Ei saada lainaa varmaan ikinä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedän tunteen ap kun kaikki sanoo että ette saa, op:ssä virkailija vertasi meitä jopa vammaisiin...et he eivät ole mikään hyväntekeväisyyslaitos
Laitettiin pikku pankkiin hakemus ja sieltä sitten lopulta saatiin, isot sano aika nopeasti että no way.
meidän tulot oli luokkaa mulla kotihoidontuki ja lapsilisä, mies sai 700e osa-aikatyöstä palkkaa ja 230e opintotukea et käteen jäi ihan naurettavan vähän, makseltiin eka vuosi pelkkää korkoa ja mies ehti valmistua ja saada kunnon töitä. Hyvin on mennyt onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu123:
kaikki vaan läpi ni jostain onnistaa :hug:

säästöpankkiin minäkin ehdottaisin. me haettiin ensin osuuspankista mutta siellä aika tyly kohtelu joten painuttiin säästöpankkiin ja ihan eri meininki oli. puhelin soitto riittää kun ollaan lisää haluttu. vain täytyy nimet käydä paperiin pistämässä kun keretään =)

Alkuperäinen kirjoittaja ikuinen vuokralainen:
SIIS brutto vai netto?? Pikkuisen eri asia, vaikka toki noin pienistä bruttotuloista on aika pienet verotkin.

Meillä tilanne tämä:
- mies tienaa noin 2500 brutto, ehkä 1700-1800 netto
- minä tienaan 2500-3000 brutto, noin 1800-2000 netto
- lapsia kaksi, lapsilisät
- vuokralla asutaan nyt, vuokra noin 830 e (sis. veden)
- haaveillaan kämpästä, joka maksaisi 129 000
- tuo kämppä uusi, hieman isompi kuin tämä eli iso kolmio, mutta laajennusvaraa
- on toisella puolella kaupunkia, työmatka sama, mutta toisesta suunnasta
- lapset joutuisivat vaihtamaan päiväkotia
- miehellä vakituinen työ, mutta lomautusjakso takana ja ehkä edessä
- minulla määräaikainen työ, mutta todennäköisesti töitä riittää ainakin pätkissä ja osan vuotta
- EI ole uskallettu ottaa lainaa...

20v laina-ajalle teille tulisi kuukausieräksi 715?. Siihen päälle vastike, niin maksatte saman verran omaa kuin vuokraa nyt. Ettekä silti ole vielä lähelläkään sitä 1/3 osa ohjearvoa, joka saisi kuukausituloista mennä lainanlyhennykseen. Noilla tuloilla ei ole mitään uskaltamista, vaan on suorastaan tyhmää olla ostamatta omaa!!

Yhteistyössä