(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petetty mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

petetty mies

Vieras
Reilut pari kuukautta ollaan oltu vaimon kanssa vereslihalla. Hän jäi kiinni pettämisestä oman kertomansa mukaan 11:n miehen kanssa, joka oli saldo puolen vuoden juoksuajasta. Samassa yhteydessä kerroin myös omat pettämiseni, jotka tapahtuivat vuosina 1999-2003, eli aivan pulmunen en ole itsekään.

Miehet vaimoni oli saalistanut Suomi24:n chatistä, mm. huoneista Sex Bar 1-3 ja Kinky Bar. Hänellä oli päällä projekti, jonka tavoitteena oli löytää ""vakkari"" eli vakituinen rakastaja korvamaan minun ja vaimon välistä puutteellista seksielämää. Hän on todennut haluavansa seksiä koko ajan ja koska aikataulut eivät aina sopineet, hänen oli pidettävä yllä niin monta suhdetta samanaikaisesti. Minun kanssani seksi ei kuitenkaan kelvannut.

Minulle käsittämättömin hänen selityksistään on hänellä vallalla ollut uskomus, että ulkopuoliset seksisuhteet koituvat meidän parisuhteen hyväksi, koska niiden avulla vaimo välttää katkeroitumisen minuun ja meidän huonoon seksielämään! Koskaan ei kuulemma ollut tarkoitus jättää minua, koska rakastaa minua. Tämänkö perusteella pitäisi hyväksyä pettäminen?

Hän on nyt kertomansa mukaan jättänyt muut miehet ja haluaa keskittyä meidän parisuhteeseemme. Tekstareilla ja puhelimessa puhuessamme hän vakuuttaa olevansa minuun rakastunut, mutta kun olen läsnä, olen ilmaa ja itsestäänselvyys. Tiedän myös, että hän jatkaa chattailyä, meseä ja tekstailua muiden miesten kanssa -- myös niiden, joiden kanssa on minua pettänyt. Aika hyvä pohja alkaa rakentaa luottamusta ja parempaa yhteiselämää, vai mitä?

Tuota noin, siis mitä merkillistä.

Ihan päivänselvä asia tuo on. Kuulut itse enemmistöön joka pohjimmiltaan kannattaa yksiavioista suhdetta, etkä ilemisesti muutenkaan innostu kinkyistä asioista, mistä vaimosi ilmeisesti pitää.

Mutta niin sitä saa mitä tilaa. Ole itse uskollinen ja vasta sen jälkeen voit ""vaatia"" kumppaniltasi uskollisuutta.

Ehkä kannattaisi puhua asiat selväksi, selvästikkään et pysty olemaan vaimosi kanssa suhteessa. Eikä vaimosi sinun kanssasi. Kannattaisi molempien etsiä ""sopivammat"" kumppanit.

Tuo vaimosi sinulle käsittämätön selitys on täysin päivänselvä itselleni! Noinhan se juuri menee! Ikävä kyllä. Kysymys on MIKSI vaimosi alkaisi sinulle katkeroitua.

Olet itsekkin heilutellut värkkiäsi, joten miksi olet katkera?

Kannattaisikohan myös keskustella vaimosi kanssa seksielämästänne, miten voisitte molemmat olla tyytyväisiä, jos se nyt on mahdollista.

Aika hyvä pohja alkaa rakentaa luottamusta ja parempaa yhteiselämää jos olet itse 4 vuoden ajan, vain pari vuotta sitten hummaillut itse, luuletko todella, että teit sen täysin salassa, sen vaikuttamatta teidän suhteeseenne. Naisella on miestä paremmat vaistot ja ihmistuntemus, nainen saattaa valitettavasti usein tietoisesti tehdä päätöksen selville saatuaan, että jos kerran mies elää noin niin minäkin, mitä siitä turhaa keskustelemaan. Eli syyttämättä nyt naista ollenkaan, menisit itseesi ja miettisit mistä kaikki alkoikaan... Toivottavasti en itse ole koskaan (enää) ole tuossa tilanteessa, missä toiseen ei voi täysin luottaa.

Voithan sinä tarjota vaimollesi asunnon ja seuraa, mutta aika vaikealta tuntuu kaiken kokemanne jälkeen minun uskoa, että voisitte olla yhdessä rakastaen ja toisiinne luottaen.
Kyllä kaiken voi särkeä, eikä sitä ole velvollisuutta korjata.

""Tiedän myös, että hän jatkaa chattailyä, meseä ja tekstailua muiden miesten kanssa -- myös niiden, joiden kanssa on minua pettänyt.""

Teidän pitää löytää säännöt joiden kanssa voitte elää tai sitten pistää tavarat jakoon. Ei tuosta mitään tule. Tuntuu siltä, että vaimosi pitää taukoa pettämisestä eikä mitään ole lopettanut. Mitä helvettiä se enää muuten chatissä roikkuu, jos alunperin sinne panoseuraa hakemaan.

Et kai tosissasi edes harkitse yhdessä jatkamista? Ei kannata uhrata vaimollesi enää ajatustakaan, sillä satutat vain itseäsi. Olisikohan maisemanvaihto paikallaan, niin saat rauhassa toipua.

Ai sporrekin on kattonu rysän päällä ja kehitellyt siitä oman version. Joo ei toi suomes viel ole mitenkää yleistä et mennää seksikamojen kans hotellii ruoskimaa. Hyvä ettei sul oikeesti oo mitää muijaa mut jatka fantasioitas, mieluummin jossain muilla palstoilla.

Tilanteesi kuulostaa aivan siltä kuin omani.

Rakastan miestäni, mutta luulin ettei hän halua sellaista seksiä mitä kaipasin. Suuseksistä hän kieltäytyi, samoin ulkona harrastamisesta. Villimpiä toiveita en edes uskaltanut esittää. Rakastellessamme pystyin laukeamaan vain jos itse sen tein. Usein mies poistui paikalta jättäen minut yksin laukeamaan, hän kun oli jo lauennut ja meni pesulle.

Tunsin että seksielämämme on vain miestäni varten. Kuvittelin että se tyydyttää häntä ja että hän on siihen tyytyväinen. Niinpä ongelma oli vain minun. Virheellisesti päättelin että olisi fiksua hakea täydennys omaan seksielämääni muualta. Haluni rakastella mieheni kanssa ei vähentynyt, päinvastoin. Nautin seksistä ilman laukeamistakin ja rakastetun kanssa se oli nautinnollista sellaisenaan. Lisäksi nautintoa lisäsi se kun kuvittelin mieheni olevan tyytyväinen.

Jäin sitten kiinni sivusuhteistani, mieheni tunnusti olleensa uskoton minulle jo aiemmin. Minulla ei ollut mitään epäilystäkään siitä että hän olisi minua koskaan pettänyt. Ihmettelin vain sitä mustasukkaisuuden ja epäluulon määrää mikä oli alkanut jo vuosia sitten. Ilman että minulla oli vielä silloin ajatustakaan toisista miehistä.

En tiedä olisinko pettänyt miestäni ilman chattia. Hain sieltä ensin keskusteluseuraa, miehiä ja naisia. Sitten huomasin että siellä on oikeasti salaista seksiseuraa tarjolla ja en voinut olla kokeilematta. Nyt kuitenkin haluaisin yhä chattailla, mutta niin että en enää hae seuraa. Puolison kanssa puhuminen on vaikeaa, mutta se on hyvällä alulla. Kuitenkin puhumisen tarve on valtava ja sitä on niin helppo tyydyttää tällaisessa anonyymissä keskustelussa toisten kanssa, chatissa erityisesti.

Tulipas sekavaa tekstiä, mutta ajatukset ovat aivan sekaisin. Elämä myös. Olen ihmeissäni siitä agression määrästä mitä mies tuntee pettämistäni kohtaan. Hän on kuitenkin pettänyt minua myös, pääosin samoista syistä, mutta erotukseksi minusta, hän ei herättänyt edes epäilyjä. Siksi kai minun on niin helppo olla luottavainen nytkin. Tiedän että hän on minulle uskollinen niin kauan kuin se on mahdollista, ikuiseen uskollisuuteen en kuitenkaan enää usko. Mutta jos hän on onnistunut salaamaan sen minulta ennenkin, niin toivottavasti osaa tulevaisuudessakin. Tämä ei tarkoita sitä että hyväksyisin hänen suhteensa, mutta haluan suojella itseäni elättelemättä mitään turhia toiveita koko elämän loppuun kestävistä lupauksista.

En kyllä ymmärrä miksi haluat jatkaa jos kerran et osaa naista oikealla lailla sextata niin eihän se sinun puutoksesi ole mihinkään hävinnyt.
Vaimosi haluaa vain välirauhan näin joulun alla ja ensivuonna taas meno jatkuu.. chattaile sinäkin ehkä löydät jonkun uuden ja mukavamman naiskaverin. Vanha on jo kulunut ja käytetty niin kuin itsekin jo tiedät

Katsokaapas ystäväiset, vaimoni kusettaa teitäkin.

Hän kopioi ensimmäisen viestin blogistani http://petettymies.blogspot.com/ ja laittoi tänne nähtäväksenne.

Sitten hän kirjoitti vastausviestin ""Ihan kuin meillä..."" nimellä Petetty nainen.

Tuo nainen sanoo jättäneensä muut miehet ja rakastavansa minua. Uskoisitko Sinä?

>>Koskaan ei kuulemma ollut tarkoitus jättää minua, koska rakastaa minua. Tämänkö perusteella pitäisi hyväksyä pettäminen?

Millä verukkeilla sinä aikoinasi perustelit naisellesi pettämisesi?

Vaimo on voinut useita vuosia yrittää saada kaiken kuntoon ja tullut siihen tulokseen, ettei voi täysin antaa sinulle pettämistäsi anteeksi. Ja silloinhan vaarana on katkeroituminen. Nyt teillä on puntit ikäänkuin tasan.

Loppu on teistä itsestänne kiinni.

Jos naisesi on kopioinut oman keskustelusi, niin miten sinä tiesit siitä, että hän laittoi sen tänne?

Vakoiletteko toinen toisianne kokoajan?

Yritin lähettää alla olevan vastaukseni blogiisi, mutta kirjautuminen ei onnistunut. Niinpä laitan sen tänne:

Blogisi kopioiminen keskustelupalstalle oli keskuteluyritys tilanteessa, jossa olen täysin avuton. Suhteen rajat määrittelet sinä, valheen ja totuuden rajat määrittelet sinä, sopivan rakastamisen tavan ja määrän määrittelet sinä. Jos yritän puhua kanssasi suoraan kasvokkain, käännät sanojani enkä osaa kertoa miten todella tunnen.

Toivoin että keskustelupalstalla edes joku olisi osannut kirjoittaa mitä tunnen, mutta niin ei käynyt. Joku sentään on huomannut sen että jonkinasteista vakoilua tapahtuu.

Niinkuin onkin. En tiedä miten laajaa. Sähköpostiani ja verkkosivuilla käymistäni ainakin seuraat, chattiakin jos siellä vielä chattailisin. Myös niitä kahdenkeskisiä keskusteluja. Yksityisetsivästä en tiedä, mainitsit sen kyllä ainakin kerran. Enkä tiedä oletko soitellut esimiehelleni ja muille työkavereilleni taas, uhkaat silläkin aika-ajoin. (Siksi en halua kertoa kenen kanssa olen juuri ollut puhelimessa. Jos sen kuulet, saatat soittaa ja tarkistaa sanani.) Samoin kuin sillä että pistät ""netissä ranttaliksi"". Ilmeisesti se tarkoittaa jonkinlaista parjauskampanjaa.

Olin ennen sanavalmis, mutta tarkkailusi on vienyt minulta kyvyn puhua. Kyvyn kirjoittaa. Edes päiväkirjaani en ole pitkään aikaan osannut pistää tuntojani, koska senkin luit. Tunkeudut väkisin ajatuksiini enkä saa niitä selviksi, että voisin niistä sinulle kertoa.

Tiedät että rakastan sinua. Tunnet sen. Tiedät sen siitäkin, että olen antanut omat suhteesi anteeksi. Vaikka en koskaan voi tietää sitäkään, oletko sinä uskollinen. Luotinhan sinuun täysin koko ajan. Edes silloin en epäillyt mitään kun itse epäilit minua suhteesta vaikka sellaista ei ollut ajatuksissakaan. Kohtelit minua kolme vuotta kuin minulla olisi suhde, vakoilit ja epäilit. Tunsin itseni enemmän petturiksi silloin kun siihen ei ollut mitään syytä. Mutta sinä ja naisystäväsi olitte analysoineet niin, että käytökseni viittaa uskottomuuteen. Nyt täytyy hieman vetää sanojani takaisin, ehkä jopa valehtelin äsken. Nimittäin en ehkä ole täysin antanut anteeksi, sillä minun on yhä hieman vaikeaa nukkua siinä meidän sängyssämme jossa olet rakastellut toista. Antanut hänelle sitä läheisyyttä jota siihen aikaan sinulta pyysin. Mutta sinä päätit silloin antaa sen läheisyyden toiselle, et minulle vaikka silloinkin yritimme suhdettamme korjata.

Voimme jatkaa tämän suhteemme käsittelyä näin muiden silmien alla jos haluat, mutta voimme tehdä sen toisinkin. Antaa tilaa niille hyville hetkille mitä tämän kaiken keskelläkin meillä on ollut. Osa niistä hetkistä on ollut sellaisia, millaisia en olisi osannut toivoakaan. Niin kallisarvoisia ja kauniita ne ovat minusta olleet. Tiedän että epäilet vilpittömyyttäni tässäkin, mutta siihen sinulla on oikeus. Minä olen päättänyt uskoa sinuun. Siihen kun sanot ettet aio pettää minua uudestaan. Mutta en voi koskaan luottaa siihen täysin, olet yhä se sama ihminen joka petti minua aiemminkin ja osasi salata sen täysin. Enkä minä osaa sinun toimiasi vakoilla niin kattavasti kuin sinä minun, enkä ehkä haluaisikaan. Jos minulla olisi samat mahdollisuudet siihen kuin sinulla, ehkä käyttäisin ne. Toivon kuitenkin että en. Näenhän minkälaiseen kierteeseen se on sinut ajanut.

Olen pahoillani kaikesta siitä pahasta mielestä mitä sinulle olen aiheuttanut ja ilmiselvästi yhä aiheutan. Rakastan sinua yhä ja tietyllä tavalla syvemmin ja kipeämmin kuin koskaan ennen. Olen yhä toiveikas ja uskon että saamme suhteemme kuntoon. Täysin ehjäksi se ei koskaan palaa, mutta ei se ole täysin ehjä kai koskaan ollutkaan.

Nyt tulen takaisin nukkumaan viereesi. En kosketa sinua vaikka haluaisin.

Kun mieheni tuli vihaisena kotiin ja kyseli mitä olen tehnyt. Mainitsin käyneeni päivän aikana keskustelupalstoilla. Halusin kertoa mitä olin tehnyt, mutta en ehtinyt kun hän jo löysi tämän aloitukseni. Koska sanojensa mukaan ""osaa käyttää hakukoneita.""

Ja en katkeroitunut miehelleni pettämisestä, koska en sitä osannut epäillä. En ollut uskoa edes silloin kun hän siitä minulle kertoi. Lähipiirimme on kuitenkin tiennyt asiasta, kaikki nämä vuodet. Olen iloinen ettei kukaan kertonut minulle.

Ja mitä tulee siihen että ""puntit on tasan"". Sellaista tilannetta ei ole koskaan parisuhteessa. Ainakaan minusta. Punttien tasaaminen liittyy kilpailuun ja osin kostamiseenkin, eikä kumpikaan niistä kuulu parisuhteeseen. Parisuhteita on vain yksi ja jos toinen huonontaa sitä ""tasaamalla puntteja"", se huononee molemmilta. Parisuhde on jotain mitä rakennetaan yhdessä, tai niin sen minusta pitäisi olla.

""Pettää"" on väärä sana, samoin kuin väittämä että toisen ihmisen voi omistaa. Toisen elämää ei voi pitää suitsissa, se johtaa väistämättä väkivaltaan, eikä kukaan ole silloin onnellinen. Jos rakastaa toista oikeasti, haluaa silloin myös hänen onneaan.. Hänet hyväksyy sellaisena kuin hän on ja anteeksianto tulee luonnostaan kuin kaupanpäällisinä..

Asiamme käsittely ei tullut muiden silmien alle minun aloitteestani, enkä sitä täällä myöskään jatka. Jos haluat keskustella kanssani, olen kotona tänäkin iltana. Löydät minut remontoimasta yläkerran WC:tä.