(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tiedä

Vieras
Jo pari vuotta sitten paljastui mieheni pitkäaikainen suhde toiseen naiseen ja valtava valheiden nippu reissuista ja matkoista. Luottamustani oli käytetty sumeilematta hyväksi.Olin ihan rikki lähes puoli vuotta ja pariin otteeseen sairaslomallakin,koska en jaksanut. Jatkoimme avioliittoamme,vaikka tiedän,että moni piti minua luuserina,kun jäin siihen roikkumaan ja se on ollut parempaa,kuin ennen suhteen paljastumista.Mieheni on nyt täysin sitoutunut liittoomme ja vietämme aikamme hyvinkin tiiviisti yhdessä.Myös seksi sujuu paremmin ja olen löytänyt itsestäni uutta puhtia sillä saralla.
Samoihin aikoihin hyvin tuttu mies alkoi tehdä ehdotuksia ja lähetellä viestejä. Otin asian ihan leikin kannalta ja vastailin samalla mitalla takaisin.Hän on hyvin aktiivinen naisten suhteen ja naisia on kyllä joka sormelle ja varpaallekin ja tiedän useimpien suhteiden kulunkin. Niin hyviä tuttuja olemme.
Pariin otteeseen jututinkin häntä ja pyysin miettimään, kenelle viestejään lähettelee.En ollut kiinnostunut varsinkaan,kun tiesin kaikki nuo naisasiat.
Olimme liian vanhoja tuttuja ja voidakseni ajatella häntä ns. ""miehenä"" jos ymmärrät mitä tarkoitan asialla.
Vasta myöhemmin sain selville että hän pahoitti sanoistani mielensä.Olin mollanut häntä liikaa,

Minulla oli koko ajan kuitenkin hirveän paha olo mieheni teoista,en päässyt irti asioista.Vatvoin ja veivasin ja hain tietoja siitä toisesta naisesta vaikka mistä ja kiusasin ja kidutin itseäni.Koin hirvittäviä ahdistuksia,jos mieheni joskus lähti kavereiden kanssa jonnekin Minulle alkoi vahvistua tunne ,että minun pitää saada punnukset tasanjos sitten helpottaisi.
En voi asettautua asian yläpuolelle ja toimia ns.eettisesti oikein ja olla ""hyvä ihminen"". Jos mieheni on antanut itselleen luvan katsoa,onko muualla parempi,myös minä teen sen!
Minulla ei ole ollut yhtään avioliiton ulkopuolista suhdetta.
Olen ollut aika kotona viihtyväinen ja mieheni taas ei.
Nyt hän siis haluaa sitoutua ,kun huomasi,ettei muualla ole parempaa ja samalla sitouttaa myös minut.
En ole aktiivisesti etsinyt suhdetta mistään kapakoista tai muualtakaan mutta olen alkanut kapinoida.
Olen alkanut kapinoida tätä ajatusta vastaan ,että nyt ollaan mussuti mussuti yhdessä ,kun mieheni on saanut kuitenkin painella vuosikaudet omia reissujaan miten tahtoo.
Nyt,kun hän ns,seestyy niin minunkin pitää seestyä ja nysvätä yhdessä joka paikassa.

Niin siinä vain kävi,että kaikista vastusteluista ja leikinlaskusta huolimatta ,aloin ajatella tätä tuttua kaveria enemmän.Ihan silmieni edessä oli siis kaveri,joka selkeästi osoitti olevansa minusta kiinnostunut sillä edelleen hän viestitteli ja flirttaili avoimesti tavatessamme. Hän kuunteli myös minun murheitani ja toimi kyllä myös ihan terapeuttisena seurana ystäväpohjalta.En hetkeäkään imarrellut iseäni sillä,että hän olisi vakavasti ihastunut minuun tai häntä sillä,että olisin itse häneen suuresti ihastunut. Jotain pientä ihastusta kai kuitenkin molemmin puolin alkoi ilmetä.. En tiedä.

Sanotaan ,että miehet pettävät viettiensä vieminä ja naiset tarkoin harkittuaan.
Se on totta. Harkitsin asiaa todella pitkään!Olen aloittanut suhteen tämän miehen kanssa ja en pode huonoa omaatuntoa yhtään!Nautin hänen läheisyydestään suunnattomasti ja minussa on herännyt sellaisia seksuaalisia tuntemuksia,joita en uskonut kokevanikaan! Hämmmästelen itseäni kovasti,koska mikään tällainen ei kuulu tapoihini.
Voi olla,että käytän häntä vain oman oloni parantamiseen,mutta hän tietää tasan tarkkaan millä säännöillä pelataan ja hyväksyy sen. Tai ainakin sanoo niin. Olen kyllä tehnyt selväksi,etten aio erota tai tehdä mitään muutakaan radikaalia.
En tiedä mihin tämä johtaa ja miten kauan tämä kestää.
Tämä ei varmaan monenkaan mielestä ole moraalisesti oikein,mutta minua se on helpottanut.
En mieti enää mieheni tekoja yhtä katkerana,koska itse toimin yhtä paskamaisesti. Voi olla ,että tästä tulee minulle huono olo jossain vaiheessa,mutta en jaksa sitä nyt ajatella.

Mitäpä mietit asiasta?

Ihan samanlainen pettäjä olet, kuin muutkin pettäjät. Ainahan te muka oikeutuksen teoillenne löydätte, ihan turha väittää ettei ole pettäjä luonnoltaan jos kuitenkin pettämään menee. Jotkut osaa ja haluaa olla pettämättä, vaikka siihen millainen tilaisuus tulisi. Mutta nytpähän teitä kaksi samanlaista on löytänyt toisensa. :)

Anna palaa vaan, sitten tiedät, koska nimimerkkisi viittasi, että et tiedä.
Minä en ainakaan tuomitse.
Mutta Oinas vm68 tilittää jälleen omaa katkeruuttaan pettämisestä.

Minkä ihmeen takia olet jatkanut ja jatkat suhdetta miehesi kanssa? Jos ei kiinnosta kumpaakaan, niin voi ihan hyvin erota eikä loukata ketään. Mä en ole ikinä tajunnut näitä tarinoita. Vaikka en ole katkera tms, niin olen samaa mieltä Oinaan kanssa.

Samanlainen pettäjä olen,kyllä tiedän sen ja haluan ollakin. Nyt meitä on kaksi samanlaista tässä liitossa. En voi enää syyttää miestäni mistään,kun itse toimin samalla tavalla.
Tähän minä juuri pyrinkin.Ihan tietoisesti,en hetken tunnekuohun vallassa.

En voi todellakaan ymmärtää toimintaasi.

""En voi enää syyttää miestäni mistään,kun itse toimin samalla tavalla""

Väärin! Kumpi teistä oli se, joka päätti rikkoa luottamuksen? Miehesi, et sinä. Jos miehesi ei olisi koskaan pettänyt sinua, et sinäkään olisi pettänyt häntä.

Asialla ei ehkä NYT ole sinulle merkitystä, mutta myöhemmin on. Tulet katkeroitumaan ja syyttämään miestäsi siitä, että hän tuhosi muuten täydellisen liittonne alkamalla syrjähypyt ensin. Jos sinä olisit saanut päättää, liittonne olisi ollut uskollinen hamaan tulevaisuuteen asti.

Joten syytöksille on aihetta!

Ihan itsesi kannalta:

Oletko miettinyt, miten kestät, jos

a) jäät kiinni ja oma miehesi jättää sinut lopullisesti

b) Ihannemiehesi löytää naisen joka haluaa sitoutua kokonaan häneen ja jättää sinut

Summasummarum olisitko koskaan enää tyytyväinen liittoosi nykyisen miehesi kanssa, jos olisitte suhteessa ihan kahdestaan ilman muita osapuolia.

(Hyväksyisitkö nyt miehellesikin taas uuden naisen, niin ei nysväisi koko ajan sinussa kiinni ja sinäkin saisit ottaa taas uuden rakastajan)

Hei,

täällä jonkinasteinen kohtalontoveri. Mieheni pettäminen ei ollut kovin pitkäaikaista, mutta kuitenkin sen paljastuminen aiheutti kriisin. Kostoksi ja itsetunnon kohotukseksi kävin myös itse katsomassa oliko ruoho vihreämpää muualla. Kriisistä selvittiin vai selvittiinkö… Itse olen aloittanut seksisuhteen toisen miehen kanssa enkä tunne huonoa omaatuntoa. En osaa selittää tunteitani häntä kohtaan kai se on jännittävää. Miestäni rakastan ja aion pysyä liitossani. Tunnen nyt ymmärtäväni häntä paremmin hänen syrjähypyssään. Ei me ihmiset siis näytetä kovastikaan poikkeavan toisistamme.

Täällä palstalla turha kysyä neuvoa näissä asioissa, saa heti moralisoijat ja anna palaa tyypit liikkeelle. Nauttikaamme tästä yhdestä elämästä!

Ei tämä ole mitään moralisointia. Minun, ehkä pieneen päähäni, ei mahdu, miksi pitää olla yhdessä miehen kanssa, josta ei pidä, ja sitten toisaalla olla toisen miehen kanssa salaa. Miksi ei voi erota ja olla sen toisen ihanan miehen kanssa ihan julkisesti ja koko ajan?

Mitä ihmeen nauttimista on salailussa, pettämisessä ja tyytymisessä mieheen, jota ei rakasta?

Alkuperäinen viesti oli kirjoitettu hyvin selkeästi ja kuvastaakin, että kirjoittaja on selvästi tasapainossa. vaikea on kenenkään neuvvoja antaa, mutta kokemuksena olen läpikäynyt lähes kaltaisen tilanteen, jossa itse olin ensin vastuuton, jonka jälkeen vaimoni teki samoin hetken mielijohteesta ja alkoholin kannustaessa. Nykyisin rakastetetaan toisiamme enemmän kuin koskaan aiemmin. Alkuun tilanteisiin liityi mustasukkaisuutta, mutta ehkä sekin on muuttunut jollain tapaa kiihottavaksi.

""Täällä palstalla turha kysyä neuvoa näissä asioissa, saa heti moralisoijat ja anna palaa tyypit liikkeelle.""

Heh, mitä ihmettä sä oikein odotat, päänsilitystä ja vinkkejä siihen, kuinka päästä kuin koira veräjästä pettäjänä? Lutkamaista, halpamaista ja ilkeää pettämistäsi voi yrittää ymmärtää, mutta hyväksyä sitä ei tarvitse eikä pidä, kuten ei terrorismiakaan.

Olin suunnattoman katkera miehelleni, joka petti minua. Itse olin ollut luottavainen ja uskollinen kaksikymmentä vuotta. Mieheni jäätyä kiinni järkeilin, että jos itsekin käyn vieraissa en enää ole niin katkera miehelleni enkä enää pidä itseäni niin paljon miestäni parempana ihmisenä. Näin tein ja pääsin yli vihastani. En tehnyt sitä kostona, vaan itseni ja liittomme jatkumisen vuoksi (lapsiakin on, muuten ehkä olisin jättänyt miehen). Mieheni katsoi tekoni oikeutetuksi ja nyt olemme löytäneet toisemme uudelleen ja ymmärrämme, mitä olimme lähellä menettää.

Miehesi on rikkonut sydämesi ja olet nyt alkanut suuntautumaan muualle. Näin kävi minullekin, olen ollut miehelleni uskollinen koko 10 vuotisen yhteiselomme ajan. Sain vihjeitä mieheni vieraista suhteista ja tämän jälkeen olen alkanut keskittymään enemmän omaan elämääni. Ilmoitin miehelleni, että tämän jälkeen minun ei tarvitse olla enää uskollinen ja katson mitä elämä tuo minulle eteeni. Tuossa tilanteessa missä nyt olet, en katuisi yhtää.

Aika erikoista, etta noinkin moni nainen kannattaa hammurabin lakia. Silma silmasta ja silleen, kyllahan te tiedatte.

Minusta alkuperainen kirjoittaja on suoraan sanottuna typerys. Jos petetyksitulemisesta ei paase yli, niin mita jarkea on jatkaa liittoa? Voisin lyoda vetoa, etta kostaminen ei pitkassa juoksussa tuo ratkaisua ongelmaan.

Minapas heittaydyn ennustajaeukoksi. Monilta miehilta kay vakipanon pito ilman suuria tunnekuohuja. Naiset ylensa ennemmin tai myohemmin sotkevat tunteensa mukaan. Niin tullee tapahtumaan alkuperaisellekin. Sitten han avautuu tunteistaan vakipanolleen, joka saikahtaa ja ottaa hatkat.

Mita alkuperaiselle jai kateen petetyksitulemisesta ja pettamisesta? Seka huono itse- etta omatunto. Seurauksena on ero, jota ei edes helpota ajatus siita, etta itse on tehnyt oikein.

Mutta kaikesta huolimatta onnea valitsemallasi tiella. Se tuskin kyllakaan riittaa.

Inhorealisti,
kirjoitit asiaa.
Eivät naiset osaa olla sekoittamatta tunteita peliin. Näytelmän seuraava osa:
Mitä teen, olen tavanomaisessa suhteessa mieheen, joka petti minua. Kostin ja rakastuin, nyt en voi olla ajattelematta salarakastani, ja en pysty enää elämään normaalia elämää tylsän mieheni kanssa. Kieltäydyin seksistä hänen kanssaan, koska omatuntoni ei enää kestä olla halpamainen jakorasia. Valitsenko salarakkaan vai jätänkö hänet, mieheni tuskin kestää enää oikkujani.

Eikä tarvitse olla edes ennustajaeukko, kun tietää miten nainen menettää suhteellisuuden tajunsa, eli jotakin hyötyä niistä miehen pelkistä panoretkistäkin on ajatellen suhdetta.

Naulan kantaan, ""inhis"" - tälläkin kertaa! Olen ihmetellyt aivan samaa naisten Hammurabin lakia. Moni nainen valittaa tällä palstalla mm. että mies tiiraa netistä kauniita naisia ja että se haittaa parisuhdetta. Niinpä hän saa elleiltä neuvoja tehdä samoin: tiirailla netin komeita uroksia (jotka, ikävä kyllä ovat täysin samoja tyyppejä ns. 'playgirl'-sivuistoilla kuin homojen gay-saiteillakin)

Tai jos jonkun ellin mies katselee ja kommentoi naisten peppuja ja tissejä kadulla kävellessä, on neuvo jälleen: ""Tee itse samoin, niin tietääpähän miltä tuntuu!""

Petetetylle annetaan sama neuvo - lisättynä käskyllä: ""Jätä se sika!""

Parisuhde ei ole vaaka, jonka molempiin kuppeihin annostellaan hyvät ja pahat teot ja jos niiden määrä on tasapainossa, on parisuhdekin kunnossa. Molempien taspuoplisesti tekemät pahat teot eivät siis lujita suhdetta, vaan kaatavat sen lopulta!

""Parisuhde ei ole vaaka, jonka molempiin kuppeihin annostellaan hyvät ja pahat teot ja jos niiden määrä on tasapainossa, on parisuhdekin kunnossa. Molempien taspuoplisesti tekemät pahat teot eivät siis lujita suhdetta, vaan kaatavat sen lopulta!""

Voipi olla, mutta kyllä se on niin, että ei mies aina vain voi tehdä mitä lystää ja ajtella ettei nainen saa ""kostaa"". Kyllähän se olisi mukavaa teille miehille mutta kaukana oikeudenmukaisesta. Ja jos kerran pahat teot eivät lujita suhdetta (DUH!) niin JÄTÄ MIES NE SITTEN TEKEMÄTTÄ. Näissäkin tapauksissa, jos mies ei olisi pettänyt, ei olisi nainenkaan. Syy koko ongelmaan siis ei ole naisen vaan miehen, vaikka kuinka marisisitte. Turha sitten vinkua ettei kostaminen auta ketään, kun itse on leikin aloittanut.

Ja mitä sitten jos vaimo rakastuukin salarakkaaseensa? Sitten toivottavasti jättää sen ääliön joka petti häntä ja elää mahdollisesti onnellisempana siitälähin. So what? Eipä käy miestä yhtään sääliksi, miksi kävisi. Jos suhde kerran ei toiminut, niin miksi sitä itkemään. Elämä jatkuu.

... siis TOISEN osapuolen (ehdottomasti sen kodin hengettären) pitäisi vaan venyä ja joustaa ja olla se moraalinen yhteisen hyvän ja suhteen kestämisen nimissä?

Sillä välin mies purkaa paineita ja hankkii omia kicksejä piristämään oloansa? Hyvä mennä ja painaa kun ruoka- ja vaatehuolto pelaa ja omakin pedinlämmittäjä löytyy.

Minä en aio katkeroitua ja elää marttyyrina. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ikävää että niillä miehen huiteluilla on seurauksia :P Eikä pikkuvaimo vaan kotona silitä päätä.

Osasit pukea sanoiksi minun tuntemukseni oikein hyvin.
Ja tilanteesi tuntuu olevan kutakuinkin sama,kuin ,minulla.
Tiesin kyllä, että tänne kirjoittaessani saan moralisoijat kimppuuni ja halusinkin nähdä,mitä sieltä tulee luettavaksi.
Tekstini oliki tarkoituksella hiukan provosoiva vaikkakin ihan totta.

Oikein mukavaa syksyn jatkoa sinulle ja toivottavasti päivä kirkastuu!

...""miksi naiset eivät jätä miestään vaan lähtevät poikkeuksetta pettämään"". Ehkä nainen ei hokannut, että sehän oli miehen kiinnijäämisen perimmäinen tarkoituskin...

Nainen päätti antaa miehen muhia omissa keitoksissaan.

Yhteistyössä