Ei ole sitten tiedossa mihin tästä muuttais:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitä, millaisia alueita nuo on, tämä ei kerro, mutta käy kurkkimassa, miltä seutu näyttää esim. google mapsin kautta. :) Siis, jos sulla on jonkun asunnon osoite tiedossa, laita se google mapsiin ja kurkkaa sen street view.

Ei se kerro, millaista menoa siellä on, mutta rakennuskannasta jne. voi ehkä päätellä jotakin..

Ja joo. Olen täältä päin, mutten ole asunut noilla alueilla. Joten paha kertoa muuta kuin huhupuheita.

Peltolammille ÄLÄ muuta! Tosi levotonta aluetta nykyään. VTS vuokrayhtiölle hakemus, sieltä löytyy myös vapaat asunnot, laita haku niihin, selitä hakemuksessa tilanteenne niin pääsette varmasti jonon ohi. Ainakin kaukajärvellä ja annalassa oli vielä vähän aikaa sitten vapaita asuntoja, rauhallisia alueita kuin myös koko itä-tampere: leinola, linnainmaa, vehmainen. VTSn asunnot on peruskunnoltaan hyvä, itsekkin asutaan.

T: Tamperelainen

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25029283:
Sitä, millaisia alueita nuo on, tämä ei kerro, mutta käy kurkkimassa, miltä seutu näyttää esim. google mapsin kautta. :) Siis, jos sulla on jonkun asunnon osoite tiedossa, laita se google mapsiin ja kurkkaa sen street view.

Ei se kerro, millaista menoa siellä on, mutta rakennuskannasta jne. voi ehkä päätellä jotakin..

Ja joo. Olen täältä päin, mutten ole asunut noilla alueilla. Joten paha kertoa muuta kuin huhupuheita.

Google street view on toss hyva, mieheni tarkistaa aina minkalaisia autoja alueella nakyy, siita voi jo paatella aika pitkalle, ehka enemmankin kuin rakennuksista.

Peltolammille ÄLÄ muuta! Tosi levotonta aluetta nykyään. VTS vuokrayhtiölle hakemus, sieltä löytyy myös vapaat asunnot, laita haku niihin, selitä hakemuksessa tilanteenne niin pääsette varmasti jonon ohi. Ainakin kaukajärvellä ja annalassa oli vielä vähän aikaa sitten vapaita asuntoja, rauhallisia alueita kuin myös koko itä-tampere: leinola, linnainmaa, vehmainen. VTSn asunnot on peruskunnoltaan hyvä, itsekkin asutaan.

T: Tamperelainen

Onko Kaukajärvi niin rauhallinen nykyään... Ei siltä tunnu. Aina, kun uutisissa on jotain tapahtumaa, ne on nykyään aina Kaukajärvellä. Ok, Herwoodissa pääs se nainen hengestään, mutta kaukajärvellä jo useampi.

Ja Leinola, Linnainmaa, Vehmainen on joo hyvää aluetta, mutta se näkyy varmasti hinnoissakin..

http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot#view=list&module=apartment-rent&offset=0&limit=12&sortby=published%20desc&arlocation%5Blocationids%5D%5B%5D=386%7C6%7C61.497856%7C23.762255%7CTampere&arpricerent%5Bmin%5D=&arpricerent%5Bmax%5D=&arsize%5Bmin%5D=&arsize%5Bmax%5D=&arrooms%5Brooms%5D%5B%5D=8&arsettings%5Bchanged%5D=1&arsettings%5Bcollapsed%5D=1&arbuildyear%5Bmin%5D=&arbuildyear%5Bmax%5D=&arpublished%5Bpublished%5D=1

Noista vois jättää pois laskuista Multisilta, Peltolammi, Epilä, Kaukajärvi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25029323:
Onko Kaukajärvi niin rauhallinen nykyään... Ei siltä tunnu. Aina, kun uutisissa on jotain tapahtumaa, ne on nykyään aina Kaukajärvellä. Ok, Herwoodissa pääs se nainen hengestään, mutta kaukajärvellä jo useampi.

Ja Leinola, Linnainmaa, Vehmainen on joo hyvää aluetta, mutta se näkyy varmasti hinnoissakin..

Ei noilla alueella kauhean kalliita vuokrat ole.

Irse asiassa mä olen asunut sieläkin 4v. En nähnyt ketään tapettavan :) Noihan on TAmpereen suurimpia lähiöitä, totta kai niissä tapahtuu paljon ja kaikkea. Mut kaikki on suhteellista. Niitä tapahtuu pikkukunnassakin. Mieti jos 3000 asukkaan kunnassa joku tapetaan, mikä suhdeluku siitä tulee, kun taas kaukajärvellä on tyyliin 25 000 asukasta, ja jos siel on 3 tapettu, ei päästä lähellekään samaa. En mä ainakaan kokenut Kaukajärveä mitenkään levottomaksi paikaksi, ja asuin siellä ihan teininä yksin.

Kyllä mä ainakin ihan rauhallisin mielin Kaukajärvellä kuljen, siitä ei pääse mihinkään että niitä vatipäitä löytyy jokapaikasta asuinalueeseen katsomatta.. Ei se Itä-Tampere nyt mitenkään kummallisesti hinnoissa heilu. Ainakin siis vts:n kautta vuokratut asunnot on ihan kohtuu hintaisia yleiseen tasoon verrattuna. Oon asunu siellä 3 vuotta enkä maksanu ylihintaista vuokraa, ainakaan mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä tarjolla...;25029598:
Milloin teidän pitäis muuttaa? Millasta neliömäärää haette?

Hei kiitos kun oli tullut lisää keskustelua:) Muuttaa pitäisi joulun jälkeen , viimeistään ennen uutta vuotta... vähint. 75m2-120m2:D siltä väliltä

Minäkin olen sitä mieltä, että ehdottomasti ennen Hervanta kuin Peltolammi tai Multisilta. Ei vain levottomuus, mutta myös palvelut ja harrastusmahdollisuudet ovat Hervanassa ihan eri luokkaa.

Suosittelen Pirkkalan kurikkaa.. itse olen asunut vuosia Tampereella eri kaupungin osissa. Pirkkalaan paluumuutin rilu vuosi sitten ja täältä en pois enään lähde!!! tossa linkissä on paljon tampereella vapaana/vapautumassa olevia asuntoja, sosittelen tuota pirkkalan rivaria (metsämäenkaari) asun itse aika lähellä ja on tosi ihanaa aluetta varsinkin lapsiperheelle.

[QUOTE="Jentsu";25031923]ja tässä se linkki =)
AVO-Asunnot Oy - Vapautuvat vuokra-asunnot[/QUOTE]

Katsoin myös tätä!! vaikuttaa ihanalta, mutta mietityttää vaan tuo koulumatka... Eli lähimpään kouluu tulis reippaasti yli 2km?? Meillä vain nyt 1 auto ja jos tuonne muuttaisimme niin olisi pikkasen vaivalloista viedä ja hakea eskarilainen joka pvä. eestaas kun on vielä nuorimmainenkin otettavav aina mukaan.:/ + 3lk. käveltävä kanssa tuo matka....Mies kun tarvitsee sitä autoa työhönsä joka Tampereen keskustassa...
Ei sieltä kuitenkaan varmaan bussit kulje?

[QUOTE="aloittaja";25032078]Katsoin myös tätä!! vaikuttaa ihanalta, mutta mietityttää vaan tuo koulumatka... Eli lähimpään kouluu tulis reippaasti yli 2km?? Meillä vain nyt 1 auto ja jos tuonne muuttaisimme niin olisi pikkasen vaivalloista viedä ja hakea eskarilainen joka pvä. eestaas kun on vielä nuorimmainenkin otettavav aina mukaan.:/ + 3lk. käveltävä kanssa tuo matka....Mies kun tarvitsee sitä autoa työhönsä joka Tampereen keskustassa...
Ei sieltä kuitenkaan varmaan bussit kulje?[/QUOTE]

Moi! Mulla on keskutassa myynnissä siisti, hyväpohjainen kolmio, n.80 neliöö. Jos ei vuoden loppuun mennessä ole myyty, niin laitan vuokralle. Eli ei taida teitä auttaa...?

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä tarjolla...;25032417:
Moi! Mulla on keskutassa myynnissä siisti, hyväpohjainen kolmio, n.80 neliöö. Jos ei vuoden loppuun mennessä ole myyty, niin laitan vuokralle. Eli ei taida teitä auttaa...?

Ei auta... Aiemmin pitää päästä muuttamaan. ja ihan ihan keskustaan emme halua:/

[QUOTE="aloittaja";25032473]Ei auta... Aiemmin pitää päästä muuttamaan. ja ihan ihan keskustaan emme halua:/[/QUOTE]

Ok :). Oikeesti asunto on siinä pyynikin kupeessa, keskustan puolella. Koulut ainakin on vieressä ja ihanat ulkoilumaastot. Mutta nosta tää keskustelu lähempänä, jos asuntoa vaan ei löydy :). Tai laita sähköposti niin, niin linkitän sulle kuvia. Myynti tuon kokoiselle asunnolle on vaikeaa, kun ostajia on tässä taloustilanteessa niin vähän. Vuokra on ollu siinä 800-900.

Yleensä HErvantaa haukkuu ne jotka ei oo siellä juuri edes käyneet :D Useimmat jotka on itse asuneet, ei sano pahaa sanaa.

Niin totta :D
Hervanta ei oikeasti ole huono paikka asua. Maine on syntynyt alkuaikoina 80-luvulla, mutta viimeisen kymmenen vuoden aikana paikka on kehittynyt todella paljon. Palvelut ovat hyvä ja keskeisellä paikalla. Ympäriltä löytyy luontopolkuja, täällä on uimahalli, jääkiekkohalli, ties mitä muita harrastusmahdollisuuksia. Julkisia keskustaan kulkee paljon.

Rauhattomuus on samanlaista kuin muissakin lähiöissä, en menisi mihin tahansa räkäkuppilaan enkä pimeintä puistopolkua kulkisi yksin. Hyviä puolia on kuitenkin niin paljon, etten tyrmäisi Hervantaa yhtä huonona vaihtoehtona kuin Peltolammia tai Multisiltaa. Toivottavasti löydätte sopivan asunnon jostain!

Pirkkalan kurikassa on siis koulu jossa on ainakin kaksi ensimmäistä luokkaa ja kolme päiväkotia löytyy myös ihan läheltä. järvn kautta "isolle" koululle kävelee n.20 min. tossa on vielä linkki kurikankulman kouluun ja päikkyyn.
http://kkk.nettisivut.fi/

Lukönmäkeen an itse muuttais. siellä on kaljakippoka, kioski ja siwa ja kouluunkin kivasti matkaa.
Jollet ole asunut ja tunne Hervantaa, niin ei siitä sit kannata huudella. Kuten aiemmin jo tullut esille, se on aikas rauhallista seutua nykypäivänä. Siellä on myös edullisia isoja asuntoja.

Vähän ohi aiheen, mutta siis ymmärsinkö oikein että teitte omasta kämpästänne vuokrasopimuksen siihen muuttavan vuokralaisen kanssa ennen kuin olitte tehneet sopimuksen siitä teidän tulevasta kämpästä?

[QUOTE="vempula";25033011]Vähän ohi aiheen, mutta siis ymmärsinkö oikein että teitte omasta kämpästänne vuokrasopimuksen siihen muuttavan vuokralaisen kanssa ennen kuin olitte tehneet sopimuksen siitä teidän tulevasta kämpästä?[/QUOTE]

Jep, ymmärsit oikein. Meillä piti olla asunto jo tiedossa ykstyisen kautta, mutta vetivät ns. maton alta ja pistivätkin sen myyntiin:/ Miehellä työsoppari kirjoitettua jo ajat sitten ja työt alkavat 2.1.2012. Ei siis kamalasti aikaa enää etsiä asuntoa, vieläpä kun ollaan täältä kauempaa...

Yhteistyössä