ei ole totta; otin sitte samanlaisen tai oik.vielä pahemman..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .............
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.............

Vieras
en voi käsittää tätä.mikä siinä onkaan että kun yhdestä kahelista pääsee eroon niin toinen tulee tilalle.olin pitkään (yli 10v) avoliitossa ja meillä on kaksi lasta.erosimme reilu vuosi sitten.suhde oli kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen.mies hyvin manipuloiva, tunnekylmä, peliongelmainen,toisinaan väkivaltainen jne..olin aivan täysin henkisesti riippuvainen hänestä.eroa tein pitkään ja se oli vaikeeta.
nyt olen vuoden seurustellut uuden kumppanin kanssa ja alku oli ihanaa. ajattelin että tästä kyllä tulee ihana normaali ja rauhallinen parisuhde.pikkuhiljaa n.8kk seurustelun jälkeen hänestä alkoi löytyä uusia piirteitä. häneen iski sitoutumiskammo, peliongelma tuli esiin, on kova juomaan alkoholia ja kaiken huippuna on alkanut käyttää tälläisiä lausuntoja; kuin että minun täytyy naisena totella jne...hän tietää kuinka kiinni olen hänessä ja pystyy sen peruusteella uhkailemaan minua esim.nyt olen saanut punaisen kortin (viim.varoituksen), koska minä aina teen ongelmia.hänessä ei koskaan ole mitään vikaan jne..en saa pyytää häneltä rahaa, tai vaatia mitään.(en edes pyydä.joskus mainitsin että kun joka päivä olet minun kodissani niin saa osallistua edes jonkun laskun maksuun.)tein paljon töitä että selvisin ed.suhteen aiheuttamasta mielipahasta ja masennuksesta kärsin vieläkin. monista tämä saatta kuulostaa säälittävältä,mutta minä pelkään helvetisti yksin jäämistä tai että minut jätetään.tiedän kärsiväni läheisriippuvuudesta.oikeasti en ole alistuva tai seinäruusu.olen ihan ok.ihminen.mutta taas olen tässä tilanteessa että minua uhkaillaan ja alistetaan. haluaisin vain puolison jonka kanssa voisi jakaa normaalin arjen.en jaksa sitä eron aiheuttamaa ikävää ja surua.en tiedä miten minusta on tullut näin heikko.

En edes lukenut koko juttua, koska silmiin pisti kaksi asiaa. Ensimmäiseksi olet eronnut pitkästä liitosta REILU VUOSI sitten, eroa teit pitkään ja se oli vaikeaa. Toisekseen olet seurustellut VUODEN uuden kumppanisi kanssa. Siis MISSÄ välissä sä teit sitä eroa ja pitkään??? Mä erosin kaksi vuotta ja neljä kuukautta sitten. Mielestäni meidän ero oli pitkä ja vaikea. Nyt vasta on sellainen tunne, että ero on todella tehty ja olen sinut sen suhteen ja valmis menemään eteenpäin. Psykologikin sanoi, että kaksi vuotta on lyhyt aika erosta toipumiseen. Ei mikään ihmekään, että olet haksahtanut samanmoiseen tunnevammaiseen mieheen, kun on pitänyt ensimmäinen vapaa ja halukas mies ottaa.

Tuskin sinussa mitään muuta vikaa on kuin tuo, ettet pysty eroamaan hirveistäkään suhteista. Jos siis kummatkin miehet osasivat suhteen alussa pitää huonot puolensa piilossa ja käyttäytyä suht normaalisti. Kummatkin heistä ovat saaneet sinut ensin "valtaansa"(=suhteeseen) ennen kuin heidän kamalat puolet ovat paljastuneet. Normaalisti naiset ovat varmasti jo siinä kohtaa nostaneet kytkintä, kun nuo piirteet paljastuvat, mutta jos sinä et pysty eroamaan, niin et periaatteessa voi heille mitään.. : / Ero lienee ainut vaihtoehto.

Kuulostaa todella kurjalta!
Mulla oli eka kumppani alkoholisti ja sitten seuraava alkoholisti ja sen lisäksi väkivaltainen. Tuo väkivaltainen suhde kesti vain vuoden, mutta liian pitkä aika sekin.
Kolmas kumppani oli suht.koht. normaali, mutta se lähti 13 vuoden yhteisolon jälkeen toisen naisen mukaan.

Nyt olen yksin enkä usko, että jaksan enää uutta suhdetta. Tällä hetkellä ei edes kiinnosta miehet. En jaksa uskoa, että sattuisi löytymään oikea ihminen, jonka kanssa haluaisin olla ja joka haluaisi olla mun kans. En jaksa ajatella sitä tulevaa eroamista.

tarkoitan että yritin erota hänestä monta vuotta.kun luin äskettäin päiväkirjojani vuodelta 1999-2000 ja kauhukseni huomasin että suhde oli jo silloin sellainen että ei siitä hyvää seuraisi. mietin monta vuotta eroa,mutta minusta ei ollut sitä tekemään.kun viimein hänestä irrottauduin olin harkinnut sitä jo monta,monta vuotta. ei tämä nykyinen mies ollut ensimmäinen halukas vaan minä vain ihastuin häneen tosi kovasti.toki ajattelin että hän auttaa minut pahimman yli,mutta nyt huomaan että taidankin olla syvemmällä.

Sinä olet jo lähtenyt yhdestä alistavasta suhteesta, siitä huolimatta, että tiesit jääväsi yksin ja silloinkin pelkäsit yksin jäämistä. Olet paljon vahvempi, rohkeampi ja sitkeämpi kuin kuvitteletkaan.
Älä annan kenenkään koskaan talloa sinua maan rakoon ja uskotella, että et osaa tai pysty tulemaan toimeen itseksesi. Se että lähtee alistavasta suhteesta vaatii paljon enemmän sisua ja rohkeutta kuin elää sellaisessa. Ja sinusta on se sisu jo kerran löytynyt. Ei se minnekään ole nytkään hävinnyt.
Kirjoituksesi perusteella taidat tietää jo itsekin mitä aiot tehdä. Lähteminen taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Yhteistyössä