EI OO TOTTA!!! mies väläytti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haaveilija

Vieras
Siis mun mies sanoi ettei meijän perheeseen voi tehdä lisää lapsia kun on tulossa lama. Siis en voinut uskoa korviani. Ketä muuta on alkanut nämä lama puheet pelottaa vai onko mieheni ainoa. Mua ärsyttää, eihän sitä sit uskalla tehdä mitään jos noin ajattelee. Oikeesti mua v....taa ja hän on siitä ihan ehdoton. Sillä taitaa viirata päässä. ja nyt mun vaan pitäs elellä onnellisena ja haudata vauvakuumeet, Kun meillä on niin hyvä näinkin... mukamas hänen mielestä. Mua sapettaa!!!

Miehet on rationalisteja. On ihan järkevää ajatella sitä, miten talous kestää esim. useampia lapsia, jos vanhemmat irtisanotaan, lainojen korot nousee ym. Oikeasti sekin voi olla - ja onkin - rakkautta tulevia lapsia kohtaan, ettei halua heidän syntyvän kurjaan taloudelliseen tilanteeseen. Totta on, että lapset ei tarvitse niinkään materiaa kuin rakkautta, mutta ihan yhtä totta on, että kyllä lapsista kulujakin on. Ei elämää pidä pelätä, ei edes lamaa, mutta realisti voi - ja pitääkin - olla.

Hatunnosto siis miehellesi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Moni täältä palstalta oli aikaisemmin samaa mieltä kuin miehesi. Heidän mielestään lapsia saa hankkia vain jos on varma ettei tarvitse yhteiskunnan apua.

Ei kai siitä koskaan voi varma olla, mutta ei sen varaankaan kannata alaskea. Siis että tekee lapsia ajatuksella, että kyllä sossu meidät elättää...

Niinpä, sitä kun en juuri tässä ymmärräkkään. ollaan ihan hyvin toimeen tulevia. Miehellä pyörii yritys hyvin ja itse olen ns. hyvissä töissä. Tuskin meitä heti se lama koskettaa. Ja ihan taatuti parjäisimme kolmen lapsen kanssa rahallisesti. Sapettaa vaan hänen ehdottomuutensa.

Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija:
Niinpä, sitä kun en juuri tässä ymmärräkkään. ollaan ihan hyvin toimeen tulevia. Miehellä pyörii yritys hyvin ja itse olen ns. hyvissä töissä. Tuskin meitä heti se lama koskettaa. Ja ihan taatuti parjäisimme kolmen lapsen kanssa rahallisesti. Sapettaa vaan hänen ehdottomuutensa.

Yrittäjän leipä on arvaamaton nyt. Eli miehesi on oikeassa.

Niin no miten sen nyt ottaa.. varmaan joillakin ihan aihetta miettiäkin tuollaista, mutta itselläni ei tulisi edes mieleenkään. Lapset ovat mulle tärkeämpiä ja kyllä vähällä rahalla (ekologisesti) tulee toimeen.

Tietysti on perheitä jotka tarvitsevat ne pari autoa, talon johon mahtuisi asumaan tiukan paikan tullen useampikin perhe, muutamat ulkomaanmatkat, ison ruokalaskun (josta menee puolet ruoasta sekajäteastiaan, kun ei jakseta/kerätä niitä syömään) jne.. Kyllä silloin varmaan on aihetta miettiä yhtälöä lama+lapset. Mikä on sitten kenellekin tärkeintä elämässä.

Ja yksi lyhyt elämähän tässä on jokaisella..

Tylsää, mä kun luulin saavani kaikki vauvakuumeiset puolelleni. No eikai täytyy kait myöntää että mieheni on aika viisas tässä asiassa. Joskus vaan järjellä ajattelu tuntuu niin tylsältä, olisi kiva vaan joskus antaa mennä.

Yhteistyössä