ei tää pahaolo helpota, mies sanoi että jätti,koska ei rakasta enään,mutta se ei ole totuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jätetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vielä eilen sun toinen avaus kertoi kaiken oleellisen, mikään mitä mies teki ei ollut oikein, valehteli oli tunnekylmä, huono seksissä ja puhumaton.
Nopeesti se mieli sullakin muuttui kun mies lopultakin tajus lähteä suhteesta missä ei osannut koskaan toimia kuten sinä vaadit.
Toivottavasti se löytää naisen joka osaa sitä arvostaa ja saat hyppyyttää jotakuta muuta.

Itse olen luonteeltasi samantyylinen kuin sinä, ja tuli heti mieleen ettei tuollainen mies sovi sinulle. Itse olin 9 vuotta miehen kanssa joka teki niin kuin halusi, eikä kuunnellut pätkääkään minua missään. Kun otin vaivaavia asioita puheeksi, (esim. sen että hän on liikaa pois kotona, kaveriensa kanssa, ja että kaipaisin suhteessa enemmän hellyyttä, läheisyyttä ja myös seksiä) hän vaan sanoi että hän on tällainen eikä muuksi muutu, ota tai jätä. Hän systemaattisesti jätti noteeraamatta pahan oloni. Kun sairastuin tavalla joka muutti koko loppuelämäni, hän sanoi että mitä sinä oikein itket, monilla on huonomminkin asiat kuin sulla. Ei edes halannut vaikka itkin päiväkausia.

Usko minua, ansaitset paremman, muunlaisiakin miehiä on kuin tunnevammaisia.:hug:

Minusta ilman muuta tunteet pitää näyttää ja niitä pitää osoittaa. Mutta kunnioituksen puute, josta itse puhuin, on aivan eri asia. Oman kokemukseni mukaan taustalla on turhan usein virhetulkinta feminismistä. Siksi olen iloinen siitä, että tämä ajattelutapa tuntuu olevan väistymässä (muoti ja ajatukset liittyvät yhteen). Muutos on aika tuore. Musta kajal, musta ja harmaa väri ja polkkatukat/vähäisesti hoidetut hiukset ja meikittömyys ovat väistymään päin. Tietynlainen klassisuus ja tietynlainen romanttisuus ovat tekemässä paluuta. Jos yksikin nainen on saanut innoitusta teksteistäni, mahtavaa:P

[QUOTE="mies";27824369]Minusta ilman muuta tunteet pitää näyttää ja niitä pitää osoittaa. Mutta kunnioituksen puute, josta itse puhuin, on aivan eri asia. Oman kokemukseni mukaan taustalla on turhan usein virhetulkinta feminismistä. Siksi olen iloinen siitä, että tämä ajattelutapa tuntuu olevan väistymässä (muoti ja ajatukset liittyvät yhteen). Muutos on aika tuore. Musta kajal, musta ja harmaa väri ja polkkatukat/vähäisesti hoidetut hiukset ja meikittömyys ovat väistymään päin. Tietynlainen klassisuus ja tietynlainen romanttisuus ovat tekemässä paluuta. Jos yksikin nainen on saanut innoitusta teksteistäni, mahtavaa:P[/QUOTE]

Kunnioitatko itse rakastasi ja pidätkö huolta ulkonäöstäsi?

Minusta kunnioitus ja rakkaus kuuluvat suhteeseen molemmille. Samoin molemminpuolinen ihailu.

Itse olen luonteeltasi samantyylinen kuin sinä, ja tuli heti mieleen ettei tuollainen mies sovi sinulle. Itse olin 9 vuotta miehen kanssa joka teki niin kuin halusi, eikä kuunnellut pätkääkään minua missään. Kun otin vaivaavia asioita puheeksi, (esim. sen että hän on liikaa pois kotona, kaveriensa kanssa, ja että kaipaisin suhteessa enemmän hellyyttä, läheisyyttä ja myös seksiä) hän vaan sanoi että hän on tällainen eikä muuksi muutu, ota tai jätä. Hän systemaattisesti jätti noteeraamatta pahan oloni. Kun sairastuin tavalla joka muutti koko loppuelämäni, hän sanoi että mitä sinä oikein itket, monilla on huonomminkin asiat kuin sulla. Ei edes halannut vaikka itkin päiväkausia.

Usko minua, ansaitset paremman, muunlaisiakin miehiä on kuin tunnevammaisia.:hug:

kiitos! mun mies ei kyllä juossut kylillä ollenkaan ja hoisi kotona ollessaan lapset puoliksi, ja oli ihana isä, siihen asti että lähti.

sä et usko kuinka paljon tuntemattoman ihmisen sanat voi auttaa,mä tulin hetkeksi koneelle kun tuntui että murrun lasten edessä ja nyt on paljon parempi olo,ainakin hetken.

[QUOTE="akka";27824293]Vielä eilen sun toinen avaus kertoi kaiken oleellisen, mikään mitä mies teki ei ollut oikein, valehteli oli tunnekylmä, huono seksissä ja puhumaton.
Nopeesti se mieli sullakin muuttui kun mies lopultakin tajus lähteä suhteesta missä ei osannut koskaan toimia kuten sinä vaadit.
Toivottavasti se löytää naisen joka osaa sitä arvostaa ja saat hyppyyttää jotakuta muuta.[/QUOTE]

onhan se mies sellanen edelleen, mutta on siinä miehessä muutakin kun noi asiat.

mutta korjaan kyllä yhden asian halutessaan mies oli hyvä seksissä, mutta 99% ajatteli vaan omaa nautintoa,jolloin tietysti se ei minua tyyydyttänyt.. eli tuokin asia hiersi enempi siksi että mies oli itsekäs eikä ajatellut minua=sai mut tuntemaan ettei välitä minusta.

Miten ihmistä joka satuttaa tahalleen, voi arvostaa? sillä tavalla mitä sinä tarkoitat.

se on tehnyt valintoja joitten on tiennyt satuttavan mua, ei ole vaatinut siltä edes omaa aivotoimintaa kun silel on kerrottu mikä satuttaa ja miksi. eikä minusta ole mahdootn asia esimerkiksi keskustella suhteen ongelmista, tuoda omat tunteet ja ajtukset julki. ei ole vaikeaa ottaa toisen tunteet ja tarpeet huomioon,jos haluaa. minäkin olen ottanut sen tarpeet huomioon parhaani mukaan,mutta koska hän ei ole puhunut tunteistaanja tarpeistaan, en ehkä ole osannut toimia oikein,mutta kuka pystyy lukemaan toisten ajatuksia?

kyllä tuntuu pahalta. loppuajan mä vaan keskityin siihen mikä miehessä oli huonoa,miten muhun sattu ne asiat jotka ei muuttunu. mutta nyt muhun sattuu 100kertaa enemmän
eikä oo yhtään hyvä olla. ei oo ees sitä kainaloa,ei sitä että joku tulee halaamaan.

miehelläkin on pahaolla, sekään ei ole saanut syötyä ja nukuttuakin huonosto. mutta siltikään se ei halua yrittää, kun ei halua joutua pettymään.. vittu sentään ihan ku se olis pikku lapsi. se ei kertaakaan tuonut esiin miltä siitä tuntuu, ei siis yrittänytkään parantaa suhdetta, toivo ivain että se muuttuisi. sen lisäksi kuulemma kosti mulle tolla puhumattomuudella. no se ei voi olla koko totuus koska mitä se ois vointu kostaa silloin kun mä olin sille vaan kiva ja rakastava,eihän se silloinkaan puhunut.

no sitten se pelkäsi että suutun, ihan totta, no ihmiset suuttuu joskus jos kokee että heitä kodellaan väärin ja sattuu. entäs sitten, se että joku suuttuu ei vahingoita ketään, mutta vuosien puhumattomuus ja ongelmien lakasu maton alle aiheuttaa aika paljon.

no koska se sitten kuitenkin edelleen välittää ja mä välitän.. ja se on viiemin saanut suunsa auki ja paljon on ollut sitä että ollaan tulkittu väärin toisiamme ja. Niin mikä järki tässä on kaikkia satuttaa lisää?

miksi ei voi vain jatkaa, eilen puhuttiin puhelimessa enemmän ku koko suhteen aikana tunteista(vaikka puhuttiin suht vähän), ja mula on sellanen tunne että tää ero on ollut ihan turha! vääriä tulkintoja ja niistä johtuvia vääriä valintoja. niinpä ehkä se puhuminen olisi kannattanut.

mut aatelkaa mies on tahallaan satuttanut mua, ja toivonut samalla että kaikki muuttuu paremmaksi. eli mun olis pitänyt pystyä nielemään pahaoloni, jotta mies olis sitten joskus lopettanut kostamisen,paitsi sit se ei ois uskaltanut kuitenkaan puhua kun pelkää että joku suuttuu sille.

se pakenee ikäviä tunteita,tilanteita se ei osaa käsitellä ikäviä tunteita,se ei halua käsitellä mitään ikävää, ahdistuu ja pakenee,jotta ahdistus lievittyy.

Mutta sillä on lapsi,pieni tyttö, joka itkee.. vähän leikkii taas itkee.

miksi tuo mies ei voi ajatella lastaan, koska minusta tässä suhteessa ei ole mitään vakavaa ongelmaa, siis kunhan niistä ongelmista puhuu ja etsii niihn ratkaisut. tottakai ongelmat paisui hirveän suureksi koska niille ei tehty mitään.. kyllähän silloin pahaolokin kasvaa.

mutta jos mies ois koston(kosti pahaaoloaan) sijaan puhunut, jo kauan aikaa sitten. mä olisin tiennyt mitä se tuntee ja ajattelee. mutta sen sijaan koin ettei se välitä ollenkaan.

kyllä mä syyllistyin ite siihen että haukuin miestä, sanoin että löydän paremmankin. mutta mä olin niin vihanen siitä miten hän kohteli mua ja hän kohteli mua niin koska tunsi että minä vihaan häntä.

no mies olikin välittänyt ja minä rakastin häntä,mutta olin niin loukkaantunut.

minusta nää ongelmat olisi voinut välttää puhumalla, ja minusta toivoa olisi nyt enempi ku ennen koska nyt ollaan saatu puhuttua kun mieskin on avannut suutaan. mutta mies on sitä mieltä että kaikki vaan menis siihen samaan ennenmin tai myöhemmin.

Miksi se ei ymmärrä kuinka paljon kommunikaation puuttuminen vaikuttaa kaikkeen? ja kuinka helppoa olisi muuttaa asioita nyt kun molemamt tietää toisen todelliset tunteet, toki se vaatisi lisää keskustelua, mutta mieskin voisi oppia että on muitkain keinoja kuin pakeneminen.

mitä jos se olis avannut suunsa viikko sitten: kulta mä oon toiminut näin koska muhun sattuu se että vihaat mua. yks lause ois saattanu riittää pysäyttämään koko vyyhdin.

Alkuperäinen kirjoittaja jätetty;27831262:
sanoin että löydän paremmankin.

minusta nää ongelmat olisi voinut välttää puhumalla,

Miksi se ei ymmärrä kuinka paljon kommunikaation puuttuminen vaikuttaa kaikkeen?

toki se vaatisi lisää keskustelua,

mitä jos se olis avannut suunsa viikko sitten: kulta mä oon toiminut näin koska muhun sattuu se että vihaat mua. yks lause ois saattanu riittää pysäyttämään koko vyyhdin.

Eli itse puhut mitä sylki suuhun tuo ja kuitenkin syytät, taas, miestäsi ongelmistanne.

minäminäminä ja minun tapani ja tunteeni.

[QUOTE="sasa";27831287]Eli itse puhut mitä sylki suuhun tuo ja kuitenkin syytät, taas, miestäsi ongelmistanne.

minäminäminä ja minun tapani ja tunteeni.[/QUOTE]

mikä helvetti sua risoo?? ihan oikeesti, etkö sä käsitä että vuorovaikutussuhteissa myös sen toisen osapuolen teoilla on väliä. mulla oli tosi pahaolla kun tuntui ettei mies välittänyt, kun ei helvetti suutansa avannut! jos meis olis voinu keskustella ongelmista niinku aikuiset ihmiset,mulla ei olis olltu pahaolla,enkä olis ollut vihainen,enkä siis olis haukkunut miestä!

tottakai mä puhun omista tunteistani,mies oli/on vastussa siitä että hän puhuu omsita tunteistaan.
:kieh:

mutta sä taidat olla 14v joten en keskustele enempää sun kanssa.

ja meis kosti mulle! mökötti,istui tuppisuuna, pakeni ongelmia ja aiheutta sillä sen että ne paisui satakertaiseksi. ai niin mut eihän miehiltä voi mitään vaatii,nehän on pikku lapsia,joita pitää vaan ymmärtää.

En nyt ole oikein saanut langan päästä kiinni mikä teidän suhteessa siis oli se suurin ongelma, mitä mies on puhumattomuudellaan paennut? Kai teillä oli muitakin ongelmia taustalla kuin puhumattomuus? Jotenkin tuntuu vain siltä, että tuossa on pakko olla muutakin. Valehteliko mies (mistä?)

Vaikuttaa siltä, että teidän suhde on ollut aika hankala ja ongelmia on ollut paljon. Jos kuitenkin haluatte palata yhteen, niin suosittelen ammattiapua mm. kommunikointiin. Vaikka ette palaisikaan yhteen niin esim perheneuvolasta saatte apua miten lasten kanssa toimitte jos olette eronneet. Nyt on vähän kuin kissa- ja hiirileikki teillä, "mä suutun, se suuttu, eiku... sit mä ja sit se...." Kuka rakasti, kuka ei, kuka loukkaantui, kuka ei puhunut? Minä, vieras, olen ainakin ihan sekaisin.

Jos ei kommunikoi, niin ongelmia tulee, jos kommunikoi toisen mielestä väärin (esim. hän pelkää sinun suuttumista) niin silloinkin tulee ongelmia. Ammattiauttaja osaa neuvoa teitä nyt paremmin kuin kukaan täällä palstalla, koska näkisi teidät molemmat. Varmasti saat täältä hyviä neuvoja ja auttaahan se kun saa purkaa ongelmaa johonkin.

Samaa mieltä kuin monet muut: teillä on ollut jo pitkään hankalaa, säkin kuulostat tosi ailahtelevalta. Turha tuota suhdetta on jatkaa mutta oikeesti, säästäkää nyt se lapsi kärsimykseltä. Se taidat olla sinä joka eniten hänelle nyt hallaa aiheutat.

Miehesi on tehnyt viisaan päätöksen, eipä ilmeisesti teillä kummallakaan hyvä ole siinä suhteessa ollut olla. Miehesi ei jaksa enää tuota sun sitku-asennetta: kaikki olisi hyvin jos vain SINÄ MIEHENI olisit toisenlainen. Hän ei ole toisenlainen, eikä hänestä tule toisenlaista, vaan hän on tuollainen ja sinä olet tuollainen. Ihmiset ei muutu.

Varmaan sattuu sinua ja varmaan sattuu miestäkin. Mutta ehkä pikkuhiljaa asiat korjaantuu, mies löytää jonkun joka arvostaa ja rakastaa juuri häntä juuri sellaisena kuin hän on, ja sinäkin löydät jonkun, jota voit rakastaa ja joka sitten myös rakastaa sinua - omalla tavallaan. Pohjalta voi nousta vain ylöspäin.