(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leena

Vieras
Miksi karkkilalaislapsia ei otettu huostaan?

IS:n mukaan poliisi epäilee, että perheenäiti sytytti tulipalon, joka surmasi hänen 5-vuotiaan poikansa 2,5 vuotta sitten. Näyttöä ei silloin löydetty, vaikka epäilyjä oli. Eilen tulipalo vei kyseisen äidin ja hänen 4- ja 1-vuotiaat lapsensa.

Miten on mahdollista, että äidillä oli vielä lapset huostassaan kotona, vaikka häntä oli epäilty jo edellisen tulipalon sytyttämisestä, jossa kuoli hänen poikansa? Pieni tytär oli kiidätetty vuosi sitten ambulanssilla sairaalaan ja verestä oli löydetty huumaavia aineita! Eikö jo siinä vaiheessa olisi ollut selvää, että lapset ovat hengenvaarassa?

Sosiaaliviranomaiset: oletteko miettineet oikeastaan lasten etua ensisijassa, niin kuin pitäisi tehdä? Voitteko ihan rehellisesti sanoa, että tehtiin kaikki oikein? Olen todella järkyttynyt! Monessa tapauksessa ajatellaan ihan liikaa perheen pitämistä yhdessä, eikä sitä, mikä olisi lapsille kaikkein parasta. Nyt sitten saimme taas lukea kahden pienen lapsen menehtymisestä.

Ulkopuolisen on helppo olla jälkiviisas luettuaan totuuden tapahtumien kulusta iltapäivälehdistä. Taitaisi olla nykyisin parempi ottaa suurin osa lapsista huostaan ja antaa ammattitaitoisten hoitajien tehdä työnsä. Tulee tosin vähän entiset kommunistidiktatuurit mieleen ja veroeurot loppuisivat kesken jo alkumetreillä, mutta mitäs pienistä.

Ikävä juttu, mutta taivastelemalla ei maailmasta pahuus lopu edes jouluna. Miten tämä muuten liittyy parisuhteeseen?

Niin, kaupungin vuokratalossa yksinhuoltajana elävä, pelkän peruskoulun päästötodistuksen saanut ja elämisensä Kelan ja toimeentulotuen avulla rahoittava teiniäitikin ylensä kertoo elämänsä suurimmaksi saavutuksekseen oman lapsensa.

Ei se vielä pelkästään ole kovin suuri saavutus, että on äiti.

Ai, no itse kyllä ajattelen että lapset ovat ""saavutuksia"" vaikka tuo sana on jotenkin tyhmä. Kun lapset ovat ihan omia persoonallisuuksiaan. Ei mitään vanhempien jatkeita.

Tuohon kyllä sanon, että sivustaseuraajalla ei ole lapsia!

Kyllä omassa elämässäni lapsi on se suurin ""saavutus"", menee kyllä akat.tutkinnon, työn ja asuntomme ohi ""saavutuksissa"".

Itse ajattelen, että esim. akat. tutkinto on helposti opiskeltavissa. Loppu riippuukin siitä minkälaisen työn -> palkkatason saa/haluaa.

Mutta lapset ovat eri juttu.

Olin aina luullut, ettei miehen houkuttelu panohommiin olisi kovin vaikeaa. Ainakaan, jos valehtelee syövänsä ehkäisypillereitä. Ehkä olen ollut väärässä. Ehkä olen ymmärtänyt jotain väärin, kun olen luullut, että luonto sitten hoitaa loput.

Olen myöskin erehtynyt luulemaan, että akateemisen tutkinnon eteen täytyy tehdä enemmän kuin levittää jalkansa vartiksi. Voihan se jollekin olla suurikin voimainponnistus.

Lapsen kasvattaminen yhteiskuntakelpoiseksi kansalaiseksi on minustakin jo hatun noston arvoinen saavutus, tosin kuin lapsen saaminen.

Oikeassa olet, ei ole lapsia. Jos minä kaiken näin väärin ymmärrän, mahtaisinko minä niitä osata tehdäkään...

Mikäli nainen ei osaa pitää itsestäänkään huolta, niin saisi lapset jättää tekemättä. Nykyään tuntuu kaikki hörhöt sikiävän, enemmän kuin vastuuntuntoiset työssäkäyvät ihmiset.