Ei tästä tuu mitään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon henkilökohtaisena avustajana, eikä meillä avustajilla vielä ole työehtosopimusta, saadaan olla sairaan lapsen kanssa kotona (en muista monta päivää), mutta se on sitten palkatonta :|

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa sairasteluun kommentoida, mutta kiinnostaisi että miten tuolla 1,5v:llä on muuten päivähoidon alku sujunut? Miten sopeutunut?

Mun lapsi aloittaa tammikuussa hoidossa (on silloin kans 1,5v).

No nämä on olleet vasta 8 päivää hoidossa, joten ei sen perusteella varmaan voi mitään vielä sanoa... Meillä tekevät lyhyempää päivää ja viikkoa, mikä on ollut mun mielestä (ihan mulle itsellenikin) edes vähän helpottava asia.

Niin joo.. Meillä kans alottaa puolipäiväisenä (max 5 tuntia) ja mahdollisesti ei edes joka päivä. Mulla sinänsä helppo noiden mahdollisten sairastelujen kannalta, kun teen kotona töitä niin ei tarvii poissa töistä olla. Mutta onhan ne työt sitten kuitenkin joskus tehtävä..

Voikohan tota sairaslomatodistusta saada omalle nimelle? Vai pitääkö mun erikseen hakea itelleni sitä jotenkin...?

Oon mä saanut sellaisen. Siis itelle, töihin vietäväksi.
Pyysin sellaisen todistuksen, mistä ilmenee et tarviin itekin sairaslomaa, kun hoidan sairasta lasta kotona. Kannattaa kysyä. Sen saa myös jälkikäteen.

Oon henkilökohtaisena avustajana, eikä meillä avustajilla vielä ole työehtosopimusta, saadaan olla sairaan lapsen kanssa kotona (en muista monta päivää), mutta se on sitten palkatonta :|

Sit se on ihan yleisen säännön mukaan eli varmaan se 3 pv. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:
Voikohan tota sairaslomatodistusta saada omalle nimelle? Vai pitääkö mun erikseen hakea itelleni sitä jotenkin...?

Pyysin sellaisen todistuksen, mistä ilmenee et tarviin itekin sairaslomaa, kun hoidan sairasta lasta kotona. Kannattaa kysyä. Sen saa myös jälkikäteen.

Aijaa, tosi hyvä tietää!! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
eikö mies voi välillä hoitaa ku ovat sairaana? me ollaan tehty silleen, että toinen aamupvn töissä ja toinen ip:n

Jonkun verran joo. Mut ei sekään palkkaa saa, jos on töistä pois ja koulussa on tietyt pakolliset istumiset..

minä en ymmärrä miksei saa palkkaa? omalla ilmoituksellahan voi olla 3 päivää palkattomalla vapaalla ja kun lapsesta toikkari, niin olikohan se 2 vkoa tms että tippuu pois palkalta. missä liitossa olette? kyselkääpä onko ihan laillista toimintaa? toki, alakohtaiset vaihtelut voi selittää tän...

Meillä ei voi olla yhtään päivää omalla ilmoituksella, jokaisesta päivästä oltava todistus. ihan TES sanoo niin.

En osaa sairasteluun kommentoida, mutta kiinnostaisi että miten tuolla 1,5v:llä on muuten päivähoidon alku sujunut? Miten sopeutunut?

No nämä on olleet vasta 8 päivää hoidossa, joten ei sen perusteella varmaan voi mitään vielä sanoa... Meillä tekevät lyhyempää päivää ja viikkoa, mikä on ollut mun mielestä (ihan mulle itsellenikin) edes vähän helpottava asia.

Niin joo.. Meillä kans alottaa puolipäiväisenä (max 5 tuntia) ja mahdollisesti ei edes joka päivä. Mulla sinänsä helppo noiden mahdollisten sairastelujen kannalta, kun teen kotona töitä niin ei tarvii poissa töistä olla. Mutta onhan ne työt sitten kuitenkin joskus tehtävä..

Vaikea tosiaan tosta sopeutumisesta sanoa, kun tää kuukausi, minkä ovat hoidossa olleet niin on ollut silleen, että joka toinen viikko hoidossa (ma-to), joka toinen kipeenä kotona, se sitten vaikeuttaa sopeutumista, kun ei tuu semmosta kunnon rytmiä.. Jos tästä nyt ymmärsi, mitä ajan takaa =)

Vaikea tosiaan tosta sopeutumisesta sanoa, kun tää kuukausi, minkä ovat hoidossa olleet niin on ollut silleen, että joka toinen viikko hoidossa (ma-to), joka toinen kipeenä kotona, se sitten vaikeuttaa sopeutumista, kun ei tuu semmosta kunnon rytmiä.. Jos tästä nyt ymmärsi, mitä ajan takaa =)

Joo.. ymmärsin.. Toivotaan että lastesi sairastelut vähenisi.. Voimia sulle!

Joo.. ymmärsin.. Toivotaan että lastesi sairastelut vähenisi.. Voimia sulle!

Kiitos :) Tsemppiä teille hoidonaloittamiseen! Täällä se on kyllä ylivoimaisesti ollut vaikeinta äidille... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:

No tietty joidenkin lekurien moraali venyy kirjottamaan saikkulappuja terveelle ihmiselle, joidenkin ei...

no voi kurjaa :(
huomaa kyllä että meilläki ku on muksut ollu aijemmin kotihoidossa ja nyt eskarilainen eskarissa niin kivasti on tarttunu kaikennäköstä tautia :| meillä on nyt kans oltu kuumeessa ja ihan järkyttävässä yskässä jo pitempään...

toivonmukaan helpottais teillä pian ja pääsis pojat (ja äiti) siihen normaaliin rytmiin kiinni :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
no voi kurjaa :(
huomaa kyllä että meilläki ku on muksut ollu aijemmin kotihoidossa ja nyt eskarilainen eskarissa niin kivasti on tarttunu kaikennäköstä tautia :| meillä on nyt kans oltu kuumeessa ja ihan järkyttävässä yskässä jo pitempään...

toivonmukaan helpottais teillä pian ja pääsis pojat (ja äiti) siihen normaaliin rytmiin kiinni :hug:

Kiitos :hug: Toi pienempi on tosiaan vielä semmonen, että saa kyllä kaiken, mitä on liikkeellä ja enemmänkin :/

Pojat on nyt kuukausi sitten aloittaneet päivähoidon ja joka toinen viikko on ollut jotain sairasteluja, toissa viikolla silmä/korvatulehdusta ja nyt pienemmällä keuhkokuume+enterorokko, tänä aamuna oli isommallakin noussut kuume :|

Mun työnantaja on ollut ainakin tähän asti tosi ymmärtäväinen, mut mitäs jos tää jatkuu oikeesti koko ajan, viikko ollaan suht terveinä ja sit taas toinen viikko kipeinä :/ Mulla on vielä semmoinen juttu, että en saa lapsen nimellä olevalla sairauslomatodistuksella palkkaa siitä, jos olen kotona kipeän lapsen kanssa |O

Tää on varmaan taas koko syksy, talvi ja kevät tätä sairastelua :kieh: :ashamed:

Mullakin poika 1v10kk aloitti vajaa 2kk sitten päiväkodin. Kolmannesta päiväkotipäivästä saakka oli kamala yskä 1,5kk, parani sitten siitä ja seuraavana päivänä sairastu vesirokkoon, jota just tällä hetkellä sairastetaan viidettä päivää.

Yhteistyössä