Ei taas onnistu mikään suunnitelma - Ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Huomenna on tarkotus lähtä käymään 100 km:n päässä isommassa kaupungissa. Mennään pakettiautolla ja kyytiin ei mahdu kuin yksi lapsi. 5 muuta jää sit kotiin.
Ovat tottuneet olemaan keskenäänkin sen tunnin pari.

Olin ajatellu että 2 ois menny mummolaan 9v ja 13v eli ei enää mitään hoidettavia.
Mutta ei sit mummolle passannu. Yleensä ollu tapana että nuo koululaiset käy mummolassa lauantaisin yksinään. Ei siis joka lauantai vaan n kerran kuussa.
Nyt ei oo olleet pitkään aikaa.
Äsken sit soitin mummolle niin ei nyt sitte käy. On siivoamista tms. Mummo alle 60 v on aina kotona (huomennakin) ym. Tosin on mt ongelmia (lääkitykset ym pitäis olla kyllä kohdallaan) .

Ei oikein ketään kaveria kelle kehtais noista edes osan tunkea lauantai päiväksi.
Naapuriin vois muuten mennä mutta joka kerta on tuloksena se että ovat tapelleet ja lapset tulee sit kiukuspäissään kotiin ja täällä alkaa tappelu sit. Ja tätä ei tapahdu missään muualla. Naapurissa siis samanikäisiä lapsia kuin meillä.

Joo pärjäävät täällä mut olis ite voinu olla vähän rauhallisemmalla mielellä jos osa ois ollu pois. Vähemmän kinaa ja tappelua sillon.

Ja en siirrä tuota reissua kun kerrankin oon saanu tuon miehen lupaamaan et lähtee mukaan. Ja aika pakollisia juttuja mennään hakemaan.

Ei tainnu olla päätä eikä häntää koko tekstissä mut ihan sama

siis minkä ikäisiä olisi jäämässä kotiin? Nuo 9v. ja 13v.? Kyllähän tuonikäiset jo pärjää, jos olette puhelimen päässä. Aika aikaansa, muutaman vuoden päästä saatte mennä miehen kanssa kahden, kun lapset eivät haluakaan mukaan :)

aika heikoilla oot itse ja mummo myös jos oot kaiken sen varaan laskenu. Kannattasko miettiä että mummo saattaa haluta olla itsekseen hetken... ja suunnitella omat menos sen mukaan miten mummo pystyisi ottamaan lapset. Ottaa päähän tollaset ihmiset jolle isovanhemmat on ilmiselviä lastenhoitajia ja jos ei niille käy niin sit menee kaikki pilalle! Aikuistu ja ota vastuu omista lapsistas!

[QUOTE="vieras";25481973]siis minkä ikäisiä olisi jäämässä kotiin? Nuo 9v. ja 13v.? Kyllähän tuonikäiset jo pärjää, jos olette puhelimen päässä. Aika aikaansa, muutaman vuoden päästä saatte mennä miehen kanssa kahden, kun lapset eivät haluakaan mukaan :)[/QUOTE]

Siis nuo 9v ja 13v ois menneet sinne mummolle.
Kotiin ois jääneet 14v, 11v ja (rauhallinen) 4v.

Pahin riehuja otetaan mukaan. Pitää nyt kehittää jotain mielekästä ja hauskaa tekemistä noille huomiselle. Ois vaan menny helpommalla jos osa pois.

aika heikoilla oot itse ja mummo myös jos oot kaiken sen varaan laskenu. Kannattasko miettiä että mummo saattaa haluta olla itsekseen hetken... ja suunnitella omat menos sen mukaan miten mummo pystyisi ottamaan lapset. Ottaa päähän tollaset ihmiset jolle isovanhemmat on ilmiselviä lastenhoitajia ja jos ei niille käy niin sit menee kaikki pilalle! Aikuistu ja ota vastuu omista lapsistas!

En yleensä laske mummon varaan mitään ja taas sain siitä opetuksen. Mummo siis ite tahtoo noita koululaisia käymään kun on vaihtelua senkin elämään.
Mummo on aina kotona ei käy kuin kerran viikossa myymäläautossa. Pappa hoitaa kaiken muun.
Lapset on viimeksi käyneet mummolassa joulukuun alussa ja sillonkin mummo ite pyysi niitä. Pienempiä mummo ei ole hoitanut ikinä.

[QUOTE="a p";25482090]Ja miksi ei?[/QUOTE]

no minä en jättäis omaani melkein 5v päiväksi kotiin. Ethän sinä voi isompien lapsien kontolle noin pientä jättää... herää nyt jo ja luovu omista suunnitelmistasi.

no minä en jättäis omaani melkein 5v päiväksi kotiin. Ethän sinä voi isompien lapsien kontolle noin pientä jättää... herää nyt jo ja luovu omista suunnitelmistasi.

Ja miten ajattelit että saan asiat hoidettua? Ei ole lastenvahtia ketä palkata ja mummoloihin ei voi viedä. Kyllä tuo 14 v pärjää ihan hyvin. Ja ei ole sillekään ongelma kun saa palkan siitä. Nuo isommat on se ongelma kun/jos alkavat tappelemaan. 4 vuotiasta on helppo viihdyttää noihin verrattuna.

[QUOTE="a p";25482195]Ja miten ajattelit että saan asiat hoidettua? Ei ole lastenvahtia ketä palkata ja mummoloihin ei voi viedä. Kyllä tuo 14 v pärjää ihan hyvin. Ja ei ole sillekään ongelma kun saa palkan siitä. Nuo isommat on se ongelma kun/jos alkavat tappelemaan. 4 vuotiasta on helppo viihdyttää noihin verrattuna.[/QUOTE]

Mksi sun täytyy lähteä sinne kaupunkiin?

Kuulkaahan nyt. Mun äiti kertoi, nyt ikää 75 v. Että oli aikanaa isosiskonsa kanssa joutuneet hoitamaan alle puolivuotiasta siskoaan päivät. Äitini oli sillon 10v. ja silloin ei ollut kännyköitä tms. 14 vuotiaana lähti piikomaan ja hoitaan talon vauvaa. Joten miksi 14 vuotias pärjää muutamaa tuntia 4 vuotiaan kanssa?!

En minäkään tämän hetkistä melkein 5 vuotiasta jättäis tunneiksi sisarusten kanssa, vajaat 30min on ollut jos nukkuu tai on tekemistä. Saa helposti yhtä ja toista päähänsä. Isommat olisin kyllä aikanaan voinut jättää vaikka päälle 3 vuotiaina jo, kun ovat olleet ihan erilaisia. En nyt siis menis tuomitsemaan tätä 4v juttua, lapset kun ovat yksilöitä ja eiköhän oma äiti osaa homman arvioida paremmin, kuin palstamammat..

Totta kai 14-vuotias voi hoitaa 4-vuotiasta. Jos olisi niin, että juuri tämä kyseinen 4-vuotias olisi niin mahdoton tai 14-vuotias niin vastuuton ettei voisi, luultavasti nyt oma äiti olisi heidän luonteistaan selvillä...

Alkuperäinen kirjoittaja 4:n äiti;25482332:
En minäkään tämän hetkistä melkein 5 vuotiasta jättäis tunneiksi sisarusten kanssa, vajaat 30min on ollut jos nukkuu tai on tekemistä. Saa helposti yhtä ja toista päähänsä. Isommat olisin kyllä aikanaan voinut jättää vaikka päälle 3 vuotiaina jo, kun ovat olleet ihan erilaisia. En nyt siis menis tuomitsemaan tätä 4v juttua, lapset kun ovat yksilöitä ja eiköhän oma äiti osaa homman arvioida paremmin, kuin palstamammat..

Meillä on tuo 7v joka lähtee mukaan se ongelma tapaus. Pistää ranttaliksi jo jos käyn ruokakaupassa. Tuo 4 v on rauhallinen ja tottunu keksimään itekseen leikkejä ja on onnellinen jos tuo 14v sitä leikittää (rakentaa hienoja juttuja legoista joilla saa sit leikkiä ym) . Teinin saa motivoitua hommaan rahalla.

Ite oon ollu tuon ikäisenä hoitamassa vieraiden lapsiakin. Ja tiedän monta muuta 14 v jotka käyvät lastenvahtina. Meillä ei tuota poikaa kiinnosta vieraille lähteä lapsia vahtimaan mut kotona aina väliin vahtii.

jos on luotettava ja rauhallinen 14v-lapsenlikka niin mitä ongelmaa? minkö ikäinen lapsenvahdin pitäis olla? ite olin lapsenvahtina tuon ikäisenä jo vieraillakin mll:n kautta. ihme vouhotusta joillakin... joillekin tämä tuntuu olevan hankalaa..
mutta jos ap et luota mieheen noissa niin jätä se kotiin lasten kanssa;)

jos on luotettava ja rauhallinen 14v-lapsenlikka niin mitä ongelmaa? minkö ikäinen lapsenvahdin pitäis olla? ite olin lapsenvahtina tuon ikäisenä jo vieraillakin mll:n kautta. ihme vouhotusta joillakin... joillekin tämä tuntuu olevan hankalaa..
mutta jos ap et luota mieheen noissa niin jätä se kotiin lasten kanssa;)

Mulla ei oo korttia millä saisin ajaa tuota kuorma-autoksi rekisteröityä pakettiautoa. Muuten kyllä en ois miestä tarvinu mukaan. Mut ei oikein nuo ostokset ihan farmarin perään mahdu tällä kertaa :D

Ja aloituksen pointti oli et en saa osaa lapsista mihinkään. Monesti tulee aika pitkäksi ja sit alkaa se nahistelu. Ja mun puhelin käy kuumana. Yritä siinä sit tehdä ostoksia ja selvitellä kotona olevien nahistelua.
Mut ei auta.

soita liikkeeseen ja tee tilaus ja sano miehelles että senkun haet vaan. ihan hyvinhän nykysin on mallistot netissä. ja pistä vielä hankalin lapsi mukaan ;)

En laita se saa kuitenkin jonku älynväläyksen siellä liikkeessä ja tuo ihan jotain muuta mitä sovittiin. Toiseksi oli nuo maalit ja allas. Ei ainakaan tuosta maalista selivä itekseen kun sitä hankala netissä valita.
Ja muutenkin ois ees joku hetki jutella matkalla ym kun käydään yhdessä. Kun ei ole oikeaan lomaan mahdollisuuksia.

Ei voi uskoa että kerranki näin hyvä tuuri!
Kaveri oli hakemassa lapsia luistelemasta ja samalla pyysi 2 lasta sinne yökylään. Sovittiin sit et ovat siellä siihen asti et tullaan tuolta reissusta. Ja en siis todellakaan olisi ite kehdannut ehdottaa.
Iso ressi pois iteltä, kun tietää et täällä kotona pärjäävät paljon paremmin pienemmällä porukalla.

Yhteistyössä