Ei taida tietää hyvää, jos raskaustestissä se....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ettäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuntuu jotenkin nyt omituiselta että heität kirveen kaivoon jonkun viivan vahvuuden perusteella? Jos tilanne on tuo, että hoidoissa olette niin eikö nyt kannattais investoida sen verran että haet sen digitaalisen raskaustestin apteekista ettei tarvi ERI TESTIEN viivoja vertailla toisiinsa?! Itselläni on kolme ihan spontaanisti alkunsa saanutta raskautta ja noiden testien ja niiden viivojen välillä on ihan oikeasti ihan huikeita eroja! Jollain testillä sain melko selkeän plussan jo 3+4 kun taas toinen näytti negaa vielä rv5. Herranjestas.

Ihan samalla tavalla kuin raskautta kovasti toivova voi saada ajatuksillaan aiheutettua itselleen selviä raskausoireita vaikkei raskaana olisikaan, vaikuttaa myös nämä sinun epäilevät ja negatiiviset ajatuksesi raskaudesta siihen, mitä kehossasi tunnet. Ymmärräthän tämän?

Mitä jos kokeilisit vielä digitestillä?

Ymmärrän ettei vuosien yrityksen jälkeen halua liikaa innostua ettei tule taas uutta pettymystä. Mutta toisaalta kannattaa kyllä olla ihan varma asiasta, ennenkuin jättää esim. mitään lääkityksiä pois.

Lisään vielä, että jos peräkkäisinä päivinä testasit, niin raskaushormonin määrä ei välttämättä ole juurikaan noussut. Sehän tuplaantuu kahdessa päivässä muistaakseni, mutta ei nouse tasaisesti vaan jossain vaiheessa tulee nopea nousu. Joten jos viivojen vahvuuksia haluat vertailla, niin testeillä pitäisi olla väliä vähintään 2-3 päivää jotta kannattaa edes verrata, ja saman merkkinen testi.

Mä tosiaan tekisin vielä sen digitestin ainakin ja katsoisin tilanteen nyt loppuun asti. Se on mielestäni tässä se realistinen ratkaisu.

Minä ymmärrän hyvin ap:n realistisen ja pessimistisen kannan asiaan. Ei siitä haaleasta viivasta uskalla iloita yhtään ja jos viiva haalenee entisestäänkin niin ei se ainakaan lisää toiveita nostata. Yritystähän on ollut jo 7 vuotta. Miksi se tälläkään kertaa onnistuisi? Ihan samat tunteet ole itse käynyt läpi, tosin hiukan eri vinkkelistä. Raskaaksi tulen helposti mutta kuulun valitettavasti niihin harvoihin ja valittuihin, jotka saavat perättäisiä keskenmenoja selittämättömästä syystä. Noita viivoja on nähty ja testejä tehty eikä niistä osannut iloita yhtään eikä uskaltanut mitään toivoa.

MUTTA silti se toivonkipinä ja optimistisuus vaan laahautui jossain alitajunnassa mukana ja meitäkin yksi kaunis päivä onnisti. Ei sitä osannut uskoa eikä iloitakaan oikeastaan vasta kuin lapsi oli syntynyt. Eli ymmärrän hyvin mitä ap käyt läpi mutta eihän se sitä vielä tiedä, onko kemiallinen vaiko olisiko sittenkin onnistanut? Malttia ja voimia epätietoiseen tilanteeseen ja toivottavasti viiva siitä kuitenkin vielä vahvistuisi! Ihmeitäkin tapahtuu...

• Tykkää
Reactions: Minuli
Itselläni melko erikoinen tapaus, joten ei kannata luopua toivosta! Ensin tuli haamuviiva yhden merkkiseen testiin, sitten nega toisenmerkkiseen testiin. Verikoe oli myös negatiivinen. Sanottiin etten ole raskaana vaikka oireet oli vahvat. Sitten jonkin ajan kuluttua seuraava testi, sellainen josta aiemmin oli tullut nega olikin positiivinen! Tuolloin rv 6.

Meidän kemisti kerran piti luentoa aiheesta ja siinä tuli selväksi, ettei viivan vahvuudesta voi päätellä raskaushormonin määrää tai sitä, onko raskaus tuulimuna tms. Jos testiin tulee viiva, ihan sama onko haalea vai vahva, se on positiivinen. Eri testit sisältävät eri määriä sitä merkkiväriä, toiset antaa vahvemman viivan kuin toiset.

Ap, testaa sillä digitaalisella testillä. On kuulemma luotettava ja antaa tiedon siitä, millä viikolla mennään. Sitten voit verrata niitä tietoja inseminaation ajankohtaan ja laskea yks plus yks :).

[QUOTE="hmmm";27194401]Asenne kohdallaan..

Mitä helvettiä edes menet niihin hoitoihin ja viet paikan joltain lasta oikeesti haluavalta?[/QUOTE]

Tällaisia kommentteja lukiessa joskus mieleen hiipii, ettei lapsettomuus ole kaikkien kohdalla väärin.

Ei mulla missään vaiheessa tullut yhtä paljon väriä siihen testipuoleen raskaustsesteissä, vaikka useamman tein. Digit kyllä "eteni". Ja hyvin on raskaus mennyt, loppusuoralla ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27194305:
mghgg, siksi tein, että katsoin ja varmistin, olisiko toinenkin viiva jo vahvistunut eli että onko raskaushormonin määrä kropassa lisääntynyt. Tuntuu, että taitaa olla vähenemään päin.

Mie oon yhdessä raskaudessa testannut useammalla testillä,kun oli tullut iso paketti niitä hommattua. Viiva oli kunnolla tumma vasta rv 11 (joka sit olikin jo vissiin rv 14). Sitä ennen haaleita ja vaihteli aina eri kerroilla se vahvuus.

Kiitokset vastauksistanne!! Lämpöjäkin olen seuraillut. Lukemat vaihtelevat 36,2 - 36,4 asteeseen. Ke. ja To. mittasin korkeat tulokset, 37,00. Mutta sen jälkeen lämmöt laskivat. Pitää nyt sitten vain katsella että missä mennään. Soitan maanantaina lapsettomuuspolille, osaavat sieltä sitten jotain sanoa. Lissu, lääkityksiä minulla ei mene. Maanantaista - perjantaihin söin pissatulehdukseen antibioottikuurin. Ja nyt aloitin karpalokapseleiden popsimisen.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27195481:
Kiitokset vastauksistanne!! Lämpöjäkin olen seuraillut. Lukemat vaihtelevat 36,2 - 36,4 asteeseen. Ke. ja To. mittasin korkeat tulokset, 37,00. Mutta sen jälkeen lämmöt laskivat. Pitää nyt sitten vain katsella että missä mennään. Soitan maanantaina lapsettomuuspolille, osaavat sieltä sitten jotain sanoa. Lissu, lääkityksiä minulla ei mene. Maanantaista - perjantaihin söin pissatulehdukseen antibioottikuurin. Ja nyt aloitin karpalokapseleiden popsimisen.

Ja mulla ei mitkään lämmöt nousseet, tai pysyneet koholla.

Mulle kävi niin että 4,5 vuoden yrityksen jälkeen tein positiivisen testin, parin päivän päästä tein uuden missä viiva oli haaleampi. Viikon päästä alkoi vuoto ja keskenmenohan se oli. :(

Tasan vuoden päästä tulin uudelleen raskaaksi, molemmissa testeissä oli tumma viiva, viikon päästä alkoi vuoto ja labratestissä hcg kohosi. Valmistauduin jo kaavintaan, kun ultrassa näkyi syke ja viikkoja oli 6+4. Ja tää oli siis 5,5 vuoden yrityksen jälkeen ja nyt meillä on 1v tyttö.

Yhteistyössä