Ei päästä neuvolaan 3v tarkastukseen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nelli

Vieras
Yritin varata neuvolasta 3v tarkastusta, mutta jouduttiin jonoon ja päästään todennäköisesti ensivuoden puolella. Neuvola ruuhkautunut rokotteiden takia.
Sanoin et ei meillä muuten sinne niin isoa hinkua ole, mut pojan puheen kehittymisestä oli jo puhetta 2v tarkastuksessa.

Saas nähdä kuin käy..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyhän siellä tärkeysjärjestys olla. Ei puhe tai sen puute ehdi muutamassa kuukaudessa mihinkään karata.

No viimeks niillä oli siellä hirveä hätä tyrkätä meitä puheterapiaan/ laatikoida johonkin kehitys hidastumaan vaikka ikää oli 2v. Ja nyt kun sit oltais 3v jolloin NORMAALISTI kiinnitetään puheen kehitykseen huomiota ei sillä ole mitään väliä kun sika riehuu suomessa...

Mä haluan vain ne palvelut jotka mulle/ pojalleni kuuluu, ja tietääkseni 3v neuvola käynti on juuri näitä palveluita. Mistä sitä tietää pääseekö sinne vielä parin kuukauden kuluttuakaan? Onko joku määritellyt kauanko tämä possu riehuu täällä?

Alkuperäinen kirjoittaja Nelli:
Täytyhän siellä tärkeysjärjestys olla. Ei puhe tai sen puute ehdi muutamassa kuukaudessa mihinkään karata.

No viimeks niillä oli siellä hirveä hätä tyrkätä meitä puheterapiaan/ laatikoida johonkin kehitys hidastumaan vaikka ikää oli 2v. Ja nyt kun sit oltais 3v jolloin NORMAALISTI kiinnitetään puheen kehitykseen huomiota ei sillä ole mitään väliä kun sika riehuu suomessa...

Mä haluan vain ne palvelut jotka mulle/ pojalleni kuuluu, ja tietääkseni 3v neuvola käynti on juuri näitä palveluita. Mistä sitä tietää pääseekö sinne vielä parin kuukauden kuluttuakaan? Onko joku määritellyt kauanko tämä possu riehuu täällä?

Ei ne välttämättä vielä 3vee neuvolassakaan puheterapiaan laita, meillä poika ei puhua pukahtanut kun pari sanaa 2v. neuvolassa, kolmevuotis tarkastuksessa tuli muutama lause, mutta epäselvästi, nyt nelivuotiaana puhuu jo sujuvasti ässä ja ärrä vielä kateissa, joten puheterapiaan nyt VASTA, eikä vieläkään kiirettä

Alkuperäinen kirjoittaja Nelli:

Jos hetken ajatelisit asiaa laajemmin etkä vain minä-asenteella. Rokotukset ovat ykkössijalla aiheesta. Jos kuukausi sinne tänne ajat heittävät niin se on aika pientä siihen nähden, että pikkuväki saa rokotteensa. Kas kun meillä ei ole mitään alan ihmisten armeijaa, joka voidaan hätyyttä tarvittaessa rokotteita antamaan. Ja kuka ihme sen nyt määrittelisi, miten epidemia Suomessa etenee?

Tilanne on poikkeuksellinen, koettakaa nyt hetkeksi luopua kaikki mulle ja heti-asenteesta. Ihan varmasti poikasi pääsee vielä neuvolaan.

Meillä lapsi pääsi puolitoistavuotisneuvolaan 1v 9kk ikäisenä ihan vain kesälomien takia kun neuvola oli muutaman viikon kiinni ja homma ruuhkautui. Kyllä noita viivytyksiä voi tulla ihan muutenkin, joten ei tuosta nyt kannata mitään stressiä ottaa. Meillä oli kuitenkin tarve MPR- rokotteelle joka annetaan 14-18 kk ikäiselle ja se saatiin siis pahasti myöhässä, mutta enpä siitäkään käynyt valittamaan. Eiköhän nyt kuitenkin sairastuneet ole ensisijaisia, niillä kun ei välttämättä ole aikaa odottaa sinne tammikuuhun, kuten teillä kuitenkin on.

Yhteistyössä