ei rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lahjat eivät onneksi ole pakollisia. Soita kuitenkin paikalliseen diakonissakeskukseen ja kysy saisitko heiltä apua tilanteeseesi.

Koita siirtää muutaman laskun eräpäivää, niin kaikki rahat ei mene laskuihin, vaan jä myös ruokaan.

Ja jatkoa ajatellet tarkistutat menosi ja suhteutat ne tuloihisi.

[QUOTE="tiina";22687806]Olen huonossa tilanteessa, ei ole rahaa, lahjat ostamatta, kaikki raha menee laskuihin.
En tiedä miten pärjään.[/QUOTE]

jätät laskut maksamatta. ja menet sit itkemään seurakunnalle ja ne maksaa ne. Niin täällä on muutkin tehnyt

Mullakin on ihan hirvee rahatilanne, mut tänä vuonna me ei paljoo lahjoja sitten jaellakkaan.

Ei ole miestä. Nimenomaan on nyt laskut maksamatta ja sitten kun rahaa on, se raha menee laskuihin. Koulukuvat ja muuta ylimääräistä on tiedossa.
Lapsilisä pakko laittaa jouluun eli laskuihin en uskalla voi laittaa kaikkea silloinkaan.

[QUOTE="tiina";22687871]En tiennyt aikaisemmin sykyllä että tipahdan tähän tilanteeseen.[/QUOTE]

Kai sinä kuukausi sitten tiesit, soita niille laskujen ihmisille ja pyydä lisää maksuaikaa.

[QUOTE="vieras";22687887]Kai sinä kuukausi sitten tiesit, soita niille laskujen ihmisille ja pyydä lisää maksuaikaa.[/QUOTE]

Täytyy tehdä niin. Ahdistaa niin tämä kaikki. En ole tuhlannut mihinkään.

Joulun avainsana on ENNAKOIMINEN!

Juuri näin! Minäkin pienen lapsen yh äiti. On talovelkaa yksin maksettavana ja samalla tavalla "äkillisiä" menoja, auton renkaat, lapsen vakuutuslasku jnejne mutta nimenomaan tuo ennakoiminen jOKA asiassa. Ei minullakaan missään nimessä olisi ollu marraskuussa rahaa 400eur auton talvirenkaisiin rahaa mutta kun olin pistänyt keväästä asti sivuun, minulla oli varaa maksaa autonrenkaat ilman luottoja tai lainoja. Samoin joulurahaa olen kerännyt viime joulusta asti 20eur /kk joten reilu pari sataa on säästössä jouluruokiin ja lahjoihin. Sillä saa jo yhdelle lapselle lahjat + jouluruoat :)

[QUOTE="tiina";22688213]Olisi pitänyt vaan vyötä kiristää mutta lapseni on kasvuiässä ja kiljuu koko ajan ruokaa..
Olen ottanut lainaa aikoinaan kun sairastuin ja tässä sitä ollaan.[/QUOTE]

Pitäiskö sun tosiaan sossuun mennä että saatte rahaa ruokaan tai että lapsi ainakin saisi.

Kyllä, mutta kun pelkään että silti tämä joulunaika tulee olemaan vaikea, laskut ja joulu itsessään
nielasee kaiken. Ostan kyllä edullisia lahjoja. Mulla on ihminen lähipiirissä joka ei ole tässä tilanteessa eikä hän ymmärrä että itse tekemällä säästäisi.. siis jouluruoassa esimerkiksi.

Ei joulu tule yllätyksenä. Olisit laittanut rahaa sivuun silloin kun se oli mahdollista. Toivottavasti nyt opit, että heti kun saat taloutesi kuntoon, alat säästämään, jos joskus vielä tulee samanlainen kompastuminen kuin syksyllä tuli.

Tiina mä ymmärrän sun ongelman hyvin.Aina ei itse ole syypää tilanteeseensa ja sairastua voi kuka tahansa meistä. Tai sitten takaa jollekkin lainan ja joutua itse maksumieheksi. Vesivahinko/tulipalo voi sattua ja vakuutus ei korvaa koska on vääränlainen vakuutus...
Älä välitä ilkeilijöistä sairastut vaan uudestaan:)
Televisiosta tulee attona paljon kivaa ohjelmaa, popparit on edullisia, sytyttäkää kynttilöitä ja nauttikaa. jolu on turhaa hössötystä ja toivottavasti saatte kivan uuden vuoden juhla aikaiseksi.
Lapset arvostavat yhdessä oloa ja yhdessä tekemistä.

[QUOTE="Miia";22688459]Soita pelastusarmeijalle ja kirkon diakonissalle[/QUOTE]

Tietääkseni nämä ovat jo avustuksensa jakaneet, kuten myös MLL ja SPR. Ei taida enää olla mitään paikkaa jäljellä, josta tähän hätään saisi jouluapua.

Joo, on vaikea säästää kun ei ole mistä säästää. Yksistäni voisin säästää paremminkin mutta lapseni syö kuin hevonen..tullut sukuunsa. Elän alle köyhyysrajan.
Ajattelin nyt soittaa tänään diakonissalle, toinen diakonissa ei ole enää töissä ja tämä on
sellainen jonka olen nähnyt. Ei kai tämä pahemmaksi enää voi mennä.
Talous jos olis tasapainossa, se olis ok.

[QUOTE="mä";22688494]Tietääkseni nämä ovat jo avustuksensa jakaneet, kuten myös MLL ja SPR. Ei taida enää olla mitään paikkaa jäljellä, josta tähän hätään saisi jouluapua.[/QUOTE]

Kuulostaa siltä, että ap odottaa, että joku avulias olisi laittamassa rahaa tilille, ostaisi ruokaa, lapsille lahjan yms.

En ymmärrä näitä kerjuujuttuja ollenkaan. Olemme pärjänneet yhden ihmisen tuloilla, koska omani ovat satunnaisia. Myönsin vain, että meille ei tule joulua tänä vuonna. Olin ehtinyt kiinnittää kyntteliköt, raivasin kaiken joulusta viestivän pois. Olen ollut jouluihminen ja rakastanut sitä. Aina elämä ei mene kuin suunnittelee, koko vuosi on ollut selvimistä ja menetyksiä. Päätin, että suljen joulun pois tänä vuonna. Ei varmasit sovi monelle, mutta tämä tapa on oma. Ja nyt tuntuu, että kun selviän tästä joulusta, en tule juhlimaan jatkossakaan pakkojuhlia. Kahden ihmisen on mahdollisuus tehdä tämän päätös. Kyllä tämä sisällä sattuu, mutta velkaa en ota. Enkä kerjää. Kerron vain, että joku kaltaiseni saa ehkä lohtua, että muitakin on samassa tilanteessa. Kyllä aatto varmasti tuntuu pahalle, mutta aikaisin nukkumaan... Vältän kaupoissa käyntejä ja suljen joulun pois. En lähetä myöskään yhtään joulukortteja. Kyllä meillä ruokaa on, jos maistuu, mutta mikään ei muistuta joulusta. Minusta ei ole halpalaatikko jouluun tai avustuskasseihin.