Ei taida tietää hyvää, jos raskaustestissä se....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ettäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ettäs

Vieras
toinen viiva on haaleampi, kuin ensimmäisellä testauskerralla?

Tänään tein huvikseni toisen raskaustestin ja tulos oli toki, että 2 viivaa tuli. Mutta hyvin haalealta se toinen viiva enää näytti. Tämä oli siis suomalainen testi.

Torstaina testasin Tallinnasta ostetulla halpistestillä ja silloin toinen viiva oli himpun verran vahvempi.

Kp. on nyt 30. Meille tehtiin siis 6.9 (to) inseminaatio ja siitä kahden viikon päästä on testattava.

Kai tämä oli sitten ns. kemiallinen raskaus. Kunhan nyt vuoto alkaisi mahdollisimman pian, kun ei ainakaan vielä ole tuntemusta, että kk:set kohta alkavat.

Maanantaina soitan polille ja ilmoitan taas sen perusviestin, että negaa testi näytti. Mitä näistä haamuista heille edes kertomaan? Seuraavat ns. kovemmat hoidot alkavat vasta talvella. IVF - hoitoihin on mielestäni pitkät jonot.

No ei niitä viivojen paksuuksia ja haaleuksia voi vertailla. Etenkin kun on eri testit kyseessä. Ja se riippuu niin paljon siitä kauan pissa ollut rakossa ja miten paljon juonut ym.. Osta sellainen clearbluen viikkonäytöllinen.

mghgg, mutta tämä toinen oli jo todella todella haalea verrattuna siihen ensimmäiseen tulokseen. Kyllä todella alan nyt odottelemaan milloin kk-vuoto jälleen alkaa.

Lisäksi ei se vuoto välttämättä edes nyt heti ala, koska torstaina testipäivänä oli kp.28 ja minulla on nyt kesällä tullut säännöllisesti kk:set kp.40 paikkeilla. Tuo päivähän on vasta lokakuun alussa. Tosin kevään inseminaatioissa vuoto alkoi välittömästi testipäivän jälkeisenä päivänä. Ja tuolloin testit näyttivät negaa.

mghgg, siksi tein, että katsoin ja varmistin, olisiko toinenkin viiva jo vahvistunut eli että onko raskaushormonin määrä kropassa lisääntynyt. Tuntuu, että taitaa olla vähenemään päin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27194305:
mghgg, siksi tein, että katsoin ja varmistin, olisiko toinenkin viiva jo vahvistunut eli että onko raskaushormonin määrä kropassa lisääntynyt. Tuntuu, että taitaa olla vähenemään päin.

no ei niitä voi noin vertailla. etenkään eri testejä.

hmph, olen jo heittänyt. Olen realistinen ihminen ja olisi todella suuri ihme, jos tänne taloon vielä toinenkin pieni tupsahtaisi. Olemme toista odottaneet ja toivoneet tulevaksi vuodesta 05 alkaen, eikä mitään ole kuulunut. Ei se tule nytkään onnistumaan.

Eikä tässä ole edes mitään raskauteen viittaavia merkkejä pahemmin enää ollutkaan. Taisi se viluisuus ja väsymys johtua joistakin muista sekoista ( minulla kun oli tällä viikolla kuuri päällä pissatulehdukseen liittyen ). Joten tuonkin oireen voi unohtaa. Lisäksi maha on jo ihan normaali, vielä alkuviikosta oli kunnon turvotus päällä + sellainen omituinen tunne alamahassa. Tuokin tuntemus on poistunut.

Ei voi verrata noin, et vertaat eri testeillä. Se toinen voi olla sellanen, joka esim. tarvii enemmän sitä raskaushormonia ennenkun tulee tummemmaks, viiva voi olla valmiiks jo haaleempi ku toisen testin viiva. Mä en kyllä ton perusteella sanois et olis kemiallinen, kokeile vaik sillä samalla testillä millä teit sen haaleen viivan ni uudestaan parin päivän päästä. Tosin en mä silti tiedä voiko siihenkään vertailukohtaan luottaa mut enemmän kuitenkin kun eri testeihin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27194384:
hmph, olen jo heittänyt. Olen realistinen ihminen ja olisi todella suuri ihme, jos tänne taloon vielä toinenkin pieni tupsahtaisi. Olemme toista odottaneet ja toivoneet tulevaksi vuodesta 05 alkaen, eikä mitään ole kuulunut. Ei se tule nytkään onnistumaan.

Asenne kohdallaan..

Mitä helvettiä edes menet niihin hoitoihin ja viet paikan joltain lasta oikeesti haluavalta?

Edeleen : Testi ei tiedä onko kemiallinen, ulkoinen vai tuulimuna sinun raskautesi.
Se tietää vain sen , että virtsassasi on hormoonia joten testiin piirtyy merkattuun ohtaan viiva. Viivan vahvuus riippu hormoonin määrästä virtsassa. Ja virtsaan kertyy hormoonia koko ajan. VIrtsan väkevyys ja laimeus vaikuttaa viivan vahvuuteen eli miten kauan virtsasi on rakossa ollut, oletko juonut paljon yms.

Ja Kaikissa testeissä on oma herkkyytensä joten testaamalla eritesteillä saat erilaisa viivoja .

Mutta jatka toki testaamista ja stressihormoonin levittämistä kehoosi ... sehän on hyväksi lapselle.

Mutta älä nyt sinne polille ainakaan ilmoita että näytti negaa, sano että positiivista näytti... Negan väittäminenhän ois valehtelua, kun kuitenkin kahteen eri testiin se viiva ilmestynyt. Mutta selitä miksi sinusta tuntuu, että et siltikään ole raskaana niin katso mitä sanovat. Koska tuohan ei nyt missään nimessä kuitenkaan näyttänyt negaa tuo testi!!!

hmmmm, todella haluamme toisen nyytin, mutta ovat nämä niin sellaisia asioita, ettei voi koko ajan jossain pilivilinnoissa liihoitella. Pitää olla realistinen asenne.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27194425:
hmmmm, todella haluamme toisen nyytin, mutta ovat nämä niin sellaisia asioita, ettei voi koko ajan jossain pilivilinnoissa liihoitella. Pitää olla realistinen asenne.

Toi sun asenne on erittäin pessimistinen, ei missään tapauksessa realistinen. Saat kahteen (!!!) testiin positiivisen tuloksen ja silti odotat keskenmenoa.

juupajuu, noh kai se on kerrottava. Mutta eipä hekään siellä osaa taatusti muuta sanoa, että nyt pitää vain odottaa ja katsoa mitä tuleman pitää. Eihän tässä mikään muukaan auta. Tosin tämän päiväinen viiva oli kyllä olemattoman haalea. En osaa pitää tämän päiväistä tulosta positiivisena testinä.

äitiylikyy, on sinullakin asenne paikallaan. Kyllä jokainen nainen kroppansa tuntee. Minulla on vain valitettavasti nyt erittäin vahvana tunne, että ei tästä mitään nyt tule. Tosin ei kyllä ekassakaan raskaudessa kovin ihmeitä oireita alussa edes ollut.

hmmm, sinä saat pitää oman asenteesi, en sitä kiellä. Mutta kyllähän viivan olisi pitänyt vahvistua mielestäni, eikä näin haaleaksi mennä mitä tänään testi näytti.

Minä0, no en ainakaan nyt heti ensimmäiseksi ala labraan rynnistämään. Vasta sitten lokakuun alussa, jos ei kk:set tuolloinkaan ole alkaneet. Koska kesällä kk:set alkoivat kp.40 paikkeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27194472:
hmmm, sinä saat pitää oman asenteesi, en sitä kiellä. Mutta kyllähän viivan olisi pitänyt vahvistua mielestäni, eikä näin haaleaksi mennä mitä tänään testi näytti.

No kyse oli kahdesta eri testistä.

Vähän sama jos olisin eilen ostanut K-kaupasta kahvia hintaan 2,95 ja sit tänään ihmettelisin että miksi S-kaupassa kahvi maksaakin 3,80, kun se eilen oilisi halvempi ja olisihan sen hinnan pitänyt kaiken järjen mukaan laskea. Eli ne ei liity mitenkään toisiinsa. Tee testi samalla testillä (mielellään digitaalinen viikkonäytöllinen) kaksi kertaa niin saat jotain selvyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27194425:

Realistinen asenne : kuolen joskus joten enpä nauti mistään kun se on turhaa kun elämä loppuu jossain vaiheessa.
Sulla on testipositiivinen. PISTE. Sun ei tarvitse ostaa vauvakamoja yms hehkuttaa kaikille. Mutta lopeta valitus ja stressaaminen. Tulee jos tulee mutta tuollainen rypeminen muka realistisessa ajatuksessa vain ärsyttää. Voi mies raukkaa .

Hohhoijaa. En ole koskaan aijemmin tätä sanonut mutta nyt tuntuu siltä että on pakko: kai se vaan on niin, ettei niitä lapsia ole edes tarkoitettu jokaiselle... Voi tsiisus sentään mitä maa päällään kantaa...

priska, olemme onnellisia, että meillä on 1 tenava huushollissa. se on meille iso ihme ja lahja.

xd, kunhan vain purin ajatuksiani. ei näitä voi esim; työkavereillekaan kertoilla.

äitylikyy, en ole miehelleni näitä ajatuksiani kertoillut, vain tänne. pitää nyt elää päivä vain ja hetki kerrallansa.

Eri merkkiset testit on varmaan syynä.

Mulla vahvuuteen on vaikuttanut myös mihin vuorokauden aikaan testaan. Esim iltapäivällä otettu testi on ollut paljon vahvempi verrattuna kun olen tehnyt seuraavan päivän aamuna aamupissasta mistä on tullut ihan haalea haamu.

Yhteistyössä