Ei raskausmyrkytys mutta muuten korkea verenpaine+raskaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Kellä teillä vaivana yleensäkkin korkea verenpaine,miten raskausaika meni?saitteko lääkitystä?kuis seurannat,kävittekö säännöllisin väliajoin tarkastuksissa?Nyt en tarkoita raskausmyrkytyksen aiheuttamaa verenpainetta..kiitos jos joku kerkesi vastaamaan =)

Mulla oli koko raskauden ajan 90/140. Kotona mitattuna saattoi olla matalempi joskus. En saanut lääkitystä, koko raskauden ajan vaan seurattiin paineita neuvolassa viikon välein. Raskaus meni kaksi viikkoa yli lasketun ajan ja ihan terve tyttö syntyi! =) Mitat olivat 3730g, 52cm!

Mulla ei mitkään matalat paineet enne raskauttakaan, mutta raskauden myötä tosiian siitä vielä hieman nousivta.Jouduin sairaalaan loppuraskauden ajaksi, en tosin verenpaineiden takia. Mutta jostain syystä itseasiassa sairaalassa verenpaineet rupes huitelee aivan järkky lukemissa (esim.170/105) ja niihin aloitettiin lääkitys, joka ei edes meinannut tehota.No, kaksilla lääkkeillä ja levolla edes sitten hiukan laski. Synnytys lopulta käynnistettiin tällä indikaatiolla.

Mulla oli korkeimmillaan RR 143/92 (ä-kortista lunttasin :saint: ). Loppuraskaudessa kävin useamman kerran viikossa tarkistuttamassa paineet neuvolassa. Ei mitään ihmeitä tehty, en saanut lääkitystä tms. Kun ei pissassa kuitenkaan ollut mitään häikkää.
Vauva syntyi rv42+0.

Mulla korkee verenpaine ja heti raskauden alussa se oli 149/90,välillä aina pomppas 170/100.Kävin sisätautilääkärillä,joka sitä mieltä et kotiin oma mittari ja jos tulee 3 peräkkäisenä päivänä 145/90 tai korkeampi arvo niin äitipolille.
Raskaus meni loppuun asti suht ok arvoilla,enkä tarvinnu lääkitystä.

Kiitos teille vastanneille!mut on peloteltu neuvolassa,lääkärissä korkeasta verenpaineesta,kuitenkaan heillä ei ole kuulemma keinoja,mahtavaa kuulla ettei aina korkeat paineet tarkoita keskenmenoa

Minulla on muutenkin korkeahko 150/80-95
no esikoiselta nousi 170/120 ja jouduin osastolle ja sain lääkkeet.
paineet tippu johonkin 100 tuntumaan(alapaine) sehän on tärkein.
Kolmessa seuraavassa raskaudessa noussut välillä 105:kin alapaine mutta ei kuulemma haittaa..
No hyvin on kaikki mennyt ja terveitä lapsia :)

Yhteistyössä