ei omena kauas puusta putoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ottaa päähän

Vieras
Meidän uusperheessä on myös miehen lapsi edellisestä liitosta.Miehen exä on aggressiivinen,valehteleva ja myös taipuvainen pikku vilppiin,mm. murrosiästä lähtien näpistellyt ja vähän vanhempana varastellut poikaystävältään rahaa,nykyään tekee pimeitä hommia ja nostaa työmarkkinatukea+laistaa elatusmaksut (olen kuullut luotettavalta taholta). Ja mitäpä minulle kuulu exän tekemiset,ei sinänsä kuulukaan,mutta hänen pojassaan on samat taipumukset selvästi.Kotoa on alkanut kadota esineitä,miehen tupakkaa ja pikkusummia rahaa,ja kiistatta poika on syyllinen.Hän myös tappelee usein.
Ja minä olen vuosia kasvattanut häntä kuin omaani ja aina hän on saanut samaa kuin omanikin,mitenkään ei ole syrjitty ja SIITÄ HUOLIMATTA hän käyttäytyy noin.Aivan kuin äitinsä!
Miehellä on todella suuria vaikeuksia saada poikaansa kuriin,poika on jo pitemmän aikaa laiminlyönyt koulutehtäviään ja maleksii milloin missäkin.
Olen täysin kyllästynyt,mielestäni hän saisi mennä äitinsä luo asumaan,mutta mies ei tietenkään halua luopua pojasta,minkä ymmärrän.

Mutta silti tuntuu inhottavalta että kotonamme on varas! Harmittaa kun ei voi enää luottaa. Ja toisaalta,en halua omien lasteni ottavan oppia hänestä.

Ymmärrän enemmän kuin 100 % että haluaisit pojasta eroon. Niin kaikki tekisivät joille poika ei ole oma. Omaa lasta on kestettävä ja rakastettavakin, vaikka olisi minkälainen hörhö. Mutta toisien tyhmästi käyttäytyviä pentuja ei pysty rakastamaan vaikka kuinka yrittäisi. Mielestäni poika ansaitsisi kunnon opetuksen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2006 klo 22:45 no joo kirjoitti:
varastelua en sallisi minäkään,mutta et sinä voi siitä äitiä syyttää jos lapsi/teini niin tekee.minkä ikäisestä on kyse?
ei kulje geeneissä mutta kyllä se kotoa lähtee oppi mitä saa tehdä ja mitä ei.Entinen naapurini opetti lapsilleen että varastaa saa kunhan ei jää kiinni,niinhän hän teki itsekin.

Yhteistyössä