ei perse, poika hukkas meijän auton avaimet ja miten pääsen sit hu töihin:/

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuaa..

Vieras
persus,oon kääntäny koko talon ylösalasin ja kauhee siivo tuli sen seurauksena! oon sanonu tolle kusimulkerolle ettei anna pojalle(2v) avaimia, niin olipahan menny antaan et poika hiljaa...nyt ne on sit totaalisesti hukassa:( ei mistään löydy... ja aamulla pitäs töihin päästä...mut miten? ei oo kavereita jotka meneee sinne päin,ei mee linkut ynnä muut vehkeet ...töihin 35km:( sukulaisia ei oo et autoo lainaa,äitiki just jossaki lapissa...et ois siltä auton lainannu.taksilla en mee.. pitäskö laiskotella ja keksiä et ois esim sairas:Dmut ne pitäs silti löytää,ei voi kotoakaan poistua mihinkään kun kotiavaimet oli myös siinä...
 
no on mutta ne on just mummulla ja mummu on sunnuntaihin asti lapissa,että näin huono tuuri meillä:D oli pakko mummulle antaa säilöön varaavaimet et vo sit hakia sieltä jos menee nuo hukkaan tai tippuu ym..mut kiva tuuri!!!
 
Tsekkasitko roskikset ja patjan välit?
Nimim. muutamaan otteeseen ulkoroskiksesta avaimensa löytänyt :D

me ruvettiin miettiin et eihän se roskiin niitä oo laittanut,mut just tänään kävi roskaautokin ton roskalavan tyhjään:( en tiiä...viimeks olikin sit vaan sen oman takin taskussa,mut nyt en siis kertakaikkiaan löydä mistään...niin ja muuten eine varaavaimet hyödyttäis mitään kun auto on tallissa ja talli lukossa ja avain sen nipun mukana hukassa:(
 
Oletko jo kysynyt lapselta, missä ne avaimet on? Tuon ikäinen ymmärtää yllättävän paljon ja saattaa jopa kaivella ne esiin.

Kannattaa käydä kaikki laatikot lähi, mitkä tuo lapsi saa auki, samaten lelujutut, missä on kansi, minkä alle voi laittaa tavaroita, kuten potkuauton penkinalus.
 
Ja tee kusimulkerolle selväksi että HÄN hukkasi auton avaimet, ei lapsi.

Jos antaa lapselle avaimet = hukkaa ne. Ei kaksivuotias voi olla vastuussa.

(Pistää tietysti miettimään että oletko itse viime kädessä vastuussa... jos elät niin pöljän jätkän kanssa, niin eihän sillekään ehkä paranisi niitä avaimia antaa...)
 
joo o kysyny siltä koko illan ...ei mee jakeluun kuitenkaan:D ehti muka itekki vaan ei löytäny... mä oon oikeesti kaikki paikat käyny läpi...ei helkutti,pistää ärsyttään:/...mite mää sinne töihin pääsen, tuo kusimulkku saa sentään kotona pojan kans olla....
 
taksilla kallista menee päivän palkka melkeen ja ei oo pyörää... pittää yrittää vielä vaan ehtiä,pakkohan ne on löytää et pääsee viikonloppunaki johki..etin vaikka koko yön.
 
onko mitään herkkua millä voisi lapsen muistia virkistää? ootko kattonu kirjahyllystä kirjojen takaa ja väleistä? sohvan alta/takaa/sisältä? tv-tasojen yms. takaa ja sisältä? pyykkikone, tiskikone,pyykkikori, kissanhiekka astia?
 
oon mielestäni kattonu kaikki läpi, yritin sanoa pojalle et saa jätskiä jos hakee avaimet mut ei ja syiritn myös sipseillä ja karkeilla..mut ei tulosta..poika nukkuu jo mut pirää ruveta käymään kaikki ihan järjestyksessä läpi tääl vielä... tuun sit kertoon löytykö:D
 
Onko pojalla mitään isoo leluautoo johon olis voinut avaimia sovitella? Leikkiä siis että käynnistää auton avaimilla niinku vanhemmatkin tekee. Ootko tarkistanut lapsen housujen, takin taskut?
 
katoin ja katoin tuon potkuauton,keittiön kaapit ,kirjahyllyn meijän sängyn,vessan ,kengät,parvekkeen, vaatteet ,vaate kaapit,lelut, sängyt ja en kerta kaikkiaan löydä mistään:(tai sitne on ihan silmien edessä,niinku yleensä:D sohvanki katoin...ja mattojen alle:D
 
Ap vaikuttaa erikoiselta ihmiseltä, on valmis pettämään työnantajansa koska perheenjäsen sekoilee eikä ole varaa uhrata sen takia päivän palkkaa. Lisäksi noiden nauruhymiöiden määrästä voi päätellä että kyseessä ei ole mikään tosi hätä.
 
no juu saahan sitä nauraa vaikka avaimet oliski hukassa... ei oo vieläkään löytyny. ford mondeo 99 vuoden auto on... en tiiä..todella hassua. pakko oli pomolle viestiä laittaa tilanteesta, laitto et voisin pitää pekkasen huomenne:D arvasin et se ymmärtää,todella ihana ihminen:) mut silti pakko avaimet löytää,laitoin et tuun tekeen vuoron jos löydän avaimet,jos ei löydy ennen kahtatoista niin ilmotan tilanteen pomolle...
 
Mukava asenne työnantajalta, ehkä voit tosiaan valmistautua viettämään vapaapäivää pojan kanssa kaikessa rauhassa, ja jättää se avainten etsinnän sille kusimulkerollesi.

Tai voihan hän käydä ostamassa uuden auton.

Tai mitä välii, sano sille että et mee enää töihin ollenkaan, pomo anto potkut... siinähän sitten miettii....
 

Yhteistyössä