Ei olisi ikinä pitänyt tehdä lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruma

Vieras
Ei olisi pitänyt tehdä lapsia näillä geeneillä. Olen aina ollut ruma, pienestä pitäen minua on sanottu läskiksi ja rumaksi. Yläasteella olin aina se tyttö, jonka kanssa pojat olisivat viimeiseksi halunneet olla. Mieheni tapasin vasta yli kaksikymppisenä, hänkin oli saanut kuulla samanlaisia juttuja kuin minä. Kai meidän lapsistammekin tulee hylkiöitä, kun ovat perineet "rumuusgeenit" minulta. Tyttöparka ainakin näyttää ihan samalta,kun minä lapsuuskuvissani. Sanon kyllä aina heille monta kertaa päivässä, miten ihania he hyviä he ovat, jotta eivät saisi huonoa itsetuntoa. Mutta pärjääkö nykyajan maailmassa, jos ei ole fyysisesti viehättävä? Joka puolella tunkee vain tosi tvtä ja kaikenlaista kilpailua, joissa näteimmät ja komeimmat tuntuvat pärjäävän parhaiten. Nyt lapseni ovat vielä pieniä, mutta entäs isompana koululaisena, kun ulkonäköasiat alkavat puhututtamaan enemmän.

Itsetunnon puute vaikuttaisi sinulla olevan suurin ongelma. Jos kasvaisit aikuiseksi, niin ymmärtäisit, ettei ulkonäöllä ole kovin paljoa merkitystä loppupeleissä.

Sulla on mies ja lapset. Onnellinen perhe-elämä siis, uskallanko olettaa? Ottamatta kantaa ulkonäköösi siis, sanoisin, että olet pärjännyt kadehdittavan hyvin. Miksei lapsesikin sitten pärjäisi? :D :D

Sehän se, että itsetuntoni on nollissa, kun olen aina saanut kuulla vähemmän mukavia kommentteja itsestäni. Ja kyllähän minä nyt tiedän, että ulkonäöllä ei ole loppujen lopuksi niin väliä. Mutta kysymys olikin siitä, että monet ovat niin pinnallisia, että eivät sitä ymmärrä. Enkä halua lasteni joutuvan kestävän sitä samaa pilkkaa mitä minä koin, vain ulkonäön takia. Ehkä sinua ei ole kiusattu koulussa, kun et kerran osaa ajatella asiaa toiselta kannalta.

Stina, siksi, koska minusta nykyään ulkonäköä korostetaan paljon enemmän kuin ennen. Jos ennenkään ei ollut helppoa, niin miten vaikeaa se on nykyään. Olen ollut töissä päiväkodissa ja siellä jo 5-ja 6-vuotiaat leikkivät päivästä toiseen Idolsia ja arvostelevat toistensa ulkonäköä. Ja vaikka me tarhantädit kuinka tolkutamme, että kaikki ovat hienoja ja kauniita, niin ei se vaan näytä auttavan.

Lastesi lihavuus on ainakin ihan omaa ja miehesi vikaa...ei tosin geenien myötä vaan ruokailutottumustenne. Kannattaisi siihen panostaa, jos haluat lastsi auttaa. Ulkonäköasioilla ei noin muuten niin väliä ole :)

Oon samaa mieltä, että sulla menee hyvin, kun sulla on oma perhekin, ei sitä kaikki saa. Älä näytä lapsille omaa epävarmuuttasi. Ja keskity miettimään omia hyviä puoliasi. Sitten suosittelen miettimään missä asuu ja siis mitä koulua lapset käy. Huomasin itse kauhean eron, kun muutimme pk- seudulta Pirkanmaalle. Täällä on ihmiset paljon inhimmillisempiä eikä niin pinnallisia. Ylipäätään sama koskee varmaan kaikkia pienempiä paikkakuntia. Helpottavaa on myös jos perheet tuntee toisiaan, eikä vain lapset toisensa koulusta, sellanen vähentää kiusaamista.

Kyllä pärjää vaikkei se kedon kaunein kukka olisikaan.

Mutta yritähän korjata omaa asennettasi.. sinun on tarkoitus auttaa lapsiasi kehittämään vankka itseluottamus, joka ei horju ihan pienistä. Eikä isoistakaan haukuista, jos sellaisia sattuis tulemaan ulkonäön takia myöhemmin. Ja onnistuaksesi siinä, pitää sinun ajatella muuten itseäsi kuin rumana ja rumuusgeenejä lapsille antaneena äitinä. :)

Jos mäihä käy.. lapsiasi kyllä haukutaan ulkonäön takia.. mutta sisuuntuvat siitä ja vahvempina ottavat vastaan elämän mahdolliset vastoinkäymiset. Niin kävi itselleni.. tai niin luulen.

Niinhän se on, ei pitäis murehtia turhia vaan olle tyytyväinen siitä, mitä on saanut. Me asumme juurikin Helsingissä, ja täällä nämä ulkonäköasiat taitavat tosiaan olla aika tavalla pinnalla. Minulle suositeltiin itsetunto-ongelmien takia terapiaakin, mutta se maksaisi niin kovin paljon.

Sehän se, että itsetuntoni on nollissa, kun olen aina saanut kuulla vähemmän mukavia kommentteja itsestäni. Ja kyllähän minä nyt tiedän, että ulkonäöllä ei ole loppujen lopuksi niin väliä. Mutta kysymys olikin siitä, että monet ovat niin pinnallisia, että eivät sitä ymmärrä. Enkä halua lasteni joutuvan kestävän sitä samaa pilkkaa mitä minä koin, vain ulkonäön takia. Ehkä sinua ei ole kiusattu koulussa, kun et kerran osaa ajatella asiaa toiselta kannalta.

Selvästikin sinulla ei ole kaikki hyvin. Kiusaus on jättänyt jälkensä sinuun ja nyt sinä siirrät samat ongelmat lapsillesi. Kannattaisi hankkia apua ongelmaan, jos ei ole varaa terapiaan niin sitten vaikka kiusattujen vertaisryhmää tai kirjoja, joista apua itsetunto-ongelmiin ja tärkeintä on se, että keskityt itse ongelmiesi hoitamiseen ja pohdit asioita ja niiden syitä.

Niinhän se on, ei pitäis murehtia turhia vaan olle tyytyväinen siitä, mitä on saanut. Me asumme juurikin Helsingissä, ja täällä nämä ulkonäköasiat taitavat tosiaan olla aika tavalla pinnalla. Minulle suositeltiin itsetunto-ongelmien takia terapiaakin, mutta se maksaisi niin kovin paljon.

Asun Helsingissä enkä ole ikinä törmännyt tuollaisiin ongelmiin. Kyllä tämä on nyt aika paljon sinun pään sisässä. Siirrät ongelmat lapsillesi, jos et hoida niitä. Kiva varmsti lapsista kun äiti ajattelee, että he ovat rumia ja eivät tule pärjäämään elämässä. Onhan sillä ulkonäöllä väliä jos haluaa malliksi tai tositv:seen, mutta suurin osa ihmisistä ei halua. Ei ne yritysjohtajat yleensä mistään mallikatalogista repäistyn näköisiä ole. Kovalla työllä ja älyllä pärjää tässä elämässä edelleen ihan hyvin vaikka ei kaunis olisikaan.

ei se itsetunto edes ole asia, joka vanhempien pitäisi lapseen kaataa kuin kaivoon. se on lapsella omasta takaa, jos kukaan ei sitä epävarmuuttaan mene tärväämään. Turha kiinnittää lapsen huomiota itseensä liikaa edes kovalla kehumisella. Touhutkaa mukavia asioita ja nauttikaa toisistanne ja ottakaa toistenne tunteet huomioon. Se on onnellisen lapsuuden resepti.

Sinun kannattaa hankkia lapsillesi hyvä harrastuksia, joissa he viihtyvät ja saavat kavereita. Toinen tärkeä juttu on korostaa hyvän koulutuksen merkitystä. Sillä aukeaa aikuisena ovet moneen paikkaan ja pääsee ns. 'sivystyneempien' ihmisten pariin.

Yhteistyössä