Ei oo tosi, kuskasin lastani ja hänen kaveriaan äsken, tuo kaveri sanoi,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomatonta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uskomatonta

Vieras
että 20 e on pieni raha, se ei oo paljon mitään, että ihan sama jos siltä varastetaan koulussa yks jojo mikä maksaa 20e, ku se on melki ilmainen :o

20e, pieni raha? kolmasluokkalaiselle? :o

mä jäin vaan tuijottaan suu auki :o

Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta:
että 20 e on pieni raha, se ei oo paljon mitään, että ihan sama jos siltä varastetaan koulussa yks jojo mikä maksaa 20e, ku se on melki ilmainen :o

20e, pieni raha? kolmasluokkalaiselle? :o

mä jäin vaan tuijottaan suu auki :o

Oisit nyt selvittänyt asiaa pojalle.

Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
No ehkä se jollekin on tosiaan pieni raha. Ei ehkä hyvä että lapsi niin asian oppii.

Niin. mä tosiaan sanoin hälle et raha ei kasva puussa, että ei sun isä ja äitikään sitä tosta noin vaan sormia napsauttamalla saa, tokas vaan et juujuu, mulla on rahapuu huoneessa :|

kun olin ite tokaluokalla, eräs luokkakaveri kertoi äitinsä tienaavan 500 000 markkaa vuodessa. Äiti oli siivooja. Mä kysyin omalta siivoojaäidiltäni kotona, mitä se tienaa vuodessa, kun kaverin siivoojaäiti saa 500 000 markkaa. Äiti repesi nauraa ja sanoi, että joko sillä on jotain tuottoisampaa bisnestä tai kaverini oli ymmärtänyt asian väärin

No en ihmettele, että lapsella on rahanarvo hukassa, kun jo 7 vuotias saattaa saada 20e kk rahaa ja vielä 5e viikkorahaa :o
Ihmettelin suuresti moista! Ja en itse kyllä antaisi.

Mun ekaluokkalainen poika ja sen kaveri, joka on kolmannella olivat aivan onnessaan kun saivat viedä kioskille 6 puolentoista litran vichy-pulloa. "Siis saadaanks me myydä nää kaikki? Näistähän saa 2,40! ja ostaa karkkii ?!"

Eli mun mielestä 20 e. on paljon 3-luokkalaiselle. 10 vuotta sitten 100 mk, oli ihan iso raha opiskelijallekin. Vuonna 2001 sai 20 mk:lla jauhelihapaketin, makaroonia, maidon ja sipsipussin... että silleen.

Mutta ainahan noita on ollut joilla rahaa on ollut enemmän. Muistan että olin tokalla tosi kateellinen yhelle luokkakaverille (poika ) joka sai aina kymmenen markkaa, jos sai kokeesta kympin. Ite sain sillon kun sai todistuksen niin sen verran ku oli keskiarvo.

Pakko ny sit sanoa että mun 16v poika saa viikkorahaa 3,50? oikeesti! Tietty maksan puhelimen kulut ja lataan bussikortin ja ostan vaatteet sun muut, mutta toi on hänen viikkorahansa. Hyvistä koenumeroista saa rahaa, 10-20?.

Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta:
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
No ehkä se jollekin on tosiaan pieni raha. Ei ehkä hyvä että lapsi niin asian oppii.

Niin. mä tosiaan sanoin hälle et raha ei kasva puussa, että ei sun isä ja äitikään sitä tosta noin vaan sormia napsauttamalla saa, tokas vaan et juujuu, mulla on rahapuu huoneessa :|

Ehkä sillä on rahapuu huoneessaan, ja se kuvittelee että rahat kasvaa siinä puussa ;)
Tai sitten lapsi uskoo siihen kansanviisauteen; jos saa rahapuun kukoistamaan ei ole taloudellisia ongelmia tiedossa.

höh. en tunne lasta joten en voi sanoa, mutta meillä on kuopus sellainen, että yrittää aina etsiä hyvät puolet kaikesta. joten voisi sanoa just non vaikka oikeasti harmittaisi vietävästi. perustyytyväinen, harvoin tulee se pettymys ilmoille itkuna, yrittää pitää iloista ilmapiiriä niin kauan kuin mahdollista. lapsi eskarissa. Eli kommentti lähes kaikkeen on, että mitäs siitä jne...

ja itse opetan, että euro on valtavan suuri raha. sehän on melkein 6 markkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Tai sitten lapsi uskoo siihen kansanviisauteen; jos saa rahapuun kukoistamaan ei ole taloudellisia ongelmia tiedossa.

mä olin joskus vuonna kuokka ja kirves kotipalvelussa siivoamassa yhdellä alkoholistilla jolla oli useita tosi komeita rahapuita, mutta ei sillä kyllä helppoa ollut, rahat kulki sossun kautta ja yleensä piti tehä kiljua (siis asiakas itse teki) kun ei rahat muuhun riittäny, syönyt ei juuri mitään

Alkuperäinen kirjoittaja em:
Eli mun mielestä 20 e. on paljon 3-luokkalaiselle. 10 vuotta sitten 100 mk, oli ihan iso raha opiskelijallekin. Vuonna 2001 sai 20 mk:lla jauhelihapaketin, makaroonia, maidon ja sipsipussin... että silleen.

Ja ennen sai vielä enemmän! Auto maksoi neljännespennin, kokonainen kartano 3,50mk ja viisi lehmää maksoi neljä käpyä!

Meillä on 4-luokkalainen poika ja hänen luokallaan muutama samanmoinen tapaus. Hillittömästi LAPSILLA rahaa käytössä! Oikein ketuttaa, kun koulun jälkeen menevät joka päivä pizzalle, ostavat karkkia tms, ja haluaisin omalle lapselle terveet elämäntavat opettaa. Juu, ja ei varmasti usko, jos sanon, että "et sitten pertin karkkeja tänään syö, joohan" :D Turha luulo...
Yleensä näiden lasten vanhemmat on itse paljon poissa kotoa, joten yrittävät korvata sitä rahalla?

Yhteistyössä