Ei ole varaa asua pääkaupunkiseudulla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tonnin vuokralla makselisi mukavasti muutaman sadantuhannen asuntolainaa.
Tai no 200000 lainaa ainakin.

Täällä pikkukaupungissa on toki edullista asua, mutta työt ovat kiven alla.

Suosittelen mielummin asumaan ahtaammin pk-seudulla kun tulemaan epävarman työllisyyden alueelle. Toki jos teidän allalla on töitä joka paikassa, niin mikäs sitten. Mutta ensin kuitenkin se työ.

Tunnin suuntaansa on työmatka minulla ja miehellä täältä edullisesta pikkukaupungista. Sinne ne säästöt sitten meneekin, VR:n kassaan ja bensaan. Mutta kiva kun on nyt töitä.

Mä olen asunut huonomaineisella alueella 12v. ajan. Kaikki palvelut ovat lähellä. Hyvin olen viihtynyt täällä. Julkisilla pääsee moneen suuntaan.
3h+k, 74neliötä ja 680€.

Ehdottomasti kannattaa muuttaa pois vielä kun pääsee. Matut tulevat muuttamaan Helsinkiin kun saavat turvapaikan. Vuokrataso tulee nousemaan. Kannattaa muuttaa pikkupaikkakunnalle, niissä matut eivät viihdy ja lapset saavat käydä koulua rauhassa ja keskittyä opintoihin. Matut häiritsevät opetusta ja koulutuksen taso heikkenee.

Yläkouluikäisenä paras kaverini asui kaksiossa pikkusiskonsa ja äitinsä kanssa. Teini-ikäiset sisarukset asuivat "lastenhuoneessa", ja äiti nukkui olohuoneen sänkysohvalla, keittiö oli pienenpieni, joten neliöitä ei ollut monta. Minulle ei tullut edes mieleen kyseenalaistaa heidän asumistaan, koska ihan hyvin siellä oli tilaa oleskella ja usein hengailimme kolmistaan kaverini ja hänen pikkusiskonsa kanssa heidän huoneessaan. Sisarukset nukkuivat parvisängyssä, jonka alla oli oleskelutilaa.

Nykyään tällainen asuminen ei ilmeisesti enää kelpaisi kenellekään, kun vaatimukset elintasosta ovat jo nousseet niin korkeiksi. Samalla ei myöskään opita elämään muiden kanssa yhdessä, kun jo pienestä pitäen erakoidutaan omiin huoneisiin, joihin muut eivät saa tulla.

Yhteistyössä