L
Luottotiedoton
Vieras
Mulla on luottotiedot menneet, velkaa ulosotossa n.20 000 ja joka kuukausi niitä sinne lyhennän. Tällä hetkellä olen työtön, verojen yms. ja ulosoton jälkeen jää käteen n.900/kk. Miehen käteen jäävät tulot n.2800. Miehellä maksettavana autolaina. Ei yhteisiä lapsia, miehellä yksi täysi-ikäinen lapsi joka asuu meidän kanssa. Itsellä alaikäinen lapsi josta maksan elatusmaksuja 70/kk.
Tuleekohan mistä tahansa pankista kieltävä päätös jos haemme yhdessä lainaa? Katsovat heti, että mulla luottotiedoissa merkintöjä. Mies saisi kyllä ehkä yksin sen verran lainaa, että tältä paikkakunnalta saisi ostettua omakotitalon. Eli olisiko parempi vain heti miehen yksin hakea lainaa? Silloin ei varmaan mun tuloja huomioida kun lasketaan lainanmaksukykyä? Kun maksamme puoliksi vuokran yms. vaikka mä olen työtön. Jos saan töitä, niin ulosottoon menee silti, mutta tulot nousisivat n.200 eurolla.
Toki yhdessä maksaisimme lainaa pois ja talo pitäisi tulla molempien nimiin.
Tuleekohan mistä tahansa pankista kieltävä päätös jos haemme yhdessä lainaa? Katsovat heti, että mulla luottotiedoissa merkintöjä. Mies saisi kyllä ehkä yksin sen verran lainaa, että tältä paikkakunnalta saisi ostettua omakotitalon. Eli olisiko parempi vain heti miehen yksin hakea lainaa? Silloin ei varmaan mun tuloja huomioida kun lasketaan lainanmaksukykyä? Kun maksamme puoliksi vuokran yms. vaikka mä olen työtön. Jos saan töitä, niin ulosottoon menee silti, mutta tulot nousisivat n.200 eurolla.
Toki yhdessä maksaisimme lainaa pois ja talo pitäisi tulla molempien nimiin.