ei reilua (työ asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luu

Vieras
mulla ois ollut vaivaisenluu leikkuu kesällä. ja pomo ei päästänyt leikkuuseen kun on sairasloma niin pitkä ja kesäaika. eli kirjaimellisesti uhkas, potkuilla.. tai siis ehdotti että jäisin pois töistä kotiin..taas vuodeksi, vaikka sairasloma olisi vain 6viikkoa.
no minkäs teet, piti siirtää leikkuu aikaa.(paineen alla)

nyt sitten huomasin että olisi yksi äityyslomansiaisuus tiedossa, ja ajattelin hakea siihen. jos hakisin tähän ja saisinkin sen niin aika kova kolaus ois pomolle koska työalkaa jo 14.6.09

mutta mietin olisiko pomo niin kusipää ja kertoisi uudelle pomolle tästä vaivaisenluu asiasta, että se leikkuu on edessä ennenkuin siaisuus päättyy... vai olenko itse valvollinen kertomaan siitä?

ei se voi sua tuolla syyllä irtisanoo,laitonta.
pomo ei saa myöskään kertoa tuolaisia asioita jos sille soitetaan.
mutta vittupää pomoja löytyy..mun ex-pomo mustamaalas ihan kympillä mua ja mun työkaveria kun haettiin uutta työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
ei se voi sua tuolla syyllä irtisanoo,laitonta.
pomo ei saa myöskään kertoa tuolaisia asioita jos sille soitetaan.
mutta vittupää pomoja löytyy..mun ex-pomo mustamaalas ihan kympillä mua ja mun työkaveria kun haettiin uutta työtä.

just mun pomo on ollut aina tosi reilu viimevuosina siitä on tullut ihan ihmis hirviö.. tai siis sillon kun palasin takas töihin äippälomalta oli muuttunut täysin.
kai se on niin väsynyt.. toisaalta ymmärrän sitä toissalta en yhtään.. ottaa aivoon kun alistuin sen tahtoon.. vihainen itelleni ja sille...

Eihän tuo nyt laillinen irtisanomisperuste ole, eikä pomo saa sitä toiselle työnantajalle kertoakaan.

Mutta minusta tämmöiset, ei ihan niin akuutit hommat, täytyy kyllä hoitaa hiukan muulloin kun loma-aikaan. Teettähän se alasta riippuen suuriakin ongelmia, jos 1 on loma-aikaan 6 viikkoa pois.

Mielestäni kyllä itse olet velvollinen kertomaan tästä, jos paikkaa haet. Itsellä ei ainakaan riittäisi pokkaa ilmottaa hetken päästä jääväni pitkälle sairaslomalle, jos juuri olisin sijaisuuden ottanut vastaan. Toisekseen, kannattaako vakipaikkaa (?) uhrata tämän takia?

Johan työsuojelukin puuttus tuohon sun irtisanomiseesi. Sairaus/leikkaus ei oo mikään irtisanomisen perusta se on työp. kiusaamista pomolta/uhkaus, räikeä sellanen älä nyt vain suostu tuommoseen....

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Eihän tuo nyt laillinen irtisanomisperuste ole, eikä pomo saa sitä toiselle työnantajalle kertoakaan.

Mutta minusta tämmöiset, ei ihan niin akuutit hommat, täytyy kyllä hoitaa hiukan muulloin kun loma-aikaan. Teettähän se alasta riippuen suuriakin ongelmia, jos 1 on loma-aikaan 6 viikkoa pois.

Mielestäni kyllä itse olet velvollinen kertomaan tästä, jos paikkaa haet. Itsellä ei ainakaan riittäisi pokkaa ilmottaa hetken päästä jääväni pitkälle sairaslomalle, jos juuri olisin sijaisuuden ottanut vastaan. Toisekseen, kannattaako vakipaikkaa (?) uhrata tämän takia?

joo on vakipaikka. olen jo jonkin aikaa suunnitellut lähteä koko firmasta. mutta ei ole ollut oikein syytä. nyt ois kivantuntuinen paikka tiedossa, mutta tiedän että leikkaukseen on mentävä eikä sitä voi siirtää enää. järkevintä olisi olla tässä varmaan ja odottaa toista leikkuu aikaa ja siirtyä sairaslomalta jonnekkin muualle suoraan.. jos joku nyt ottaa kun siirtyisin suoraan sairaslomalta. periaatteessa voi se jollain verukkeella kai irtisanoakkin ennen sairaslomanalkua.

mutta voiko vakityöntekiän irtisanoa noin vaan ja millä verukkeella jos haluaa eroon hänestä?? vai onko se niin että kun vakinaistat jonkun niin se on sinulle ikuinen riippakivi vaikka sairastelisi kuinka..?? kai tähänkin joku pykälä on.

Yhteistyössä