä 5v ja tosi tyytyväisiä ollaan. Siel on kaikki (siisoikeasti kaikki) palvelut kävelyetäisyydellä, tosi paljon hyviä leikkipuistoja, tois hyvät liikenneyhteydet, isot parkkipaikat jne. Tosin en sielläkään menisi esim kaupungin vuokrataloon tai vvo:lle, ne on levottomia taloja. Mut etsikää yksitystä vuokra-asuntoa vaikka sieltä Hervannasta. Tulette yllättymään positiivisesti.

Vuokraovi.comissakin näkyy olevan pari sivua neliöitä vapaana tai vapautumassa. Ei luulisi olevan ongelma, jos ei vaatimukset ole ihan mahdottomat.

Tässä pari esimerkkiä valikoimasta:

Vuokra-asunnot: Tampere Peltolammi, 4h+k+kph+s, 4 huonetta, rivitalo, 840, €/kk - Vuokrataan - Vuokraovi.com

Vuokra-asunnot: Tampere Multisilta, 4h+k+wc+kph+vh+lasitettu p, 4 huonetta, kerrostalo, 830, €/kk - Vuokrataan - Vuokraovi.com

Kiitos näistä... Ei ole vaatimukset kohtuuttomat mielestäni. Tuossa toisessa. EI kotieläimille ja tuo toinen ns. liian kaukana, ja alueella jonne emme halua. Tää on just tätä:/

Vuokraovi.comissakin näkyy olevan pari sivua neliöitä vapaana tai vapautumassa. Ei luulisi olevan ongelma, jos ei vaatimukset ole ihan mahdottomat.

Tässä pari esimerkkiä valikoimasta:

Vuokra-asunnot: Tampere Peltolammi, 4h+k+kph+s, 4 huonetta, rivitalo, 840, €/kk - Vuokrataan - Vuokraovi.com

Vuokra-asunnot: Tampere Multisilta, 4h+k+wc+kph+vh+lasitettu p, 4 huonetta, kerrostalo, 830, €/kk - Vuokrataan - Vuokraovi.com

Katsoin hintaa ja ajattelin etta onpas halpoja siella pain.... Anteeksi, mutta ihan hirveita. Toivottavasti ap. ei tuollaiseen joudu.

Hervanta on PALJON mainettaan parempi asuinpaikak perheelle. Asuttiin siellä 5v ja tosi tyytyväisiä ollaan. Siel on kaikki (siisoikeasti kaikki) palvelut kävelyetäisyydellä, tosi paljon hyviä leikkipuistoja, tois hyvät liikenneyhteydet, isot parkkipaikat jne. Tosin en sielläkään menisi esim kaupungin vuokrataloon tai vvo:lle, ne on levottomia taloja. Mut etsikää yksitystä vuokra-asuntoa vaikka sieltä Hervannasta. Tulette yllättymään positiivisesti.

Olemme myös etsineet kaikki palstat jos olisi jossain ykstyisellä vuokrata. Hervantaa en siis tunne, kuullut vaan puheita kun tampereella asuu yksi meidän tuttava.

[QUOTE="aloittaja";25029036]Olemme myös etsineet kaikki palstat jos olisi jossain ykstyisellä vuokrata. Hervantaa en siis tunne, kuullut vaan puheita kun tampereella asuu yksi meidän tuttava.[/QUOTE]

Yleensä HErvantaa haukkuu ne jotka ei oo siellä juuri edes käyneet :D Useimmat jotka on itse asuneet, ei sano pahaa sanaa.

[QUOTE="aloittaja";25029074]hei osaisitkos entinen tamperelainen sanoa, millasta aluetta on KORKINMÄKI?? Katselin että siellä ois yksi tilava kolmio rivari...[/QUOTE]

Tedön missä se on mutat en oo varmaan koskaan edes käynyt. Käsitykseni on että se on pieni ja rauhallinen paikka, ei ole varamaan mitään palveluita siinä ihan lähellä, ei edes kauppaa. Tosin Turtolan Cittari on ehkä 2 km päässä.

Tuli muuten mieleen et olisko teillä mahdollista ostaa asumisoikeusasunto? Siinä sais pienellä pääomalla vähän enemmän "vapautta" kuin vuokralla, mut ei olis kuitenkaan niin sitova kuin oma.

No toi Korkinmäki ei varmaan olis paha, jos kämppä miellyttää. Mut mun muistin mukaan sinne ei oo ihan niin hyvät bussiyhteydet, olis ko puolen tunnon välein vain... saattaa toki olla vanhentunutta tietoakin tää. Minkä ikäisiä lapsia teillä on? Ja missä käytte töissä?

Yhteistyössä