Ei raskaaksi hakeutumalla siirrä työttömyyttä ym.. sanoi työkkärin täti minulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti04

Vieras
Ihan kun minä sen takia olisin raskaaksi itseni tehnyt ettei tarvi mennä töihin ym. Olen hakenut aktiivisesti töitä siitä asti kun esikoinen täytti 2v.
Mutta en ole saanut töitä siltikään (johtuen siitä ettei ole varsinaista ammatillista koulutusta mihinkään) mutta moneen haastatteluun olen päässyt mikä on ehkä positiivista työnantajat pitää ehkä minua hyvänä hakijana.

Nyt kun esikoinen täytti 3v niin loppui kodinhoitotuki niin menin siitä 3kk päästä ilmoittautumaan työttömäksi. Ja siis hakenut työtä erillaisista paikoista koko ajan kun on ollut sopivaa työtä.

Nyt olen käynyt 3 kertaa ihme ilmoittautumisissa 4vko välein plus info tilaisuudessa kun pakollinen oli.
Ensimmäisen kerran tänään ne melkein pakkotti minut töihin tai pakko koulutukseen vaikka siellä ole edes minun alaa koulutuksena/kurssina.
(rakennusmaalaus/tarjoilija).
Sanoin ekalla kerralla että hakeudun heille osittain siitäkin syystä että he osaisivat paremmin auttaa minua löytämään töitä riippumatta siitä että jään äitiyslomalle touko-kesäkuussa.

Nyt sitten tämä täti sanoi että turhaan hankkiuduin raskaaksi kun ei se tätä mun työttömyyttä auta korkeintaan pidentää 2v.
Minulla kokemusta keittiöapulaisena/tarjoilija ennen raskautta reilu 2v. Ja olen melkein opiskellut maalaksi ja tehnyt muutaman vuoden niitäkin töitä aikaisemmin. Nyt olis kuulemma pakko saada minut työelämään kun olen näin kauan kuhnannut kotona (3,5v). Ja sitten kun kerran olen hankkiutunut raskaaksikin niin äkkiä saada joku harjoittelupaikka kesään asti minulle oli se sitten vaikka vanhainkodissa joku apulainen. :(

Prk miten törkee oli ja ei muistanut edes kuinka vanha olen niin muistutin sitä kun luuli alle 25v hakijaksi ja sanoin että olen jo kyllä 26v.

olisin ollut kiinnostunut atk-ajokortista tai suorittamaan hygieniapassin mutta joutuu kuulemma itse ne suorittamaan jossain koululla jos tahtoo oma-aloitteisesti ja itse maksaan koko lystin.

Lisäksi koska saan työttömien "etuihin" kortin tai vastaavan kun menen esim uimaan tai jotain muuta missä työttömät pääsee edullisemmin kun normi hinta?

Eiks noihin uimapaikkoihin sun muuhun riitä että näyttää sen työkkärin kortin missä näkyy että oot työtön työnhakija?
Ainakin tääläpäin toi kortti riitti kansalaisopistolle että sai sillä työttömien hinnalla.

Ja tätillä tais olla huono päivä. Eihän se niille kuulu jos joku haluaa lisää lapsia, hoitasivat vaan sen oman työnsä ja jättäisivät moralisoinnit sikseen.
Eiks noita atk-ajokortteja sauoriteta ainakin välillä työkkärin kursseina? Täälä kansalaisopisto taitaa kans järjestää ja niihin saa sillä työkkärin kortilla sen alennuksen.

saakohan muuten tota alennusta jos on liiton päivärahoilla? No juu itsekin oon työttömänä työnhakijana mutta en niin kauhean aktiivisesti vielä kun kuopus täyttää maaliskuussa vasta 3v. Kurssille oon hakenut mutta se alkaakin vasta maaliskuun alussa. Ja johon en mun tuurillä pääse vaikka olen siitä alasta kauan haaveillut:S

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Onneksi mulla oli viimeksi työkkärinsetä. :xmas:

itseasiassa mullakin viimeks on ollut työkkärinsetä kellä asioin ja se otti ihan lunkisti raskaudenja sen aikana työkkärin listoilla olemisen.
Onkohan tää sukupuolisidonnainen juttu?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti04:
olisin ollut kiinnostunut atk-ajokortista tai suorittamaan hygieniapassin mutta joutuu kuulemma itse ne suorittamaan jossain koululla jos tahtoo oma-aloitteisesti ja itse maksaan koko lystin.

Lisäksi koska saan työttömien "etuihin" kortin tai vastaavan kun menen esim uimaan tai jotain muuta missä työttömät pääsee edullisemmin kun normi hinta?

Voihan vinetto! Noi "edut" mä oon unohtanut kokonaan. Jaksaiskohan sittenkin ilmoittautua. En oo viittinyt kun rahaa en kuitenkaan sais. Ei oo työkokemusta tarpeeks.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

itseasiassa mullakin viimeks on ollut työkkärinsetä kellä asioin ja se otti ihan lunkisti raskaudenja sen aikana työkkärin listoilla olemisen.

Ooon mäkin raskaana ollut työkkärin kirjoilla. Ja mulla oli siellä työkkärissä täti, jolle asiaani esitin. Sanoin olevani raskaana, kun meinas mut lähettää jollekin koulutusneuvojalle vai mikä lie... Eipä se kyl mitään paineita ottanu..

En voi ymmärtää hänen ajatusmaailmaansa esim se ei tiedä et me ollaan odotettu tätä raskautta reilu 1,5v ja takana yksi keskenmeno ennen tätä raskautta. Ajatus oli et jos tai vaikka tulisin raskaaksi yritän löytää töitä oman mielenterveyden takiakin kun hyvä olla välillä muuallakin kun kotona vaikka olenkin nauttinut viimeiset vuoden lapsen kanssa olosta kotona. :)

Voin mennä koulutukseen jos se on sellainen et se hyödyttää minua ja minun työkokemuksia ym. Eipä vaan tunnu menevän yhteen että mikä se ala ja työpaikka voisi olla. Sanon että lastenhoito esim tarhassa kiinnostaisi mutta ei saat mennä vanhainkotiin jossain syystä.

Tiedän sen että olen pohjalla hakiessani mitä tahansa paikkaa kun ei ole "oikeaa" ammattitutkintoo mistään vaan jonkun verran kokemuksia erillaisista työstä.

Oli ajatuksena että ennen raskautta ja miksen sen aikanakin voisi mennä oppisopimuksella jonnekkin ja pitää tauon jos tuun raskaaksi.
Ja olisinkin hyvin ehtinyt oleen 1,5v ainakin siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti04:

toi hygieniapassi ei yleensäkkään ole kallis,muistaakseni viimeisin ilmotus mitä näin oli jotain 50e ja se kumminki helpottaa työn saantia.atk-ajokortti ymmärtääkseni taas puolestaan on melko tyyris.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Mullakin oli työkkärinsetä kun odotin esikoista ja jäin työttömäksi nelisen kuukautta ennen vauvan syntymää. Setä kysyi, mitä olet ajatellut tehdä, näytin vatsaani ja sanoin että kovin pitkäaikaista duunia en ajatellut vastaan ottaa, siihen setä totesi että eiköhän tuossa oo sulle työsarkaa tarpeeksi, ja sain olla rauhassa äitiysloman alkuun asti =).

hygieniapassin voit suorittaa nopeasti. ainaki täällä timali (raision aikuiskoulutuskeskus) järjestää yhen päivän kestävän lyhytkoulutuksen siihen hintaan 35 euroa. ja sitte vaan käyt tekemässä sen näytön ja testin, se maksaa jotain 20 euroa?

Uskoisin että olisin voinut mennä siihen atk-ajokorttiin päivittää tietoja näistä atk-jutuista kun niitä nyt varmaan tarvii missä tahansa työssä ja yleissivistykseksi mutta jos ne kerran maksaa ja omasta pussista menee. :( Hygieniapassi on tarkoitus suorittaa tässä piakkoin toivottavasti. Meillä maksaa reilu 50e testi tai se kurssi?

Työttömyys ja raskaus, ugh...

En tieda edes mitä sanoa Tyovoimatoimiston kohtelusta.. Enkä sanokaan mitään.. Ei se ole helppoa loytää Suomesta toitä vaikka olisikin ammatti. Ja vaikkei olisikaan raskaana. Omalle kohdalleni myos sattunut sitä etta tyohonosoitus tulee tyopaikkaan joka on väh. 12kk, ja minulla on jo aika iso massu!

Olen itse 7:llä kuulla ja elättelen toivoa että voin olla toissä loppuun asti ja saada jostakin äitiysrahaa. Omalla kohdallani kela on tehnyt elämäni hankalaksi, ja kun on muutenkin emotionaalinen raskauden takia, on olo aika rankaistu.

Muutimme takaisin Suomeen ja myohästyin 180 päivän säännostä parisen viikkoa, ja nyt kuukautta ennen "äitiysloman" alkua elättelen vielä pientä toivoa että saan jostain äitiysrahaa edes puoleksi vuodeksi jotta voin olla edes sen aikaa kotona lapsen kanssa.

Byrokratia Suomessa on ylivertainen koko Eurooppaan. Kyllä, jopa Etelä-Eurooppaan verrattuna.

Huokaus. Oli vain pakko kirjoitella. Ps. Onko muuten äitiylomalle pakko mennä??

Tietysti tuollaisesta pahoittaa mielensä. Itselläni oli vähän saman suuntainen tilanne kun olin raskaana. Kun kerroin työkkärissä milloin olen jäämässä äitiyslomalle, sain myös olla rauhassa loppuun asti. Älä sure, vaan ole onnellisesti raskaana. Onnea vaan sulle=)

Whatever you your Individual have to know : Variation?
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=auYRQFXBmUts
Personal Laws:
http://finance.yahoo.com/news/michael-zimmermans-prentice-capital-management-003927255.html
List advertising and marketing generally involves some sort of customer commitment plans meant from creating of buyer maintenance together with greater consumer angles. These kind of software programs usually are specific for present exclusive prices and also reductions regarding replicate consumers in addition to several applications only reserved for dependable customers. This really is in the form of the keep cards or even details software.

Sun ei varmaan ainakaan kannata niihin rakennusmaalauskursseille menä nyt raskausaikana kun monet maalit ja muut ovat sellaisia ettei nitä raskaana ollessa suositella hengitettävän.
Mitä jos hakisit hoitovapaalla ollessasi aikuiskoulutukseen jolloin opiskellaan parina iltana viikossa koulussa ja muuten itsenäisesti. Isä hoitaisi lasta niinä iltoina ja vosit varmaan nostaa opintotukeakin jos saat tarpeeksi opintopisteitä. Ja sitten opintojen loppupuolella hakisit työharjoittelupaikkaa sellaisesta yrityksestä johon haluaisit töihin jatkossa. Kelpaisikohan tämä suunnitelma työkkärissä?

Yhteistyössä