Ei tää vauva huoli pulloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rusty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rusty

Jäsen
03.12.2006
729
0
16
Oon kokeillu syöttää maitoa pullosta, mutta ei huoli enää. 2kk vanhana vielä söi sekä rintaa että pumpattua maitoa tai korviketta, pullosta syönti loppui kuin seinään 2,5kk vanhana. En ole sitten poistunut vauvan luota, ei siinä mitään. Mutta nyt tyttö on 4kk vanha ja aika topakka (7kg) ja ajattelin pikkuhiljaa antaa velliä. Ei meinaa millään maistaa sitä pullosta... Lusikalla söi ja tykkäs! Miten mä juotan sille esim. vettä kesällä, jos ei pulloa vaan suostu imemään? Voi vaikuttaa tyhmältä kysymykseltä, mutta mä en tosiaan tiedä miten vanha juo vaikka nokkamukista. Syökö kenenkään muun lapsi velliä lusikalla? :ashamed:

Tiedätkö niitä taikamukeja joissa venttiili? Merkkiä en nyt muista, mutta käteviä. Niistä tulee vain silloin kun lapsi imee nokasta. Kokeiles sellasta. Saa ainakin Cittarista ja Prismasta, varmaan löytyy muualtakin ja tietysti lastentarvikkeista. :)

kokeile sellasta imettävää nokkista missä on siis se venttiili ettei vuoda päälle...jos ei tykkää siitä niin tavis nokkista ja jos ei tykkää siitäkään niin ainahan voit hörpyttää tavan mukista vaan!!
se on oikeestaan ihan hyvä jos ei missään vaiheessa jämähdä pulloon kinni kunmukeja löytyy joka kyläpaikasta mutta jos pullo unohtuu kotia niin hätä tulee... :whistle:

Juotat vettä mukista hörppyyttämällä tai sitten nokkamukista sitten kesällä =) . Esikoisella oli vellipullo just ja siitä eroonpääsy olikin taas yksi vieroitus muiden joukossa. Kuopus ei ole minkäänlaista tuttipulloa koskaan suuhunsa saanut. Eikä sitten velliäkään. Puurot puuroina ja maidot maitoina ;) .

Nykyään kuulema suositellaan siirtymään suoraan maidosta kiinteisiin,ei siis mitään " välimuotoja" eli velliä.....

Mutta siis kysymykseen,kaverini poika söi vellinsä(siis nää Tuttelin luirut) lusikalla ja hyvin män alas niinkin.....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:21 Tättähäärä kirjoitti:
Meilläkin jäppinen siirtyi suoraan rinnalta kiinteisiin, vettä sitten mukista.
Muuten mikä on nykyinen kanta tuohon vedenjuontiin? Minkäikäinen tissimaidolla elävä vauva tarvitsee vettä?

Neuvolassa sanottiin että ei tarvitse vettä jos on täysimetyksellä tai siis ettei syö muuta kun maitoa. Oon sitä noudattanu vaikka mummot ja tädit on kauhuissaan kun lapsi ei saa vettä .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:26 Liisukkainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:21 Tättähäärä kirjoitti:
Meilläkin jäppinen siirtyi suoraan rinnalta kiinteisiin, vettä sitten mukista.
Muuten mikä on nykyinen kanta tuohon vedenjuontiin? Minkäikäinen tissimaidolla elävä vauva tarvitsee vettä?

Neuvolassa sanottiin että ei tarvitse vettä jos on täysimetyksellä tai siis ettei syö muuta kun maitoa. Oon sitä noudattanu vaikka mummot ja tädit on kauhuissaan kun lapsi ei saa vettä .

Eli samat säännöt ovat vielä voimassa kuin meidän jäppisellä ;)

Tuttipullo, nokkamuki ja kaikki keinotekoiset imettimet ovat turhia kapistuksia, jos lasta siis imetetään normaalisti. Omat lapseni (3) eivät ole kukaan huolineet muuta kuin aitoa tissiä ja vettä pienestä snapsilasin kokoisesta kupposesta. Voit kokeilla esim. "tuttupullon korkista" (siis se suojeu, joka laitetaan tuttiosan päälle) tai muusta lapsen käteen sopivasta astiasta. Nokkamuki antaa väärän tekniikan juomiseen.

Yhteistyössä