Ei saasta tota rahanahneutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies kertoi veljelleen, että ristiäiset alkaa sillon ja silloin klo 14. Tämän piti mennä töihin klo 15 mutta sanoi että hän meneekin sitten klo 16. Siinä ehtii kuulemma kiskoo kahvit itseensä ja tätä rataa.

No tasan klo 14 pappi tuskin ehtii alottaa ja jos ajatellaan että ns. virallinen osuus on ohi noin klo 14:45 ja miehen veli ajaa tästä töihin 30min niin aika tiukka setti noin ninkon veljensä lapsen ristiäisiin. Ja vain sen takia, että ei tahdo luopua sunnuntaintyövuorosta, koska siitä saa tuplapalkan. Vois siis olla kokonaan pois töistä, mutta ei tahdo.

No joo en ihan tajua, mutta mikä kellekin on tärkeintä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jotkut sitä vaan joutuu käymään rahan takia töissä.Niin se vain on.Ainakin meillä.

Ja siellä on mies puikoissa. Joo niin sitä pitää käydä töissä, niin meilläkin joutuu mies käymään töissä. Kuitenkaan se elanto ei ole tällä tyypillä kiinni muutamasta sunnuntain työtunnista. Ja usko pois, tiedän että ei ole. Kyse on siitä mitä arvostaa ja mitä kunnioittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä jaksan olla max 2 tuntia kylässä, sitten on jo päästävä pois. Vaikken olisi menossa töihinkään.

Olla kylässä maks. kaks tuntia on eri asia kuin lähteä kumit soikeena ajamaan töihin vaikkei olisi pakko, veljensä lapsen ristiäisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jotkut sitä vaan joutuu käymään rahan takia töissä.Niin se vain on.Ainakin meillä.

Ja siellä on mies puikoissa. Joo niin sitä pitää käydä töissä, niin meilläkin joutuu mies käymään töissä. Kuitenkaan se elanto ei ole tällä tyypillä kiinni muutamasta sunnuntain työtunnista. Ja usko pois, tiedän että ei ole. Kyse on siitä mitä arvostaa ja mitä kunnioittaa.

Mutta jos laskee että saisi vaikka 13 euroa tunnille ja oisi koko vuoron töistä pois niin tulisi siinä pullakahveille hintaa!Reilut 200 euroa!

Mutta jos laskee että saisi vaikka 13 euroa tunnille ja oisi koko vuoron töistä pois niin tulisi siinä pullakahveille hintaa!Reilut 200 euroa!

:laugh:

Niin kuten sanoin - mikä kenellekin on tärkeää. Itse olen yrittäjä (toki nyt äitiyslomalla) mutta olen tehnyt melkoisia ansionmenetyksiä ystävien ja sukulaisten juhlien takia. Eikä ole olleet minulle edes vaikeita asioita päättää vaan itsestäänselvää mikä menee edelle.

minusta on kuiten kaunis ja hieno asia että vaivaituu tulemaan ristiäisiin eikä vaan mene duuniin! tuskin hän sen kahvin perään on, onhan hän läsnä tilaisuudessa

Alkuperäinen kirjoittaja kitty:
minusta on kuiten kaunis ja hieno asia että vaivaituu tulemaan ristiäisiin eikä vaan mene duuniin! tuskin hän sen kahvin perään on, onhan hän läsnä tilaisuudessa

Ärsytti vain, kun ilmoitti suoraan että tahtoo töihin sen takia että sunnuntaityöstä saa niin hyvin rahaa.

No voi hyvänen aika. Miksi jaksat miettiä moista? Tuleehan jokatapauksessa kastetilaisuuteen ja siirtää vielä työvuoroaankin sen vuoksi. Ei kaikkien maailma pysähdy teidän pikku kullannuppunne ristiäisten vuoksi, ei vaikka kuinka veljen lapsesta olisikin kyse.

Noin minäkin ajattelen. Oikeesti, meilläkin mies jos tekee joku sunnuntai tuplavuoron, niin siitähän saa melkein viikon "arkipalkan". Ja rahalle on käyttöä;) En ilahtuisi jos joku olettaisi hänen luopuvan vuorostaan siksi että velvollisuuskahvit odottaa toisaalla.

niin minustakin. ja kyllä minäkin olen joissain ristiäisissä ollut vain sen pari tuntia.. ihan kummin ominaisuudesta huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä jaksan olla max 2 tuntia kylässä, sitten on jo päästävä pois. Vaikken olisi menossa töihinkään.

Olla kylässä maks. kaks tuntia on eri asia kuin lähteä kumit soikeena ajamaan töihin vaikkei olisi pakko, veljensä lapsen ristiäisistä.

No kyllä miekin jaksan olla kylässä IHAN maksimissaan tuon 2 tuntia, vaikkei tosiaan mitään menoa tai muuta syytä poislähtöön oliskaan. Ja sama pätee myös veljeni lasten ristiäisiin. Veljeni tietää tämän itsekkin, eikä ole ollut asiasta millänsäkään. Niin että millä tavalla eri asia? Kylässä kuin kylässä, miten nuo kyläilyt pitäisi laittaa arvojärjestykseen? Mikä kyläileminen on arvokkaampaa kuin joku toinen :whistle: ?

No en mä systerin lasten ristiäisissäkään sen pidempää ollut. Mutta me ihmiset ollaan erilaisia =) Toiset tykkää rupatella tuntikausia ja toiset taas ei. Mitä enemmän väkeä, sitä huonommin mä viihdyn.

Voi nenä, en taida taaskaan päästä nukkumaan, kun olet täällä. :D Rummutusnauhoite on valmiina ämpärissä ja talo on rauhallinen.

*siis mp3-soittimessa*

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Voi nenä, en taida taaskaan päästä nukkumaan, kun olet täällä. :D Rummutusnauhoite on valmiina ämpärissä ja talo on rauhallinen.

*siis mp3-soittimessa*
Pääset sä, kun mä lähden kohta telkkarin ääreen :D

Oma velipoika ei tule meidän neitin ristiäisiin kun on töissä silloin ja syy on se että siitä tosiaan saa rahaa niin hyvin. En jaksa stressata,antaa pojan takoa kun rauta on vielä kuumaa,eli töitä on. =) Asuu Helsingissä ja tällä hetkellä on töissä Jyväskylässä. Saisi kyllä vapaata jos pyytäisi , mutta sanoin että ei tarvii välttämättä tulla. Ehtii nähdä pikkuakan kyllä kesälomillakin kun tulee käymään.

Meillä ei ainakaan onnistu vuoronvaihdot ristiäisten takia. Vain lähiomaisten hautajaiset on hyväksyttävä syy vaihtaa vuoroa. Että ei tartte olla rahan ahne jos ei tuu ristiäisiin...