ei toi bussilla kulkeminen nyt niin kamalan yksinkertasta ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pienenhetken

Aktiivinen jäsen
11.09.2005
17 073
0
36
ainakaan mulle :ashamed:
eilen tuli tuo aikataulu lehtinen ja sitä tässä nyt oon koittanu opiskella.

mutta siis mistä mä tiedän mikä bussi menee tästä meidän ohi? :o missään ei lue...vai pitääkö mun kattoo joku reitti ja ite sit kattoo kartasta että meneekö se tästä? :headwall: :ashamed: en oikeesti ymmärrä!

sitten toi hinta,jos ilman vaunuja menis...jos espoon sisällä matkustaa niin se on ton 2,20 krt. eikö? entäs jos espoosta helsinkiin,onko se sit seutu ja ton 3,80? pitääkö sille kuskille sanoo mihin menee vai antaa vaan tasaraha? :D

ja jos vaunujen kans menee...tossa lukee että matalalattiabussit merkitty mustalla. mikään ei kuitenkaan sen enempää oo mustalla ku muutkaan? :kieh: eli onko kaikki matalalattiabusseja?vai ei mikään? voi tsiisus sentään ku sitä on vissiin tyhmä :ashamed:

ja sitte kun avaan vaikka summassa tuon jostain,niin siinä lukee vaikka latokaski 6:12. niin tarkottaako se että se on siellä tohon aikaan vai lähtee sieltä tohon aikaan? ja onko se joku päätepysäkki vai mistä mä tiedän millä pysäkillä se on tohon aikaan? :o

oppiiko näitä ikinä? luovutanko heti alkuun ja alan fillaroida? :ashamed: terveellistähän se on,mutta jos joskus pitäis käydä kauempanakin...

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
sitten toi hinta,jos ilman vaunuja menis...jos espoon sisällä matkustaa niin se on ton 2,20 krt. eikö? entäs jos espoosta helsinkiin,onko se sit seutu ja ton 3,80? pitääkö sille kuskille sanoo mihin menee vai antaa vaan tasaraha? :D

Iik, sitähän voi joutua PUHUMAAN sille kuskille....

Ei, ole ei. Siispä mä kuljen omalla autolla :whistle:
Tosin meilläpäin busseja kulkee huomattavasti harvemmin kuin pk-seudulla tai edes Turusta, vaikka ihan Turun kupeessa (11km) asutaankin. Eli ei juuri auttanut muu, kuin hommata miehellä ja mulle omat autot. Lyhyet matkan tosin menen kyllä pyörällä aina sään salliessa.

Onneksi meidän bussilista tuntus olevan hiukan selkeempi... Vaikka välillä oon itekin sen kanssa ihan sekasin, varsinkin jos pitää mennä jonnekin paikkaa missä en ole ennen käyny...

Helpoimmalla taidat päästä kun katsot YTV:n sivuilta reittioppaasta matkareitin. Sieltä saa tarkan kuvauksen matkasta.

Kuskille sanot bussissa "Yksi seutulippu, kiitos" tai "Yksi Helsingin/Espoon sisäinen lippu, kiitos", niin saat lipun =)

Tamperelaisena olen osannut mennä bussilla Hesasta Vantaalle ja takaisin. Netissä kun on nykyään reittihaut, kartat ja pysäkkilistaukset. Tampereella en löydä enää keskustorilta oikeaa pysäkkiä. Mutta mun mieheni ymmärtää sinua täysin rinnoin.

kyl sä opit siel espoossa kulkee bussilla.. niin mä kans opin kun nne muutettiin ( ja muutettiin silloin todella pienestä kaupungista) aluks menin vääriin bussiin ja ajelin miten sattuu ja minne tahansa.. mut siinä ainaskin oppi.... siel onneks lähtee sen verran usein busseja et js et ihan tarkkkaan tiedä monelta lahtee niin meet sinnen bussipysäkille vaan oottelee kyl se bussi sieltä tulee, sit katot vaan aikatailuista mitä vastaaa.....

rohkeasti vaan liikenteeseen ett sä siellä eksy.. ja mä harjoittelin ton bussilla kulkemisen kahden lapsen kanssa.. nisstä oli kivaa ajella bussilla..

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Helpoimmalla taidat päästä kun katsot YTV:n sivuilta reittioppaasta matkareitin. Sieltä saa tarkan kuvauksen matkasta.

Kuskille sanot bussissa "Yksi seutulippu, kiitos" tai "Yksi Helsingin/Espoon sisäinen lippu, kiitos", niin saat lipun =)

Joo, aikatauluhaussa saat katsottua oman osoitteen ja x osoitteen väliset kulkuyhteydet, lähimmän pysäkin ja pysäkkiaikataulut. Ja riittää myös että sanoo vaan kuskille "seutu" tai "sisäinen". Täällä pääkaupunkiseudulla tuo bussilla kulkeminen on kieltämättä aika jännittävää, mutta ite olen kyllä eniten saanut apua tuosta ytv:n sivujen hausta. Suosittelen! :)

En ole Espoon aikataulukirjaan perehtynyt, mutta Vantaan kirjassa näkyy lähtöaika toiselta päätepysäkiltä ja sitten mahodllisesti aika jollain "väliasemalla" eli itse pitää arvioida sitten koska bussi on omalla pysäkillä. Mutta YTV:n sivuilta saat myös pysäkkiaikataulun, käyt kurkkaamassa teidän pysäkin nimen, ja sitten saat vaikka tulostettua aikataulun, jossa näkyy mihin aikaan mikäkin bussi on siinä teidän pysäkillä. Sitten kun oppii, niin se on ihan helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:

no tarkotin lähinnä sitä,että pitääkö sille kuskille sanoo et meen tästä saunalahteen,vai sanonko just jonku "sisäinen/seutu",niinku joku tossa kerto että pitää sanoo... oon sellasesta pienestä kaupungista ja siellä tosiaanki sanottiin mihin oltiin menossa,sen mukaan hintaki kait määräyty :whistle: tai en tiiä,en matkustanu bussilla.

Mä heitän sen aikataulukirjan suoraan roskiin. YTV:n sivuja käytän. Jos en tiedä tarkkaan reittiä sinne, mihin olen menossa, käytän reittihakua. Samalla näen kartasta, mistä se bussi kiertää ja osaan arvioida, millä pysäkillä mun pitää jäädä pois. YTV:n sivuilta saa myös pysäkkikohtaiset aikataulut - siinä aikataulukirjassahan on vain lähtöpysäkki ja joidenkin linjojen kohdalla joku välipysäkki.Pitäisi siis itse osata arvioida, paljonko esim Espoon keskuksesta menee bussilla ajaa tähän Pähkinärinteeseen. Pysäkkiaikataulukin on tosin vain suuntaa antava, mutta eipä tarvitse sentään 10 minuutiksi mennä pysäkille odottelemaan. Mulla on tämän lähipysäkin pysäkkiaikataulu selaimeni aloitussivuna, joten nopeammin mä täskä koneelta katson kuin siitä kirjasta.

Melkein kaikki on matalalattioita ja sinisellä on sitten merkitty ne harvat korkeat. Lähtöaikaa tarkoittaa nuo ajat tai jos bussi ei siitä ole jatkamassa minnekään niin silloin se on perilläoloaika. Aikataulun sivun yläreunassa lukee aina mistä on tulossa ja minne menossa, joten siitä näet suunnan. Nuo oppii hyvin nopsaan tuntemaan minuutilleen milloin olet missäkin :) Linjakartan voit pyytää yhteispalvelupisteestä tai sitten tosiaan tuo YTV:n sivu pelastaa :) Ja vink-vink, jos kuljet paljon myös ilman rattaita niin osta lippu, johon arvoa tai kautta. Eli siis lataat sinne vaikka 20e ja käytät kun käytät (ei aikarajaa, mutta kertalippu tulee näin halvemmaksi) tai jos paljon liikut niin lataat kuukauden (tai minkä verran vaan, mutta 2vko muistaakseni minimi). Kuukausihinta on reilu 40e. Yhteispalvelupiste on mm Sellossa (kirjastossa) ja Omenassa (palvelutasolla). Sieltä ostat lipun ja lataaminen jatkossa onnistuu mm R-kioskeilla. Tsemppiä! Ei nuo mitään ylimaallisia älynlahjoja vaadi ;)

no tarkotin lähinnä sitä,että pitääkö sille kuskille sanoo et meen tästä saunalahteen,vai sanonko just jonku "sisäinen/seutu",niinku joku tossa kerto että pitää sanoo... oon sellasesta pienestä kaupungista ja siellä tosiaanki sanottiin mihin oltiin menossa,sen mukaan hintaki kait määräyty :whistle: tai en tiiä,en matkustanu bussilla.

Voit sanoa ihan kummin vaan, mutta hinta on siis aina se 2.20, vaikka ajaisit Espoon sisällä 30km :) Mikäli ehdit ne mahdolliset bussin vaihdot vaan tehdä 80 min aikana (voimassaoloaikakin lukee lipussa) niin samalla lipulla voit käydä vaikka kaupassa ja tulla takaisin kotiin.

Joo ei toisaan enää paljoon oo muita kun matalalattia busseja :)
Jos meet espoon sisällä,ni sanot että "sisänen" (jos oot nuoren näkönen,ni voi kysyä,että aikuistenko :laugh: niinku multa aina ) ja jos meet Helsinkiin/vantaalle,ni sanot "seutu".

Siinä sivulla pitäis lukea sen bussin reitti mistä menee. Tai sit käyt kattoo siitä dösäriltä,et mitä busseja siitä menee ohi.

Jos meet ilman vaunuja espoon sisällä ni se on joo sen 2,20e ja vähän päälle tunnin pääsee sillä samalla lipulla ja Helsinkiin/Vantaalle se lippu maksaa sen 3,80e.

Tota vikaa kysymystä,mä en ymmärtäny.. Sano se bussi ni mä katon osaanko auttaa :D

menin tonne ytv:n sivulle,niin mihin mä siellä kirjotan meidän pysäkin nimen niin että nään ne reitit ja bussit jotka täsät menee ohi? mulla ei oikeen toimi tuo,tulee aina joku virhe,mutta jos käskisin vaikka äitin tulostaa aikataulun sieltä ja tois sitte mulle =) mutta pitää osata neuvoo sitä :D

mua ärsyttää kun meidän kaupungissa ei oo niitä matalalattiabusseja vaan aina saa jännätä että tuleeko sieltä joku nostamaan vaunuja :kieh: onneksi bussikuskit on sen verran mukavia että aina tulevat nostamaan ellei joku matkustaja ole jo tullut avuksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Alumiinikuu:

Voit sanoa ihan kummin vaan, mutta hinta on siis aina se 2.20, vaikka ajaisit Espoon sisällä 30km :) Mikäli ehdit ne mahdolliset bussin vaihdot vaan tehdä 80 min aikana (voimassaoloaikakin lukee lipussa) niin samalla lipulla voit käydä vaikka kaupassa ja tulla takaisin kotiin.
ai siinä on tollanen aikakin,sehän on sitten edullista tosiaan jos kerkee olla nopee :D

menin tonne ytv:n sivulle,niin mihin mä siellä kirjotan meidän pysäkin nimen niin että nään ne reitit ja bussit jotka täsät menee ohi? mulla ei oikeen toimi tuo,tulee aina joku virhe,mutta jos käskisin vaikka äitin tulostaa aikataulun sieltä ja tois sitte mulle =) mutta pitää osata neuvoo sitä :D

Kirjoita ihan teidän osoite vaan niin se kertoo jopa monelta lähdet kävelemään :)

Yhteistyössä